  • 1. Data: 2005-03-14 18:00:58
    Temat: Sprzedaz nieruchomosci - konflikt interesow - pytanie
    Od: Adam <k...@g...pl>

    Witam,
    znalazlem sie w nastepujacej sytuacji:
    jestem wspolwlascicielem nieruchomosc (1 z 3) domu po rodzicach, w
    ktorym nie mieszkam bo wynajmuje mieszkanie(a) w innym miescie gdzie
    pracuje. Pozostalymi wspolwlascicielami domu sa moi 2 bracia, mieszkaja
    wlasnie w tym domu (cala 3ka jestesmy zameldowani w domu rodzinntym).
    Moj starszy brat (ja jestem "sredniakiem") jest zonaty
    i jego zona jest rowniez zameldowana w naszym rodzinnym domu.

    Od 2 lat miedzy moim mlodszym i starszym bratem toczy sie konflikt
    natury egzystencjalnej - przestali sie ze soba dogadywac, i mlodszy nie
    chce juz mieszkac w domu rodzinnym - mysli o podjeciu studiow w miescie
    w ktorym mieszkam..., dlatego tez zaczynamy myslec z mlodszym bratem nad
    tematem sprzedazy domu rodzinnego...

    I tu pojawia sie problem... poniewaz pare lat temu poruszalem kwestie
    sprzedazy domu i moj starszy brat sie jasno okreslil ze on sie na to nie
    zgodzi, chcialem zapytac jak sie postepuje w takich sprawach?

    Starszy brat mieszka w domu rodzinnym, oficjalnie nie pracuje, podczas
    jego "rzadow" pojawialy sie liczne problemy - zadluzenie na wode, gaz, i
    inne rachunki, postepujaca dewastacja mieszkania (teraz zaczal robic
    remonty), wpadka z zakladem energetycznym (podlaczyl sie na lewo) -
    skotkowalo to kara w wys. 25 tys PLN, teraz tez nie mam pewnosci co do
    tego czy znowu nie robi w "jajo" zakladu energetycznego.

    Od razu powiem, ze dom jest wart tyle ze po jego sprzedazy spokojnie
    kazdy z nas moglby kupic sobie kawalerke - ale wiadomo, jaki duren
    zgodzi sie dobrowolnie na zamiane domu jednorodzinnego (6 pokojow,
    garaz, ogrod) na ciasna kawalerke?

    Splata kogos przez inne osobe nie wchodzi w gre poniewaz zaden z nas nie
    posiada takich srodkow finansowych, kredyt na splate tez odpada bo zaden
    z nas nie ma zdolnosci kredytowej... nie jest wesolo.
    Przyznaje ze sam mam 26 lat i powoli trzeba myslec o wlasnym lokum a
    taka kawalerka (WLASNA) to przeciez bardzo duzo.

    Interesuje mnie jak to mozna rozwiazac w przypadku kiedy 2
    wspolwlascicieli chce sprzedac nieruchomosc a 3 sie na to nie zgadza -
    mozna w jakis sposob wymusic zgode tego 3ciego (droga sadowna)?

    Adam

  • 2. Data: 2005-03-14 18:42:25
    Od: Adam <k...@g...pl>

    Adam wrote:
> [...]
    > wspolwlascicieli chce sprzedac nieruchomosc a 3 sie na to nie zgadza -
    > mozna w jakis sposob wymusic zgode tego 3ciego (droga sadowna)?

    Jakie szanse sa na zniesienie wspolwlasnosci przez sprzedaz? W takim
    przypadku kazdy z nas otrzymalby to co mu sie nalezy.
    Moze ktos mial juz doswiadczenie z takim przypadkiem? Ile czasu trwa
    taka sprawa?

    Adam

  • 3. Data: 2005-03-15 08:41:15
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>