  • 1. Data: 2008-03-13 20:20:48
    Temat: definicja samochodu osobowego
    Od: "ziks" <z...@z...pl>

    Co stanowi, że auto "jest osobowe"? Chodzi mi o typowe auto np. dacia logan
    kombi. Co kwalifikuje ją do "bycia" autem osobowym, wymiary?

    Interesuje mnie powyższe w kontekscie wymiarów dróg, gdzie jest np.
    odwołanie do auta osobowego nie zaś prawa jazdy (3,5tony).

    Aha nie mieszajmy w to kratki :)

  • 2. Data: 2008-03-13 22:33:11
    Temat: Re: definicja samochodu osobowego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ziks" <z...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Interesuje mnie powyższe w kontekscie wymiarów dróg, gdzie jest np.
    > odwołanie do auta osobowego nie zaś prawa jazdy (3,5tony).

    Samochód osobowy, to pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do
    przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu. W
    odróżnieniu od autobusu i samochodu ciężarowego. Definicje zawiera Prawo o
    Ruchu Drogowym, bodaj w art. 2