  • 71. Data: 2021-04-22 14:53:42
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.04.2021 o 14:19, Kviat napisał:

    > Są nieskuteczne, bo są niewygodne?
    > Tak właśnie powstają fakeniusy.
    > Sporo ludzi nie pomyśli, że nienoszenie maski "bo niewygodnie" jest
    > nieskuteczne, lecz, że maski są nieskuteczne - co jest oczywistą nieprawdą.
    > A potem chodzą i powtarzają, że "maski są nieskuteczne"...
    >
    > Maski są skuteczne, więc nie opowiadaj bajek.
    > https://www.rp.pl/Covid-19/308279879-Czy-maseczki-sa
    -skuteczne-Czy-moga-nam-zaszkodzic.html

    tak jedno, jedyna badanie, które wyszło jako tako i to przy udziale
    personelu medycznego

    https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/docum
    ents/covid-19-face-masks-community-first-update.pdf

    Wyniki mówią same za siebie. Podobny dokument rok temu był powodem, aby
    nie zalecać noszenia masek, bo jak widać, skuteczność jest low, albo
    very low, aż jedno badanie ma zaledwie moderate.

    > "Jak zapewnia Michele Guimon z francuskiego Narodowego Instytutu Badań i
    > Bezpieczeństwa (INRS), "bariera ochronna maseczki chirurgicznej jest
    > wystarczająca, aby zapobiec przedostawaniu się do środowiska kropelek
    > uwalnianych podczas kaszlu czy kichania, oraz chroni użytkownika przed
    > kropelkami wydzielanymi przez innych ludzi".

    Tylko, co za idiota kicha w maskę. Każdy rozsądny człowiek na kichanie
    maskę zdejmie, żeby nie chodzić potem w ufajdanej. Normalnie, sięgnął by
    zapewne po chusteczkę, lecz zdejmując, zająć mu to może tyle czasu, że
    już nie zdąży. Więc wymyślanie nierealnych schematów postępowania jest
    zabawne.

> [...]
    > mogą filtrować do 99% aerozoli o przekroju 0,6 um. Jednak amerykańscy
    > naukowcy, po przeprowadzeniu badań wśród 2371 pracowników medycznych, są
    > zdania, że typowa maseczka chirurgiczna zapewnia w przypadku infekcji
    > dróg oddechowych przenoszonej głównie przez makrokropelki ochronę
    > porównywalną z maseczką profesjonalną."

    > "Nawet noszona przez kilka godzin non stop maseczka nie może wywołać
    > poważnego niedotlenienia. ,,Maseczki chirurgiczne i FFP2 są używane od
    > dziesięcioleci w szpitalach, i  nigdy nie zgłoszono przypadku
    > niedotlenienia", mówią francuscy badacze.

    https://headachejournal.onlinelibrary.wiley.com/doi/
    full/10.1111/head.13811

    > Podczas upału, dużej wilgotności czy wysiłku fizycznego maseczka ??z
    > pewnością może wywołać dyskomfort i zadyszkę, ale skutki nie są poważne.
    > Ryzyko niedotlenienia istnieje tylko  u dzieci poniżej 2 roku życia
    > ryzyko."
    >
    > Zadziwiające jak ci lekarze masowo zapadają na zdrowiu przez noszenie
    > maseczek.

    zapadają tak samo, jak inni, tylko każdy ma inne "choroby zawodowe". Po
    prostu wybiera się mniejsze zło, tak jak w przypadku lakiernika.

    > Nie opowiadaj bajek.
    > Nie ma nakazu noszenia długo tej samej maseczki.

    powtórzę raz jeszcze: czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją
    najmocniejszą stroną.

    > Nie masz tej pewności.
    > Czytanie ze zrozumieniem szkodzi?
    > Więc zapytam inaczej: masz pewność, że w sklepie są sami zdrowi?

    no to zrozum, że pewności nigdy nie masz zawsze coś ryzykujesz. Oceń
    sobie ryzyko i się odpowiednio zabezpieczaj. Nie widziałem, żeby ludzie
    chodzili nagminnie w kaskach po ulicy, a przecież komuś coś z okna też
    może wypaść.

    > No dramat normalnie... trzeba założyć i zdjąć maseczkę...
    > Ale rozumiem, że dla sporej części społeczeństwa to może być zbyt trudna
    > czynność do wykonania, w końcu nie bez przyczyny pis doszedł do władzy.

    co za różnica, PiS, czy PO, oni się nie różnią, poza tym, że PiS
    zachowuje się "mniej elegancko", ale tak samo to partie o
    zamordystycznych zapędach. Przecież ustawa inwigilacyjna uchwalona przez
    PiS przy sprzeciwie PO, była opracowana przez ministerstwo za rządów PO.

    > Wystarczy przez chwilę pomyśleć
    > - noszenie maski ogranicza chuchanie na kark wydzielinami, czyli
    > zmniejsza się ryzyko zakażenia
    > - noszenie maski ogranicza chuchanie wydzielinami na towary na półkach,
    > które potem dotykasz, czyli zmniejsza się ryzyko zakażenia
    > - nie każdy sklep jest duży, a w tych dużych i tak są kolejki do kas

    tak, tylko badania mówią co innego, gdzie się zarażasz, jakie jest
    p-stwo zarażenia w różnych miejscach i jest wyraźnie podane, trzeba w
    bliskiej odległości przebywać blisko kilkanaście minut z osobą chorą.
    Inne przypadki to p-stwo równe zero (co nie oznacza p-stwa zdarzenia
    niemożliwego)

    > Bla bla bla.
    > https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,amerykanscy-naukowcy-wytypowali-miejsca--gdzie-naj
    latwiej-o-infekcje-koronawirusem,artykul,29255629.ht
    ml

    > "Wytypowaliśmy około 10 proc. najbardziej uczęszczanych miejsc, które
    > stanowią źródło ponad 80 proc. wszystkich infekcji. Są to zatłoczone,
    > zamknięte przestrzenie, gdzie ludzie przebywają przez dłuższy okres
    > czasu - dodał.
    > Prawdopodobieństwo infekcji było najwyższe w sklepach spożywczych,
    > siłowniach, restauracjach, kawiarniach, gabinetach lekarskich, hotelach
    > oraz kościołach."

    "wykorzystując dane o lokalizacji telefonów, dostarczone przez aplikację
    do modelowania rozwoju epidemii COVID-19 - SafeGraph"

    a teraz sobie pomyśl, że jak ktoś był we wszystkich tych miejscach, w
    jednym się zaraził, wprowadzono wszystkie. To jest informacja, gdzie
    bywały osoby, które się zakaziły, nie jest to jednoznaczne z tym, że tam
    się właśnie zarazili, tylko, że tam między innymi byli.

    > No przecież noszenie masek ma naukowe podstawy.
    > Lekarze noszą maski żeby śmieszniej wyglądać?

    nie, noszą je podczas operacji np, aby nie napluć na ranę tudzież, żeby
    samemu nie mieć twarzy spryskanej jakąś wydzieliną podczas operacji.
    Inne maski też noszą, ale mając do tego pozostałe elementy ochronne, a
    nie tylko jeden i nie są to wtedy maski chirurgiczne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 72. Data: 2021-04-22 16:10:40
    Od: Kviat

    > Tylko, co za idiota kicha w maskę.

    "oraz chroni użytkownika przed kropelkami wydzielanymi przez innych ludzi".
    Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną.

    > zapadają tak samo, jak inni, tylko każdy ma inne "choroby zawodowe". Po
    > prostu wybiera się mniejsze zło, tak jak w przypadku lakiernika.

    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,koronawirus--maseczki---najwieksze-bledy--mity--tl
    umaczy-pulmonolog,artykul,75213646.html

    data publikacji: 26.02.2021, 19:33

    Konsultacja merytoryczna: Lek. Aleksandra Witkowska
    Dr hab. Tadeusz M. Zielonka
    specjalista chorób płuc i chorób wewnętrznych, pracuje w Katedrze i
    Zakładzie Medycyny Rodzinnej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Jest
    Przewodniczącym Koalicji Lekarzy i Naukowców na rzecz Zdrowego Powietrza

    "A co z osobami, które nie wiedzą, że są zakażone, bo nie mają objawów?
    Na ulicach wciąż można zobaczyć ludzi, którzy jednak maseczek nie mają.

    Tak naprawdę nie wiemy, kto jest chory. Słuszne jest więc stwierdzenie,
    że jest niemoralne czy nieetyczne nienoszenie maseczki, bo nie wiemy,
    czy nie jesteśmy zakażeni. W tym momencie narażamy naszych rodaków na
    zakażenie, nie wiedząc o tym. Wynika z tego jedno: że wszyscy powinniśmy
    nosić maseczki."

    Przeczytaj, ZE ZROZUMIENIEM, całość.

    Ten film dokumentalny, o którym wcześniej wspomniałem, jest właśnie o
    takich osobach jak ty. Wpisujesz się w ten schemat idealnie. Podobny
    sposób argumentacji, negowanie faktów i nic cię nie przekona, że czarne
    jest czarne, a białe jest białe.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 73. Data: 2021-04-22 16:27:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.04.2021 o 16:10, Kviat napisał:

> [...]
    > takich osobach jak ty. Wpisujesz się w ten schemat idealnie. Podobny
    > sposób argumentacji, negowanie faktów i nic cię nie przekona, że czarne

    niby już po badaniach Chińskich, a wiedzy pan dr nie uzupełnił o nowe
    badania:
    https://www.o2.pl/informacje/nowe-doniesienia-z-wuha
    n-chodzi-o-bezobjawowych-nosicieli-koronawirusa-6578
    095345793888a

    Nie odnosisz sie do badań, to masz popularny sposób przekazu.

    --

    http://zrzeda.pl

  • 74. Data: 2021-04-22 17:27:13
    Od: Kviat

> [...]
    095345793888a

    > Nie odnosisz sie do badań, to masz popularny sposób przekazu.

    Ja pierdziu... miałem rację. Typowy przypadek.

    Co to ma wspólnego ze skutecznością masek? Gdzieś ty tam zobaczył
    badania na temat skuteczności masek? Pokaż palcem.

    Do sklepów chodzą tylko zdrowi i bezobjawowi nosiciele, którzy nie
    zarażają? Serio?
    Dostałeś linka z wynikami badań, że sklepy są jedną z głównych wylęgarni
    zarażeń. Skoro zdrowi i bezobjawowi nie zarażają, to...
    Połącz kropki.

    Jakbym dyskutował z wyznawcą QAnona... Niesamowite.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 75. Data: 2021-05-12 00:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

    > Jest możliwe.
    > Nikt nie zabrania nosić właściwej maseczki i nosić jej poprawnie.

    Jest mozliwe ale jest trudne (tu Tomasz ma racje) i wiekszosc popełnia
    błedy wiec moze kilka wskazówek:
    - zanim przystapisz do zakładania badz sciagania maseczki - zdezynfekuj
    rece
    - nie dotykaj maseczki brudnymi rekoma
    - nie dotykaj twarzy brudnymi rekoma
    - brudne rece to takie które dotykały czegokolwiek :)
    - uzywaj maseczki przez odpowiednio krótki czas.

    Przyznaje ze nie wyobrazam sobie zeby prawidłowo robiły to osoby które
    pracuja cały dzien w maseczce.

    Natomiast dla osób które uzywaja maseczek tylko w wybranych momentach -
    zdecydowanie polecam maseczki ffp2 - sa duzo wygodniejsze, maja dłuzszy
    mozliwy czas uzycia, daja wieksza ochrona ale przede wszystkim
    wygodniej sie je nosi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 76. Data: 2021-05-12 06:37:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.04.2021 o 16:38, J.F pisze:

    > Z czasem pewnie bedzie jak grypa ... tylko nie wiadomo, czy dlatego ze
    > wirus oslabnie, czy dlatego, ze slabsi wymra :-(

    Akurat wiadomo. Ludzie nabiorą jakiejś tam odpornosci (nauralnie lub
    szczepionkami) i przebieg ciężki będzie rzadkością - podobnie jak przy
    grypie.

    --
    Shrek

  • 77. Data: 2021-05-12 11:15:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 06:37:25 +0200, Shrek wrote:

    > Akurat wiadomo. Ludzie nabiorą jakiejś tam odpornosci (nauralnie lub
    > szczepionkami) i przebieg ciężki będzie rzadkością - podobnie jak przy
    > grypie.

    Hm, a tej odpornosci naturalnie to przez jakies male dawki wirusa, czy
    jakiegos uszkodzonego ?

    Bo jesli do tej pory powiedzmy 1% chorych mial ciezka postac i zgon,
    to dlaczego w przyszlosci bez szczepionki mialoby byc inaczej?

    Szczepionka tu wszystko zmienia, ale mnie interesuje ta "odpornosc
    stadna" naturalna. Musialoby to dzialac na zasadzie szczepionki
    wlasnie - czyli czlowiek jest zarazany w jakis taki dziwny sposób, ze
    choroba jest słabsza, a odpornosci nabiera.

    J.

  • 78. Data: 2021-05-12 13:43:14
    Od: Kviat

    W dniu 12.05.2021 o 11:15, J.F pisze:
> [...]

    > wlasnie - czyli czlowiek jest zarazany w jakis taki dziwny sposób, ze
    > choroba jest słabsza, a odpornosci nabiera.

    Co rozumiesz przez dziwny sposób?

    https://szczepienia.pzh.gov.pl/ciekawostki/historia-
    szczepien-w-pigulce/

    "Bardzo wcześnie, bo już około 1000 roku zauważono związek między
    narażeniem na daną chorobę a odpornością. Osoby, które przeżyły chorobę
    zakaźną nie zarażały się ponownie. Pierwsze próby stosowania pierwowzoru
    szczepień (wariolizacji, od łac. variola vera, czyli ospa prawdziwa)
    prawdopodobnie podjęto w Indiach, skąd choroba rozpowszechniła się do
    Chin i na teren Azji Mniejszej, a w XVIII w. dotarła do Europy.
    Wariolizacja polegała na podaniu osobie, którą chciano uchronić przed
    zakażeniem, startych na proszek strupów lub ropy, pobranych od chorych z
    łagodnym przebiegiem ospy. Celem było wywołanie choroby o łagodnym
    przebiegu, dzięki któremu ,,szczepiona" osoba uzyskiwała czynną odporność
    przeciwko tej chorobie. Niestety, ówczesna wariolizacja była obciążona
    wysokim ryzykiem, przyczyniała się niekiedy do zgonu, a nawet wybuchów
    epidemii ospy."

    W 1796 roku Jenner przeprowadził eksperyment, polegający na
    zaszczepieniu ośmioletniego chłopca wirusem ospy krowiej. U chłopca
    rozwinęła się łagodna postać choroby i stał się on odporny również na
    ospę prawdziwą."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 79. Data: 2021-05-12 14:02:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 13:43:14 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > "Bardzo wcześnie, bo już około 1000 roku zauważono związek między
    > narażeniem na daną chorobę a odpornością. Osoby, które przeżyły chorobę

    Ta czesc jest jasna, przynajmniej w swietle dzisiejszej wiedzy, ale
    ... trzeba przezyc.

    Wiec to zadne polepszenie, chyba, ze na przyszlosc.

> [...]
    > Wariolizacja polegała na podaniu osobie, którą chciano uchronić przed
    > zakażeniem, startych na proszek strupów lub ropy, pobranych od chorych z

    I to jest bardzo ciekawe, bo ... skad ten lagodny przebieg?
    Jakies gorsze wirusy?

    No dobra - sa dwie odmiany:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ospa_prawdziwa

    > Niestety, ówczesna wariolizacja była obciążona
    > wysokim ryzykiem, przyczyniała się niekiedy do zgonu, a nawet wybuchów
    > epidemii ospy."

    O to to to :-(

    Chcesz pozarazac ludzi Covidem, zeby w przyszlosci byli odporni?
    I umrze ich mniej niz normalnie?

    A to przypominam choroba dosc zarazliwa i masowa,
    wiec zaryzykowalbym twierdzenie, ze wszyscy sie zaraza.
    Co prawda mamy przypadki jak ten pierwszy statek wycieczkowy, czy np
    szkola pozarnictwa ...

> [...]
    > zaszczepieniu ośmioletniego chłopca wirusem ospy krowiej. U chłopca
    > rozwinęła się łagodna postać choroby i stał się on odporny również na

    I to jest prawidlowe podejscie. Zakazamy malo grozna choroba, aby
    uzyskac odpornosc na grozna.
    Tylko gdzie tu uzyskac malo groznego koronawirusa?

    Tzn koronawirusow roznych odmian jest ogolnie sporo, dosc popularne
    sa, ale widac odmiana 2019 jest na tyle specyficzna, ze wczesniejsze
    nie spowodowaly nabycia odpornosci na Covid-19.

    Wiec wychodzi na to, ze byly dwa wyjscia:
    -izolowac kraj i ludzi az do czasu zaszczepienia wszystkich ... czyli
    nie wiadomo jak dlugo,
    -balansowac ze srodkami ochrony/izolacji na granicy mozliwosci
    szpitali ...

    Szumowski to w sumie powiedzial rok temu, bo to tez nie jest zadna
    tajemna czy bardzo specjalistyczna wiedza.

    J.

  • 80. Data: 2021-05-12 20:47:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Hm, a tej odpornosci naturalnie to przez jakies male dawki wirusa, czy
    > jakiegos uszkodzonego ?

    Raczej przez słabą ekspozycję. Część ludzi naturalnie przechoruje, część
    się zaszczepi, mniej wirusa będzie w obiegu - jak w wagonie metra będzie
    jeden chory, to dostaniesz mniej wirusów niż jakby było 10. Albo
    dostaniesz swoją dawkę przez dotyk z fotela na którym siedział pół
    godziny temu. Tyle co kot napłakał. Załapiesz mało, to sobie układ
    odpornościowy poradzi i się nauczy - będziesz odporniejszy, lżej
    przejdziesz jak ci ktoś nakicha w twarz potem. Taką mam teorię - wiem
    mem z mechanikiem:)

    > Bo jesli do tej pory powiedzmy 1% chorych mial ciezka postac i zgon,
    > to dlaczego w przyszlosci bez szczepionki mialoby byc inaczej?

    Jak wyżej.

    --
    Shrek