  • 1. Data: 2019-02-28 19:21:59
    Temat: Sądowa definicja antysemityzmu
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/polityka/435979-tylko-u-nas-kuk
    iz-pozwie-kijowskiego

    TYLKO U NAS. Kukiz pozwie Kijowskiego? Lider Kukiz '15: ,,Zależy mi na
    sądowym ustaleniu definicji antysemityzmu"

    opublikowano: 2 godziny temu ? aktualizacja: godzinę temu

    autor: Fratria

    Nie zamierzam pozywać pana Mateusza Kijowskiego - mówi portalowi
    wPolityce.pl Paweł Kukiz. Były lider Komitetu Obrony Demokracji
    skomentował słowa lidera Kukiz '15. Paweł Kukiz w rocznicę zabicia przez
    komunistów generała Augusta Fieldorfa ,,Nila" przypomniał, że na karę
    śmierci skazał go ,,sąd" pod przewodnictwem Żydówki Marii Gurowskiej vel
    Genowefy Marii Danielak z domu Zand. Kijowski stwierdził, że Kukiz ,,od
    dawna posługuje się antysemicką retoryką".
    Reklama

    CZYTAJ WIĘCEJ: Prowokacja? Kijowski atakuje Pawła Kukiza: ,,Nie wiem czy
    jest antysemitą, ale od dawna posługuje się antysemicką retoryką"

    Nie zamierzam pozywać pana Mateusza Kijowskiego. Niech się nie
    denerwuje

    -- mówi w rozmowie z portalem wPolityce.pl lider Kukiz'15.

    Nie mam sobie absolutnie nic do zarzucenia

    -- polityk odniósł się do wpisu na temat gen. ,,Nila.

    Paweł Kukiz w rocznicę zabicia gen. ,,Nila": Na karę śmierci skazany
    został przez ,,sąd" pod przewodnictwem Żydówki

    Lider Kukiz '15 mówi, że warto, aby sąd zdefiniował czym jest antysemityzm.

    Zależy mi na sądowym ustaleniu definicji antysemityzmu

    -- dodaje.

    Może się bowiem okazać, że antysemitą jest również człowiek, który
    dokumentuje fotograficznie kirkuty na Kresach i umieszcza fotografie w
    internecie obok zdjęć polskich nekropolii

    -- kontynuuje swoją wypowiedź Paweł Kukiz.

    Mówi, że nie będzie prawdziwego pojednania w stosunkach
    polsko-żydowskich bez uczciwego wskazania wzajemnych win.

    Od lat zmierzam do tego, żeby poprzez wzajemne uderzanie się w
    piersi doprowadzić do pojednania. Nie będzie nigdy prawdziwego
    pojednania bez wzajemnej spowiedzi, bez symetrii, bez przyznania się do
    win i do niecnych zachowań. Nie można tego rozpatrywać w kategoriach
    odpowiedzialności zbiorowej. Należy wskazać skonkretyzowane przypadki i
    spersonalizowane zdarzenia. Są do tego powołane odpowiednie instytucje,
    IPN w Polsce i jego odpowiednik w Izraelu. Wymaga to dobrej woli dwóch
    stron. To samo dotyczy relacji polsko-ukraińskich

    -- mówi portalowi wPolityce.pl Paweł Kukiz.

    Not. TP

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-02-28 22:56:01
    Temat: Re: Sądowa definicja antysemityzmu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.02.2019 o 19:21, u2 pisze:
    > https://wpolityce.pl/polityka/435979-tylko-u-nas-kuk
    iz-pozwie-kijowskiego
    > TYLKO U NAS. Kukiz pozwie Kijowskiego? Lider Kukiz '15: ,,Zależy mi na
    > sądowym ustaleniu definicji antysemityzmu"

    Bez sensu, bo ta definicja będzie obowiązywała tylko w obrębie tego
    konkretnego postanowienia. Moim zdaniem tańszym byłoby polecenie
    sporządzenia stosownej ekspertyzy, a nawet ustalenie tego ustawowo.

  • 3. Data: 2019-02-28 23:05:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > konkretnego postanowienia. Moim zdaniem tańszym byłoby polecenie
    > sporządzenia stosownej ekspertyzy, a nawet ustalenie tego ustawowo.

    Nawet jak sprawa dojdzie do Sądu Najwyższego a potem do Strasburga?
    Jeden wyrok wszystkiego nie rozstrzygnie ale całkiem sporo może "rozjaśnić".

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2019-02-28 23:08:37
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Bez sensu, bo ta definicja będzie obowiązywała tylko w obrębie tego
    > konkretnego postanowienia. Moim zdaniem tańszym byłoby polecenie
    > sporządzenia stosownej ekspertyzy, a nawet ustalenie tego ustawowo.

    oj Robercik, wydaje mi się, że rozumiem twoje katusze, ale ty się
    urodziłeś długo po tym jak żydo-ubecy katowali wolnych Polaków, twoje
    nazwisko żydoskie, co tobie już tłumaczyłem, więc nigdy nie zrozumiesz
    Polaków i ich dążeń:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 5. Data: 2019-02-28 23:28:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2019 22:56:01 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bez sensu, bo ta definicja [-]

    Robert, równasz do poziomu u2?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-02-28 23:30:21
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.02.2019 o 23:28, Jcek Maciejew pisze:

    > Robert, równasz do poziomu u2?

    lewa ! lewa !

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 7. Data: 2019-02-28 23:41:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.02.2019 o 23:05, A. Filip pisze:

    > Nawet jak sprawa dojdzie do Sądu Najwyższego a potem do Strasburga?
    > Jeden wyrok wszystkiego nie rozstrzygnie ale całkiem sporo może "rozjaśnić".

    Sąd oceni dane działanie. Trochę inne okoliczności i nadal nie wiadomo
    czy jest to antysemityzm, czy nie. Jakaś prawna definicja w mojej ocenie
    by się przydała, bo co raz ktoś wyskakuje z zarzutem takiego działania,
    a w sumie nie wiadomo tak do końca o co chodzi.

    Skoro poseł powziął taką wątpliwość - co w sumie bardzo dobrze o nim
    świadczy - to moim zdaniem raczej należało by zlecić sporządzenie
    stosownej ekspertyzy prawnej, czy nawet powołać jakiś zespół / komisję
    złożoną z prawników i etyków. Zajmą jakieś stanowisko i będzie się
    przynajmniej wiadomo, co wolno, a co nie.

    Przy czym nie do końca rozumiem, co nam ta definicja da. W kodeksie
    karnym, nie mamy przestępstwa "antyseminizmu", natomiast jest kilka
    działań przestępczych związanych z dyskryminacją ze względu na wyznanie:
    art. 118~119 oraz 194~196. Nie za bardzo wiem, co tam może być
    szczególnie niejasnego.

  • 8. Data: 2019-02-28 23:46:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Przy czym nie do końca rozumiem, co nam ta definicja da.

    ano, żyd myśli tylko o zysku:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 9. Data: 2019-03-01 01:24:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > czy jest to antysemityzm, czy nie. Jakaś prawna definicja w mojej ocenie
    > by się przydała, bo co raz ktoś wyskakuje z zarzutem takiego działania,
    > a w sumie nie wiadomo tak do końca o co chodzi.

    Domaganie się definicji czegoś takiego to domaganie się przedmiotowego
    (literanego) potraktowania problemu. Tu sie tak MZ nie da i nic dobrego by
    z tego nie wyszło.

    Za PWN: antysemityzm <<wrogość wobec Żydów jako grupy wyznaniowej lub etnicznej;
    też: teoria uzasadniająca taką postawę>>

    Będziesz teraz definiował wrogość? :)

    > Skoro poseł powziął taką wątpliwość - co w sumie bardzo dobrze o nim
    > świadczy - to moim zdaniem raczej należało by zlecić sporządzenie

    Mam pewne w kwestii tego dobrego świadczenia watpliwości.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-03-01 11:33:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

> [...]

    > konkretnego postanowienia. Moim zdaniem tańszym byłoby polecenie
    > sporządzenia stosownej ekspertyzy, a nawet ustalenie tego ustawowo.

    A jest jakieś ustawowe określenie pornografii, czy biegły za każdym razem
    wydaje opinię dla konkretnego przypadku?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl