  • 1. Data: 2008-03-13 20:20:10
    Temat: Notatka z interwencji policji
    Od: "Jerzy " <j...@N...gazeta.pl>

    Zdarzylo się raz, że wzywałem policję z powodu zakłócenia ciszy nocnej.
    Policja przybyła, spisała notatkę i zapowiedziała, że odda sprawę do sądu
    grodzkiego. Po kilku tygodniach, zdziwiony, że dostaję wezwania na świadka,
    zadzwoniłem do komisriatu, żeby dowiedzieć się, jak sprawy się mają. Okazuje
    się, że żadnego wniosku do sądu grodzkiego nie złożyli, próbowali mnie zbyć
    obiecując, że zrobią to po świętach. Poprosiłem w takim razie o kopię
    sporządzonej podczas intzerwencji notatki. Policjant powiedział, że nie ma
    prawa dać mi tej kopii. Czy policjant rzeczywiście nie ma prawa wydać mi kopię
    notatki z interwencji?
    Pozdrawiam
    Jura

  • 2. Data: 2008-03-13 20:33:21
    Temat: Re: Notatka z interwencji policji
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jerzy " <j...@N...gazeta.pl> wrote
    > Po kilku tygodniach, zdziwiony, że dostaję wezwania na świadka,

    Wezwali Cię czy nie, w końcu?

  • 3. Data: 2008-03-13 21:03:20
    Od: "Jerzy " <j...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > "Jerzy " <j...@N...gazeta.pl> wrote
    >
    > Wezwali Cię czy nie, w końcu?

    Ojejku, pomyłka, opuściłem "NIE". Miało być:
    "zdziwiony, że NIE dostaję wezwania na świadka"
    Przepraszam
    Jura

  • 4. Data: 2008-03-13 21:18:25
    Od: "Bzyko" <t...@i...pl>

    > Przepraszam
    > Jura

    no ... i zeby mi to bylo ostatni raz !

  • 5. Data: 2008-03-13 21:24:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jerzy " <j...@g...pl> wrote
    > Ojejku, pomyłka, opuściłem "NIE". Miało być:
    > "zdziwiony, że NIE dostaję wezwania na świadka"

    W pewnych przypadkach można samemu wnieść wniosek do sądu grodzkiego. Patrz
    kpow. Wcześniej możesz przesłać oficjalne zawiadomienie o wykroczeniu na
    komisariat, będą musieli coś z tym zrobić. Co do notatki, to póki co - nie
    znam przepisu, który pozwalałby dać Ci tę notatkę.

  • 6. Data: 2008-03-13 22:41:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Policjant miał rację. nie ma prawa dać Ci notatki. Nie ma zresztą obowiązku
    wniesienia wniosku o ukaranie. Natomiast Ty możesz sam taki wniosek złożyć
    i podać, ze materiały znajdują się w określonej jednostce Policji.
    policjant powinien Ci podać numer liczby dziennika tych materiałow, na
    który się powołujesz we wniosku o ukaranie.

  • 7. Data: 2008-03-13 22:50:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > policjant powinien Ci podać numer liczby dziennika tych materiałow, na
    > który się powołujesz we wniosku o ukaranie.

    A jak nie ma założonej sprawy w RSOW to jak to jest z dziennikiem, skąd
    numer? Jakaś główna księga korespondencyjna dla całej jednostki? Gdzie to
    jest zarejestrowane i gdzie wędruje notatka sporządzona podczas interwencji?

  • 8. Data: 2008-03-13 23:32:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:frcb2t$lp2$1@z-news.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > numer? Jakaś główna księga korespondencyjna dla całej jednostki? Gdzie to
    > jest zarejestrowane i gdzie wędruje notatka sporządzona podczas

    Z Rejestru Interwencji policyjnych. ten numer jest nadany w chwili
    telefonicznego zgłoszenia i jednoznacznie identyfikuje wykroczenie.

  • 9. Data: 2008-03-14 08:02:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > Z Rejestru Interwencji policyjnych. ten numer jest nadany w chwili
    > telefonicznego zgłoszenia i jednoznacznie identyfikuje wykroczenie.

    A co się dzieje z notatką, którą sporządzi patrol z takiej zwykłej
    interwencji? Trafia do dzielnicowego, archiwum, jest jakiś zbiór notatek z
    interwencji na całą jednostkę? Rozumiem, że jeśli założy się RSOW to wtedy
    tam notateczka idzie?

  • 10. Data: 2008-03-14 08:05:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Rozumiem, że jeśli założy się RSOW to wtedy tam notateczka idzie?

    Tzn. miałem na myśli konkretną sprawę zawartą w tym rejsetrze, że trafi do
    akt tej konkretnej sprawy.