  • 1. Data: 2008-03-13 21:28:55
    Temat: Samochodowe OC {dlugie}
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Kupilem samochod. Jakas tam umowa na OC byla zawarta. Stwierdzilem, ze nie
    bede jej wypowiadal w srodku okresu, tylko podpisze aneks, a jak sie umowa
    bedzie konczyc rozejrze sie za sensowniejszym ubezpieczeniem.

    Pierwszy zgrzyt byl w momnecie podpisywania aneksu - agent stwierdzil, ze
    mam zaplacic druga rate od razu. Powiedzialem, zeby spadal na drzewo, bo
    termin platnosci jest za dwa miesiace.

    Za tydzien mijaja te dwa miesiace i chcialem ustalic numer konta, na jakie
    nalezy wplacic te druga rate.

    Chodzi glownie o to, zeby agent ktory wprowadzal mnie w blad nie luknal
    prowizji (bo niby za co?)

    Okazuje sie, ze nie da sie poznac konta. Po godzinie wydzwaniania z wielka
    laska podano mi jakies cyferki. Tyle, ze nie mam zadnej pewnosci, ze przelew
    na te cyferki bedzie przelewem wlasciwym (ani na polisie, ani na stronie www
    ubezpieczyciela nie ma numeru konta).

    Co lepiej zrobic:
    1. Puscic z poczty przekaz pomniejszony o oplate (internetowe przelewy mam
    za darmo)?
    2. Wplacic w sadowy depozyt i poinformowac ubezpieczyciela ze se moze
    stamtac pobrac?
    3. Inny pomysl?

    Gotowka gnojom nie zaplace, poniewaz:
    1. Chyba nie musze
    2. Mam 12 km w jedna strone do najblizszego agenta
    3. "W imie zasad sk...nu"

    sz.

  • 2. Data: 2008-03-13 22:38:03
    Temat: Re: Samochodowe OC {dlugie}
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:frc6d3$odc$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    Rzecz całą w tym, ze jak im zapłacisz na "jakieś tam konto", to później
    będziesz musiał udowadniać, że nie jesteś żółwiem. Może wyjść drożej, jak
    osobista wizyta i wpłacenie w kasie.

  • 3. Data: 2008-03-14 09:24:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2008, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Rzecz całą w tym, ze jak im zapłacisz na "jakieś tam konto", to później
    > będziesz musiał udowadniać, że nie jesteś żółwiem. Może wyjść drożej, jak

    Robercie, ale IMO pytającemu idzie o coraz częstszą praktykę
    uniemożliwiania "zapłacenia w kasie" (w omawianym przypadku również
    wpłacenia na konto, co już jest rzadsze), a przynajmniej usiłowania
    znacznego utrudnienia takiej wpłaty.
    W omawianym przypadku idzie o przymuszenie do wpłacania za pośrednictwem
    agenta jak rozumiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-03-14 12:13:41
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0803141022100.2668@athlon64...

    > W omawianym przypadku idzie o przymuszenie do wpłacania za pośrednictwem
    > agenta jak rozumiem.

    Dokladnie. Nie widze powodu, dla ktorego mam ulatwiac lykniecie prowizji
    osobie, ktora usilowala wprowadzic mnie w blad.

    sz.

  • 5. Data: 2008-03-14 12:24:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:frdq81$iob$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Dokładnie. Nie widze powodu, dla ktorego mam ulatwiac lykniecie prowizji
    > osobie, ktora usilowala wprowadzic mnie w blad.

    Ależ ja sobie zdaję sprawę, o co Ci chodzi. Musimy sobie jednak
    odpowiedzieć na pytanie, czy bardziej zależy nam na naprawie świata, czy
    "świętym spokoju". W końcu rzeczoną prowizję płaci ubezpieczyciel, toteż
    jeśli mu taniej wychodzi zapłacić agentowi, niż kasjerce, to w sumie cóż
    nas to obchodzi. Zresztą nie wiadomo, czy w siedzibie ubezpieczyciela też
    nie siedzą agenci. Teraz są takie różne powiązania między firmami, że
    trudno to wyczaić na dobrą sprawę. W moim mieście w głównej siedzibie PZU w
    sali obsługi klientów siedzą agenci, a nie pracownicy PZU.

    Uważam, że czasem po prostu nie ma co kombinować i tyle. Rozumiał bym,
    gdyby wychodziło to pytającemu drożej. W tej samej cenie sen nie widzę
    sensu walki.

  • 6. Data: 2008-03-14 13:16:40
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Uważam, że czasem po prostu nie ma co kombinować i tyle. Rozumiał bym,
    > gdyby wychodziło to pytającemu drożej. W tej samej cenie sen nie widzę
    > sensu walki.

    Czas to pieniadz. Nie chce mi sie specjalnie do powiatu wybierac (zwlaszcza,
    ze miasto brzydkie i nijakie), i jeszcze - nie daj boze - natknac sie na
    kolejke u agenta. Wole zrobic przelew z domu i dostac poczta potwierdzenie z
    banku.

    sz.

  • 7. Data: 2008-03-14 13:32:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:frdu7u$n1i$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > (zwlaszcza, ze miasto brzydkie i nijakie), i jeszcze - nie daj boze -
    > natknac sie na kolejke u agenta. Wole zrobic przelew z domu i dostac

    Ależ ja Ciebie rozumiem. Przecież możesz potwierdzenie przelewu nawet
    wydrukować. Wozić tego nie musisz, bowiem ubezpieczenie masz ważne na cały
    rok.

  • 8. Data: 2008-03-14 13:47:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    szomiz wrote:

> [...]
    > (zwlaszcza, ze miasto brzydkie i nijakie), i jeszcze - nie daj boze -
    > natknac sie na kolejke u agenta. Wole zrobic przelew z domu i dostac

    No to masz 4 wyjścia:

    - zajrzeć do umowy, i zobaczyć czy nie ma tam jakichś wskazówek co do konta.

    - jeżeli się nie mylę, wierzyciel musi przyjąć od ciebie gotówkę w swojej
    siedzibie. Więc możesz pojechać do Warszawy z gotówką :).

    - możesz przelać im na konto co do którego jesteś pewien że jest ich,
    zatytułować dokładnie i szykować się na kopanie z koniem "ale my nie
    odnotowaliśmy takiej wpłaty" (jest to bardzo prawdopodobne jeżeli konto
    okaże się np. subkontem zupełnie innej osoby :) ).

    - możesz wreszcie zrobić przekaz na poczcie, tyle że nie ma mowy o tym żeby
    ich obciążać kosztem przekazu. Ich obowiązkiem jest przyjąć gotówkę w
    siedzibie, oraz wypełnić postanowienia umowy. Wszystko co ponadto to ich
    dobra wola i nie obchodzi ich jakie ty koszty poniesiesz przy płaceniu im.

    p. m.

  • 9. Data: 2008-03-14 14:02:54
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > - zajrzeć do umowy, i zobaczyć czy nie ma tam jakichś wskazówek co do
    > konta.

    Nie ma sladu informacji o koncie.

    > - jeżeli się nie mylę, wierzyciel musi przyjąć od ciebie gotówkę w swojej
    > siedzibie. Więc możesz pojechać do Warszawy z gotówką :).

    Nie przepadam za DC, wyprowadzenie sie z tamtad bylo jedna z lepszych
    decyzji jakie podjalem w zyciu.

> [...]
    > odnotowaliśmy takiej wpłaty" (jest to bardzo prawdopodobne jeżeli konto
    > okaże się np. subkontem zupełnie innej osoby :) ).

    Tyle, ze na ichnim www nie ma numeru konta. A jest male prawdopodobienstwo,
    ze przez telefon dostane numer do takiego banku, w ktorym zaprzyjazniona
    sila bedzie to w stanie sprawdzic :/

> [...]
    > dobra wola i nie obchodzi ich jakie ty koszty poniesiesz przy płaceniu im.

    Na prawde nie maja obowiazku udostepnienia numeru rachunku bankowego na
    ktory mozna wplacac skladki?

    sz.

  • 10. Data: 2008-03-14 15:32:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    szomiz wrote:

    > Na prawde nie maja obowiazku udostepnienia numeru rachunku bankowego na
    > ktory mozna wplacac skladki?

    A niby z czego taki obowiązek ma wynikać? Jakbyś był przedsiębiorcą a w grę
    wchodziłaby jakaś duża suma, to rozliczenie między wami byłoby obowiązkowo
    na rachunek bankowy. Ale tak, to jedyne co mają obowiązek to udostępnić ci
    możliwość zostawienia biletów NBP u nich w siedzibie.

    p. m.