  • 21. Data: 2020-01-12 18:59:58
    Temat: Re: STOP Ddogówka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Po za tym we w materiałach wpisuje się powód odmowy i jak policjant
    > wpisze, że obwiniony odmówił podania, to sąd inaczej do tego
    > podchodzi, niż jak poda jakiś racjonalny argument. Oczywiście ten
    > racjonalny argument obwiniony może zataić i podać go sądowi, ale
    > zauważ, że te mandaty często w postępowaniu nakazowym idą, czyli
    > dopiero, gdy się odwoła od nakazu karnego.
    >
    > Reasumując, odmowa podania powodu bardzo często jest działaniem na
    > swoją szkodę albo przyznaniem się, że nie ma się żadnego powodu i
    > dopiero będzie się go szukało.

    Chcesz powiedziec ze zdarzaja sie sytuacje w ktorych ktos odmawia
    przyjecia mandatu logicznie to argumentujac. Sad czyta tą argumentacje
    (otrzymawszy ja od policjanta) i na tej podstawie odrzuca sprawe i
    anuluje mandat?
    Sam w nastepnym zdaniu przyznajesz, ze tak naprawde analiza odbywa sie
    dopiero na etapie odwołania i to tam jest miejsce na argumentacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 22. Data: 2020-01-12 19:08:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 12 Jan 2020 17:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > przyjecia mandatu logicznie to argumentujac. Sad czyta tą argumentacje
    > (otrzymawszy ja od policjanta) i na tej podstawie odrzuca sprawe i

    Nie ma anulowania mandatu, skoro go nie wystawiono.
    Jest wniosek o ukaranie od Policji.

    Ktorego chyba sad nie czyta/bardzo rzadko czyta szczegolowo,
    tylko razu przepisuja do wyroku nakazowego :-)

    I teraz nie wiadomo - ujawnienie zbyt wczesnie swoich argumentow
    bardziej pomoze czy zaszkodzi :-)

    J.

  • 23. Data: 2020-01-12 19:09:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 18:59, Budzik pisze:

> [...]
    > Sam w nastepnym zdaniu przyznajesz, ze tak naprawde analiza odbywa sie
    > dopiero na etapie odwołania i to tam jest miejsce na argumentacje.

    Sugeruję, ze jak facet odmówi przyjęcia mandatu, bo przykładowo radar
    nie ma identyfikuje pojazdu, to ktoś to sprawdzi i może się okazać, że w
    ogóle nie wyśle wniosku o ukaranie. Albo jak będzie jakiś inny
    racjonalny powód - przykładowo obok jechał inny pojazd.

    Jak "nie, bo nie", to masz niemal 100% szansy, że będziesz musiał iść do
    sądu i powiedzieć, o co Ci chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2020-01-12 19:20:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jan 2020 19:09:17 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > ogóle nie wyśle wniosku o ukaranie. Albo jak będzie jakiś inny
    > racjonalny powód - przykładowo obok jechał inny pojazd.

    Jak obok jechal inny pojazd, to policjant sie zarzeknie,
    ze nie jechal :-)

    Choc rejestratorow teraz duzo.
    I co teraz:
    -poczekac do sprawy, i za falszywe zeznania,
    -poczekac co wyzsza instancja na komisariacie ... umorzy z braku
    wystarczajacych dowodow ?

    -czy dopiero w sadzie przyjdzie spytac, jak to tym drugim pojazdem
    bylo ?

    Bo jakos tak, zeby nadzwyczajna kasta przeczytala wniosek,
    wyjasnienia, i odrzucila, bo brak w zeznaniu policjanta wzmianki, ze
    obok nic nie jechalo ... to cos nie wierze.
    Ale cuda sie zdarzaja ... albo jakis lokalny konflikt :-)

    > Jak "nie, bo nie", to masz niemal 100% szansy, że będziesz musiał iść do
    > sądu i powiedzieć, o co Ci chodzi.

    I czasem o to chodzi.

    J.

  • 25. Data: 2020-01-12 19:33:50
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > racjonalny powód - przykładowo obok jechał inny pojazd.
    >
    > Jak "nie, bo nie", to masz niemal 100% szansy, że będziesz musiał iść do

    Zrozum że niektórym właśnie o to chodzi.
    Aby sprawę rozpatrzył niezależny sędzia a nie umundurowany oszust
    którego pracą jest wyłudzanie mandatów od przejeżdżających.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2020-01-12 19:55:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 19:20, J.F. pisze:

    > Jak obok jechal inny pojazd, to policjant sie zarzeknie,
    > ze nie jechal :-)

    No ale trochę inaczej wygląda, jak facet odmawia przyjęcia, bo obok
    jechał pojazd (nie ważne chwilowo, czy jechał), a inaczej, jak odmawia
    podania powodu, a po roku nagle sobie przypomina, że jechał.

> [...]
    > wystarczajacych dowodow > -czy dopiero w sadzie przyjdzie spytac, jak to tym drugim

    W sądzie policjant powie, ze nie pamięta, alby gdyby pomiar wydał mu się
    niewiarygodny, to by nie karał. I nawet ukarać go za fałszywe zeznanie
    nie można, choćby łgał.

> [...]
    > obok nic nie jechalo ... to cos nie wierze.
    > Ale cuda sie zdarzaja ... albo jakis lokalny konflikt :-)

    No więc dlatego "NIie bo nie", to najgorsza opcja dla karanego.

    > I czasem o to chodzi.

    Wiesz, był taki dowcim o facecie, któremu przyjemność sprawiało walenie
    młotkiem w ... palec. Wszyscy znają, więc nie będę przytaczał. Ale po co
    chodzić do sądu, skoro może się okazać, że nie będzie trzeba?

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2020-01-12 19:56:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 19:33, RadoslawF pisze:

    > Zrozum że niektórym właśnie o to chodzi.
    > Aby sprawę rozpatrzył niezależny sędzia a nie umundurowany oszust
    > którego pracą jest wyłudzanie mandatów od przejeżdżających.

    Rozumiem i nie mam do nikogo o to pretensji. Tylko sposób jest akura
    głupi wyjątkowo.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2020-01-12 20:18:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-12 01:10, collie wrote:

> [...]
    > popełnionego wykroczenia. Jeśli nie czujesz się winny - albo
    > winny, ale kara wydaje Ci się za wysoka - masz prawo odwołania
    > się od "wyroku" policjanta o winie i karze, do wyższej instancji,
    > czyli do sądu. Sama odmowa zapłacenia mandatu jest już de facto
    > tym "nie przyznaniem się do winy", ale ustanowiony przez policję
    > wymóg werbalnego podawania przez sprawcę wykroczenia powodu
    > odmowy przyjęcia mandatu bezprawny nie jest ("co nie jest prawem
    > zabronione, jest dozwolone"), a pozwala wykluczyć na ten przykład
    > oczekiwanie ukaranego, że woli by mu przyłożono pałą na gołą,

    Nonsens. "Co nie jest prawem zabronione jest dozwolone" dotyczy zwykłego
    ludzika. Policję obowiązuje "zgodnie z prawem i w granicach prawa".

  • 29. Data: 2020-01-12 20:22:31
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-12 01:39, J.F. wrote:

    > Co tam przepisy szczegolowo to nie wiem, ale skladajac wniosek do sadu
    > powinni zamiescic wyjasnienia obwinionego.

    Przecież oni wniosku nie piszą. Zbierają sobie co im wygodnie.

  • 30. Data: 2020-01-12 20:36:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 20:22, kk pisze:

    > Przecież oni wniosku nie piszą. Zbierają sobie co im wygodnie.
    Nie wiem o kim piszesz "oni", ale jeśli o Policji, to ciekawi mnie, kto
    zatem - Twoim zdaniem - ów wniosek pisze?

    --
    Robert Tomasik