  • 1. Data: 2008-03-13 17:13:57
    Temat: Rezygnacja z obywatelstwa,wyjazd za granicę
    Od: w...@p...onet.pl

    Mam pytanie tego typu jak wyglądałoby życie jeśli zrezygnowałoby się
    mieszkając jeszcze w Polsce z obywatelstwa, następnie chciałoby się
    wyjechać za granicę powiedzmy do W.Brytanii.

    Pomijam już kwestię tego że jako refugee/stateless trzeba się ubiegać
    o wydanie wizy w ambasadzie ale jak wyglądałyby kwestie związane z
    mieszkaniem lub pracą jeszcze w PL?

    Przeczytałem archiwalny artykuł o Krzysztofie Deroniu z bodajże 2004 w
    temacie zrezygnowania z obywatelstwa ale nie doczytałem już czy w
    końcu zrezygnował czy nie i jak potoczyło się to dalej.

    Czy po rezygnacji (obywatelstwo) tematy związane z mieszkaniem pracą
    wyglądałyby jak na zachodzie (work permit ?) itp.?

  • 2. Data: 2008-03-13 17:37:49
    Temat: Re: Rezygnacja z obywatelstwa,wyjazd za granicę
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Mam pytanie tego typu jak wyglądałoby życie jeśli zrezygnowałoby się
    > mieszkając jeszcze w Polsce z obywatelstwa

    o ile mnie pamiec nie myli, to nie mozesz zostac bezpanstwowcem, mozesz
    zrezygnowac z jednego obywatelstwa na rzecz innego, no chyba ze cos zle
    pamietam, albo cos sie w tej kwestii pozmienialo

  • 3. Data: 2008-03-13 19:28:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    >
    > Czy po rezygnacji (obywatelstwo) tematy związane z mieszkaniem pracą
    > wyglądałyby jak na zachodzie (work permit ?) itp.?

    nie ma czegoś takiego, że rezygnujesz z obywatelstwa.
    Możesz co najwyzej złożyć wniosek o rezygnację. Decyzję podejmuje
    prezydent a jego decyzja, jeżeli nie masz obywatelstwa innego państwa,
    będzie odmowna.

  • 4. Data: 2008-03-14 03:18:43
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > Możesz co najwyzej złożyć wniosek o rezygnację. Decyzję podejmuje
    > prezydent a jego decyzja, jeżeli nie masz obywatelstwa innego państwa,

    Nie tylko to...
    Nawet jesli wisisz jakiemus bankowi, firmie gazowej czy telefonicznej lub
    innej osobie/firmie choc grosza to tez dostaniesz odmowe:)
    Pozbyc sie obywatelstwa wcale takie proste nie jest.

    A tak offtopikowo
    Jaki ma sens rezygnacia z jakiegos obywatelstwa?
    Zawsze czasy moga sie zmienic i akurat wowczas sie okaze, ze bedzie bardziej
    oplacalne np. obywatelstwo Polskie:)))

  • 5. Data: 2008-03-14 07:02:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Zawsze czasy moga sie zmienic i akurat wowczas sie okaze, ze bedzie bardziej
    > oplacalne np. obywatelstwo Polskie:)))

    tych czasow to juz zaden z nas nie dozyje

  • 6. Data: 2008-03-14 07:59:27
    Od: MH <O...@h...org>

    Szerszen wrote:

    > o ile mnie pamiec nie myli, to nie mozesz zostac bezpanstwowcem, mozesz
    > zrezygnowac z jednego obywatelstwa na rzecz innego, no chyba ze cos zle
    > pamietam, albo cos sie w tej kwestii pozmienialo

    Do tego kosztuje to troche czasu i pieniedzy.

  • 7. Data: 2008-03-14 09:04:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2008, swen wrote:

    > A tak offtopikowo
    > Jaki ma sens rezygnacia z jakiegos obywatelstwa?

    Odpowiedzialność prawna, jeśli jest przypisana do obywatelstwa.
    Po prawdzie jest to rzadkość, bo niemal wszystkie przepisy przypisują
    odpowiedzialność do *miejsca*, czyli polskie prawo obowiązuje w Polsce,
    niemniej jakieś wyjątki są.
    Przykładem odpowiedzialność za uchylanie się od obowiązku służby
    wojskowej. Nawet było kilka satyrycznych tekstów jak to wracającego
    z 50-letniego pobytu w USA na lotnisku wita żandarmeria, ale...
    dura lex.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-03-14 13:49:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wojskowej. Nawet było kilka satyrycznych tekstów jak to wracającego
    > z 50-letniego pobytu w USA na lotnisku wita żandarmeria, ale...

    W USA jakiegoś człowieka ścigają za dezercję w okolicach wojny wietnamskiej.
    A my lubimy Amerykę, to i możemy przyjąć ich zwyczaje .... i satyra może
    okazać się ponurą prawdą.

    p. m.

  • 9. Data: 2008-03-14 19:37:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 14 marzec 2008 04:18
    (autor swen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <n8mCj.11578$qW6.337@newsfe6-win.ntli.net>):

    > A tak offtopikowo
    > Jaki ma sens rezygnacia z jakiegos obywatelstwa?

    Choćby dla przyjęcia takiego, którego kraj wymaga tegoż zrzeczenia się.
    Daleko nie szukając, ZTCW obywatelstwo litwińskie można mieć wyłącznie jako
    wyłączność.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 10. Data: 2008-03-14 20:17:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    >
    > Choćby dla przyjęcia takiego, którego kraj wymaga tegoż zrzeczenia się.
    > Daleko nie szukając, ZTCW obywatelstwo litwińskie można mieć wyłącznie

    Litewskie :). Ale to zupełnie inna para kaloszy. Ty w takim wypadku
    obywatelstwo polskie tracisz automatycznie, na mocy umowy między Litwą a
    Polską.

    p. m.