  • 1. Data: 2008-03-13 21:45:16
    Temat: uprawnienia celnika przy akcyzie
    Od: "News" <a...@i...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam takie pytanie. Jakie uprawnienia ma celnik podczas procedury akcyzy na
    samochód kupiony w EU.
    na stronie
    http://www.money.pl/archiwum/poradniki/artykul/jak;z
    arejestrowac;sprowadzony;samochod,234,1,241898.html

    znalazłem info poniżej. Natomiast czy moze jeszcze czegoś rządac celnik. np
    f-ry za lawete, jak samochód nie przyjechał sam, czy np. ubezpieczenia OC,
    jak przyjechał samodzielnie ? Gdzie moge znaleść bardziej szczegółowe info
    co mozna celnikowi ? bo googlam i wszystko co znalazłem to to co poniżej (w
    tej czy innej formie).

    "
    Do otrzymania dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy od samochodu
    osobowego musimy posiadać następujące dokumenty:

    A. Oryginały dokumentów:

    a.. 1. Wypełniona deklaracja AKC-U
    b.. 2. Wypełniony wniosek do Naczelnika urzędu celnego o wydanie dokumentu
    potwierdzającego zapłatę podatku akcyzowego.
    c.. 3. Dowód zapłaty opłaty skarbowej za dokument potwierdzający zapłatę
    akcyzy (17 zł).
    B. Kopie dokumentów i oryginały do wglądu:

    a.. 1. Dokument zakupu samochodu (faktura, umowa kupna-sprzedaży, rachunek
    lub inny dokument własności pojazdu)
    b.. 2. Dokument identyfikacji pojazdu wystawiony w kraju członkowskim
    (dowód rejestracyjny, karta pojazdu, lub inny)
    c.. 3. Dokument wyrejestrowania samochodu w kraju zakupu
    d.. 4. Zaświadczenie o badaniu technicznym
    e.. 5. Tłumaczenia wszystkich dokumentów
    Wszystkie opłaty, w tym również opłatę skarbową, musimy zapłacić przelewem
    bankowym na odpowiedni rachunek:

    a.. - podatek akcyzowy na rachunek bankowy Izby Celnej (w tytule przelewu
    należy wpisać: "akcyza od samochodu osobowego" oraz podać markę i nr
    nadwozia pojazdu)
    b.. - opłatę skarbową na rachunek bankowy urzędu miejskiego (w tytule
    przelewu należy wpisać: "opłata skarbowa za zaświadczenie o zapłaconym
    podatku akcyzowym" oraz podać markę i nr nadwozia pojazdu)