    From: "Fighter" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Samochod na kredyt - sprzedajacy
    Date: Fri, 27 Aug 2004 15:55:36 +0200

    Witam
    prosze o porade prawną
    dzis podpisalem umowe sprzedazy mojego samochodu, warunki :
    kupujacy wplaca mi zaliczke w wysokosci 1/5 wartosci pojazdu, a poniewaz
    bierze on samochod na kredyt (samochod jest zastawem) pieniadze otrzyma on
    dopiero wtedy gdy samochod bedzie zarejestrowany na niego (miekki dowod).
    Czyli ja musze mu po wplaceniu zaliczki wyslac dowod i tablice rejestracyjne
    samochodu, on rejestruje go, otrzymuje kredyt i wplaca mi reszte pieniedzy
    na konto, tak zostalo to spisane w umowie.
    Pytanie: chcialbym wiedziec czy on moze mnie w jakis sposob oszukac, ja
    wysylam mu dowod rejestracyjny i tablice, on rejestruje pojazd, czyli de
    facto jest on juz jego, a ja dopiero po fakcie dostaje pieniadze? Czy tak
    musi to wygladac? Czy ja mam jakiekolwiek zabezpieczenie w takim ukladzie w
    razie gdyby bank nie wykonal przelewu?
    Dziekuje

    pozdrawiam
    Marek