  • 11. Data: 2008-01-13 16:05:11
    Temat: Re: Ściąganie mp3
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    PlaMa pisze:

    > Gorzej jak się je rozpowszechnia (stąd większość programów p2p ssie :)).

    Super
    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 12. Data: 2008-01-13 16:05:14
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    bodziio pisze:
    > z tego co sie orientuje to nie mozna ani sciagac (proces cywilny)

    Podstawe prawna podaj, i naucz sie poprawnie cytowac i przeczytaj ustawe
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    Jacek

  • 13. Data: 2008-01-13 16:06:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    PlaMa pisze:

    > Gorzej jak się je rozpowszechnia (stąd większość programów p2p ssie :)).

    W sumie z tym rozpowszechnianiem przez p2p to nie jest takie oczywiste.
    Przepis mówi o rozpowszechnianiu utworu, anie części utworu.
    A utworu nie masz, przynajmniej na początku na komputerze, bo inaczej
    nie musiałbyś go ściągać. W fazie ściągania masz na komputerze i
    rozpowszechniasz tylko części utworu, a w zasadzie to pewnie nawet tego
    nie, tylko jakieś zbitki bitów i bajtów, które program dopiero scali.
    Problem zaczyna się dopiero gdy ściągniesz cały utwór, a nie wyłączysz
    programu p2p :) Taka jest moja koncepcja ;)

    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 14. Data: 2008-01-13 16:14:28
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr M pisze:

    > Dlatego poprosiłem o wyrozumiałość.
    > PS. A i tak widzę że nikt do tej pory nie odpowiedział jasno i rzeczowo.

    Czytac ze zrozumieniem potrafisz? Bo ja widze kilka odpowiedzi, z
    ktorych jasno wynika co wolno a czego nie.

    Jacek

  • 15. Data: 2008-01-13 16:21:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fmd9be$t4n$2@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > No to jest ciekawa koncepcja: fragment utworu nie jest utworem
    Nie nazwałbym tej koncepcji ciekawą.
    Weź np. partyturę utworu muzycznego - jest to bez wątpienia instancja dzieła
    z wszelkimi jego atrybutami. Wyodrębniony z niej jeden głos orkiestrowy jest
    fragmentem utworu, a nie utworem, mimo to podlega takiej samej ochronie. Nie
    można sobie zrobić pdf'a i rozpowszechniać.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-01-13 16:29:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "bodziio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >z tego co sie orientuje to nie mozna ani sciagac (proces cywilny) ani
    >udostepniac (proces karny), mozesz sobie zrobic kopie na własny uzytek
    >czegos co masz w oryginale,

    Mniej więcej tak jest. Nie dotyczy to programów, bo tam nic nie wolno pod
    groźbą procesu karnego;)

  • 17. Data: 2008-01-13 17:05:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Rozpowszechniasz wspólnie i w porozumieniu z innymi osobami :-)

  • 18. Data: 2008-01-13 17:10:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Rozpowszechniasz wspólnie i w porozumieniu z innymi osobami :-)

    Ja nie rozpowszechniam, bo nie mam ...
    Moje działanie nie pozostaje związku przyczynowym z tym, że inni mają
    cały utwór i go rozpowszechniają. Bez mojego działania (czyli gdy ja
    wyłączę p2p) ich działanie nadal trwa.
    A i gdzie to porozumienie?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 19. Data: 2008-01-13 17:56:32
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 13, 6:10 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Moje działanie nie pozostaje  związku przyczynowym z tym, że inni mają
    > cały utwór i go rozpowszechniają. Bez mojego działania (czyli gdy ja

    Posiadanie programu do rozpowszechniania. I nie da sie zastosowac
    casusa meskiego czlonka bo program p2p nie sluzy do niczego innego
    poza wymiana plikow.

    Btw. jak mozna sciagac swobodnie filmy i komisky skoro samo ich
    kopiowanie jest zabronione?

  • 20. Data: 2008-01-13 18:01:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał
    >Btw. jak mozna sciagac swobodnie filmy i komisky skoro samo ich
    >kopiowanie jest zabronione?

    Tak, ale nie zawsze karalne. I nie zawsze zabronione, vide dozwolony użytek
    własny.