  • 1. Data: 2004-08-27 13:55:36
    Temat: Samochod na kredyt - sprzedajacy
    Od: "Fighter" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    prosze o porade prawną
    dzis podpisalem umowe sprzedazy mojego samochodu, warunki :
    kupujacy wplaca mi zaliczke w wysokosci 1/5 wartosci pojazdu, a poniewaz
    bierze on samochod na kredyt (samochod jest zastawem) pieniadze otrzyma on
    dopiero wtedy gdy samochod bedzie zarejestrowany na niego (miekki dowod).
    Czyli ja musze mu po wplaceniu zaliczki wyslac dowod i tablice rejestracyjne
    samochodu, on rejestruje go, otrzymuje kredyt i wplaca mi reszte pieniedzy
    na konto, tak zostalo to spisane w umowie.
    Pytanie: chcialbym wiedziec czy on moze mnie w jakis sposob oszukac, ja
    wysylam mu dowod rejestracyjny i tablice, on rejestruje pojazd, czyli de
    facto jest on juz jego, a ja dopiero po fakcie dostaje pieniadze? Czy tak
    musi to wygladac? Czy ja mam jakiekolwiek zabezpieczenie w takim ukladzie w
    razie gdyby bank nie wykonal przelewu?
    Dziekuje

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-08-27 14:10:23
    Temat: Re: Samochod na kredyt - sprzedajacy
    Od: "Bogdan &Bogdan" <b...@w...pl>

    a jakie sa sankcje z tego ze kupujacy nie zaplaci ci
    po otrzymaniu kredytu?
    umowa tego nie precyzuje?

    --
    Proszę mi wybaczyć. Przechadzałem się po parapecie, by się rozejrzeć.
    gubernator William J. le Petomane

  • 3. Data: 2004-08-27 14:59:27
    Od: "Fighter" <n...@p...onet.pl>

    Bogdan &Bogdan napisał:
    > a jakie sa sankcje z tego ze kupujacy nie zaplaci ci
    > po otrzymaniu kredytu?
    > umowa tego nie precyzuje?

    w przypadku gdy mi nie zaplaci, ja po prostu nie dam mu auta. Bo odbierze
    auto juz po zaplacie. Ale wlasnie nie wiem czy ja bede mogl mu nie oddac
    auta? Skoro bedzie juz jego?

  • 4. Data: 2004-08-27 19:43:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fighter" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > w przypadku gdy mi nie zaplaci, ja po prostu nie dam mu auta. Bo odbierze
    > auto juz po zaplacie. Ale wlasnie nie wiem czy ja bede mogl mu nie oddac
    > auta? Skoro bedzie juz jego?

    Twoje prawo do nie wydania samochodu można by wywieść z prawa zastawu
    wynikającego z kodeksu cywilnego. Ale dla pewności właśnie bym taki punkt do
    umowy dodał. Że Ty wydajesz mu fizycznie samochód dopiero po otrzymaniu
    przelewu i w tym zakresie przysługuje Ci zastaw na owej rzeczy ruchomej. Nie
    będzie wątpliwości.