  • 1. Data: 2005-03-14 17:17:53
    Temat: ustawa o własności lokali
    Od: "Procka" <p...@o...pl>

    Witam,

    W umowie z deweloperem w artykule o zarządzaniu nieruchomością wspólną jest
    mowa o ustawie o własności lokali:
    "Począwszy od daty Wydania Lokalu Mieszkalnego, Kupującego będą obciążały
    koszty określone w art. 13 i 14 powołanej ustawy o własności lokali,
    ponoszone w związku z utrzymaniem Lokalu Mieszkalnego i nieruchomości
    wspólnej oraz infrastruktury osiedlowej".

    Prawnik, który przeglądał umowę stwierdził, że ta ustawa została uchylona i
    zastąpiona inną (cyt."chyba o ochronie praw lokatorów), czego niestety nie
    potwierdziło przeprowadzone przeze mnie "śledztwo".

    Z moich skromnych poszukiwań wynika, że ustawa o własności lokali ma się
    całkiem dobrze, nie została uchylona i wydaje mi się wyżej cytowany zapis
    nie powinien budzić zastrzeżeń (chyba).

    Nie mam zbyt dużej wiedzy w tym zakresie, ale wydaje mi się, że ustawa o
    ochronie praw lokatorów nijak się ma do tego, o czym mowa w wyżej cytowanym
    fragmencie umowy.

    Będę wdzięczna za Wasze opinie na ten temat.

    Pozdrawiam,

    Iza

  • 2. Data: 2005-03-15 17:12:03
    Temat: Re: ustawa o własności lokali
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Procka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam zbyt dużej wiedzy w tym zakresie, ale wydaje mi się, że
    > ustawa o ochronie praw lokatorów nijak się ma do tego, o czym mowa w
    > wyżej cytowanym fragmencie umowy.

    Wyglada na to, ze we wszystkim co napisalas masz racje.

    marekz

  • 3. Data: 2005-03-15 23:31:47
    Od: "maiku" <m...@N...gazeta.pl>

    Dwie różne ustawy. Ustawa o ochronie praw lokatorów i ustawa o własności lokali.