  • 1. Data: 2005-03-14 19:54:39
    Temat: Sąd Pracy - potrzebny adwokat z Poznania
    Od: "Rafał Piaskowski" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy możecie mi polecić dobrego adwokata z Poznania specjalizującego się w
    prawie pracy?
    Zostałem pozwany do Sądu Pracy przez byłą pracownicę o uznanie wypowiedzenia
    za bezskuteczne. Oczywiście jestem zdania, że wypowiedzenie było według mnie
    jak najbardziej słuszne ale jakie są ewentualne konsekwencje ewentualnej
    przegranej?

    Pozdr.
    Rafał Piaskowski.

  • 2. Data: 2005-03-14 20:21:58
    Temat: Re: Sąd Pracy - potrzebny adwokat z Poznania
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > za bezskuteczne. Oczywi?cie jestem zdania, że wypowiedzenie było według mnie
    > jak najbardziej słuszne ale jakie s? ewentualne konsekwencje ewentualnej
    > przegranej?

    Przywrocisz ją do pracy, za okres bez pracy wyplacisz odszkodowanie, a
    na nastepny dzien jak przyjdzie to wreczysz nowe wypowiedzenie. Po paru
    razach da sobie spokoj ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-03-14 20:22:57
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Rafał Piaskowski* wrote in <news:d14qeh$erb$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > jak najbardziej słuszne ale jakie są ewentualne konsekwencje ewentualnej
    > przegranej?

    raczej odszkodowanie + koszty sądowe, przywrócenie do pracy chyba
    rzadko jest orzekane (jak była w ciąży to raczej masz przejeb.... ;)

    --
    Wiedza jest łaskawa - ochrania ludzi przed myśleniem

  • 4. Data: 2005-03-14 20:31:42
    Od: "Rafał Piaskowski" <r...@p...onet.pl>

    > raczej odszkodowanie + koszty sądowe, przywrócenie do pracy chyba
    > rzadko jest orzekane (jak była w ciąży to raczej masz przejeb.... ;)
    Nie była w ciąży. Generalnie kobieta nie wykonywała żadnych naszych poleceń,
    do tego była bezczelna. Pewnego dnia zadzwoniła ze sklepu do żony, że prosi
    o przywiezienie pieczątki w celu podbicia legitymacji ubezpieczeniowej.
    Byłem na tyle dobry, że po godzinie jej ją zawiozłem. Jak tam przyjechałem,
    to zauważyłem że znowu zignorowała nasze polecenia z kilku poprzednich dni.
    Do tego zachowywała się ignorancko i bezczelnie. Już miałem jej dość, więc
    stwierdziłem, że nasza współpraca nie ma dalej sensu. Po godzinie wręczyłem
    jej wypowiedzenie. Ona teraz wyzwa mnie do sądu, że niby było tak, że ona
    zadzwoniła w sprawie tej pieczątki a ja po prostu po godzinie przywiozłem
    wypowiedzenie. No kurde bezczelność nie zna granic. Teraz np. jak sąd
    nakarze przywrócenie, to ja sobie nie wyobrażam dalszej współpracy z tą
    Panią. Co najlepiej zrobić? Jakie mogą być koszty oprócz przywrócenia?

    Pozdr.
    Rafał Piaskowski.

  • 5. Data: 2005-03-14 21:37:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako Rafał Piaskowski
    w wiadomości <news:d14sk1$2fi$1@nemesis.news.tpi.pl> wyjaśniam co
    następuje:

    > Jakie mogą być koszty oprócz przywrócenia?

    W takiej sytuacji orzekane jest albo przywrócenie albo odszkodowanie. Im
    dłużej będziesz przeciągał sprawę przed sądem tym bardziej prawdopodobne
    jest, że sąd orzeknie tylko o odszkodowaniu (3-miesięczne
    wynagrodzenie). Nawet jeśli w I instancji będziesz miał przywrócenie,
    proponuję apelować i alternatywnie żądać zmiany wyroku na odszkodowanie,
    w 90% przypadków sądy zasądzają przywrócenie tylko jeśli są w stanie
    wydać wyrok w okresie wypowiedzenia.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 6. Data: 2005-03-15 04:13:07
    Od: mixer <c...@w...pl>

    Rafa? Piaskowski wrote:
    > Witam
    >
    > Czy mo?ecie mi poleciae dobrego adwokata z Poznania specjalizuj?cego si? w
    > prawie pracy?
    > Zosta?em pozwany do S?du Pracy przez by?? pracownic? o uznanie wypowiedzenia
    > za bezskuteczne. Oczywi?cie jestem zdania, ?e wypowiedzenie by?o wed?ug mnie
    > jak najbardziej s?uszne ale jakie s? ewentualne konsekwencje ewentualnej
    > przegranej?
    >
    > Pozdr.
    > Rafa? Piaskowski.

    Oczywiscie jestes zdania ze od razu kazdy pracownik to gnoj korego mozna
    zgwalcic kiedy sie chce.

    Dobrze ze ujawniasz kim naprawde jestes:

    Rafal Piaskowski

    DomData Sp. z o.o.

    ul. Strzeszyn'ska 73/75

    60-479 Poznan'

    Tel.: +48 (61) 8497 000

    Fax: +48 (61) 8497 009

    h...@d...com

    http://www.domdata.com

    UWAGA KRETACZ!

    A dla angielskojezycznych archiwow grup ten mily prezent:

    BEWARE: RAFAL PIASKOWSKI is a FRAUDSTER and his DomData is a RACKET!
    Stay clear from him and his business.

  • 7. Data: 2005-03-15 04:16:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mixer wrote:

> [...]
    >
    > A dla angielskojezycznych archiwow grup ten mily prezent:
    >
    > BEWARE: RAFAL PIASKOWSKI is a FRAUDSTER and his DomData is a RACKET!

    A masz jakieś poparcie na to co tutaj napisałeś?

    Bo nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale właśnie narobiłeś sobie
    kłopotów.

  • 8. Data: 2005-03-15 04:26:40
    Od: mixer <c...@w...pl>

    witek wrote:

    > A masz jakieś poparcie na to co tutaj napisałeś?
    >
    > Bo nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale właśnie narobiłeś sobie
    > kłopotów.

    Czyzby? Jakich? Nie mam prawa oskarzyc nieuczciwego pracodawce o
    naduzycia wobec pracownika? Oczywistych naduzyc? Pracodawce oglaszajcego
    sie PUBLICZNIE w sieci?

    No to do sadu mnie... Zobaczymy czy jest to jedyna pracownica tak
    potraktowana. I z pewnoscia potencjalni klienci beda zainteresowani
    wewnetrznymi informacjami klienta maglowanymi publicznie. Powodzenia.

  • 9. Data: 2005-03-15 06:45:59
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik mixer napisał:

    > Czyzby? Jakich? Nie mam prawa oskarzyc nieuczciwego pracodawce o
    > naduzycia wobec pracownika? Oczywistych naduzyc?

    Masz jakies dowody na to ?

    > No to do sadu mnie... Zobaczymy czy jest to jedyna pracownica tak
    > potraktowana. I z pewnoscia potencjalni klienci beda zainteresowani
    > wewnetrznymi informacjami klienta maglowanymi publicznie. Powodzenia.

    Ja bym tak dla zasady podal Cie do sadu na jego miejscu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-03-15 07:26:01
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mithos wrote:

    > Masz jakies dowody na to ?

    Pewnie nie ma. Kolejna ofiara "parszywych kapitalistów".

    > Ja bym tak dla zasady podal Cie do sadu na jego miejscu.

    Ja nawet 10 sekund bym się nie zastanawiał.
    Misiu puszysty (to do pana Mixera) - sądy często gęsto traktuja usenet
    jak środek masowego przekazu, taki jak prasa czy telewizja.
    Bez dowodów, a precyzyjnie wyroku, za takie teksty gość może cię ścigać
    o odszkodowanie z tytułu utraconych zysków - wystarczy ze przedstawi
    jednego "omalże" klienta, który stwierdzi, że nie kupił od niego czegoś
    za 10 milionów złotych, bo przeczytał na usenecie to co napisałeś.
    I bedziesz musiał zapłacić.
    Do tego dojdzie odszkodowanie za naruszenie dóbr osobistych, publiczne
    szkalowanie... Ale się urządziłeś...
    Niemożliwe?
    Już 4 lata temu była sprawa studenta, który w usenecie, a precyzyjnie
    na grupie "wewnętrznej" ambasady Izraela, pozwolił sobie m.in. na
    negowanie holocaustu. A ponieważ to w Polsce karalne - dostał wyrok.
    wprawdzie w zawiasach, ale dostał. Znam sprawę z pierwszej ręki - ode
    mnie z rodziny był jeden ze świadków, administrator sieci z której ten
    mądrala się produkował.

    Panie Rafale, proszę się nawet nie zastanawiać i pozwać oszczercę.

    Co do meritum.
    Adwokat będzie Pana słono kosztował, a w sprawach przed sądem pracy
    zasądzane są raczej niskie koszty... Lepiej poszukac radcy prawnego,
    oni cenią się ciut niżej, poza tym większa szansa na znalezienie speca
    od prawa pracy w tej profesji. Adwokaci rzadko się w to bawią, za mało
    dochodowe.

    Zresztą - zwolniona domaga się uznania bezskuteczności wypowiedzenia?
    Na jakiej podstawie?

    --
    Pozdro
    Massai