  • 1. Data: 2020-08-05 07:40:51
    Temat: STAŁO SIĘ Będę się sądził z bankiem o franki
    Od: z <...@...pl>

    Podrzuci ktoś sprawnego adwokata najchętniej z Lublina który nie będzie
    brał za godziny tylko procent z UWAGA: ZYSKU anie od kwoty kredytu.

    Nie nie chodzi o to że to duży procent. Kredyt 60 tys. Ale o to żeby
    była motywacja i sumienność do wygrania tej sprawy.

  • 2. Data: 2020-08-05 11:23:28
    Temat: Re: STAŁO SIĘ Będę się sądził z bankiem o franki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Podrzuci ktoś sprawnego adwokata najchętniej z Lublina który nie
    >będzie brał za godziny tylko procent z UWAGA: ZYSKU anie od kwoty
    >kredytu.

    A nie ma jakos tak, ze etyka adwokata zabrania nie brac pieniedzy od
    przegranej sprawy ? :-)

    >Nie nie chodzi o to że to duży procent. Kredyt 60 tys. Ale o to żeby
    >była motywacja i sumienność do wygrania tej sprawy.

    J.

  • 3. Data: 2020-08-05 14:33:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.08.2020 o 11:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A nie ma jakos tak, ze etyka adwokata

    Czyja etyka?

    Przychodzi facet do ksiegarni i pyta czy jest "etyka biznesu" Kennetha
    Blancharda?

    - nie proszę pana, nie ma etyki biznesu;)

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-08-05 15:31:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Czyja etyka?
    >Przychodzi facet do ksiegarni i pyta czy jest "etyka biznesu"
    >Kennetha Blancharda?
    >- nie proszę pana, nie ma etyki biznesu;)

    Moze i nie ma

    http://www.nra.pl/admin/wgrane_dokumenty/2018.01.30_
    Kodeks_Etyki_Adwokackiej_tekst_ujednolicony.pdf

    "3. Niedopuszczalne jest zawieranie przez adwokata umowy z klientem,
    która przewidywałaby obowiązek zapłaty honorarium za prowadzenie
    sprawy uzależniony wyłącznie od ostatecznego wyniku sprawy. Adwokat
    może zastrzec w umowie z klientem dodatkowe honorarium za pozytywny
    wynik sprawy"

    Reprezentowanie klienta bez wynagrodzenia jest ponizej godnosci :-)

    J.

  • 5. Data: 2020-08-05 16:00:07
    Od: z <...@...pl>

    Ciekawe...

    Ale ja nie o tym.

    Są tacy co oprócz wynagrodzenia za czynności żądają procentu od KWOTY
    KREDYTU a nie od wygranej (mojego zysku)

    Tłumaczenie dość mętne bo w stylu "tylko w taki sposób można jasno
    ustalić TĄ WARTOŚĆ"

  • 6. Data: 2020-08-05 18:34:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >KREDYTU a nie od wygranej (mojego zysku)

    >Tłumaczenie dość mętne bo w stylu "tylko w taki sposób można jasno

    Skoro zamierzasz sie z bankiem sądzić na podstawie niemoznosci
    ustalenia zobowiazania, to zrozumiale, ze adwokat nie chce wpasc w te
    sama pulapke :-)

    A ten "twoj zysk" to jak zamierzales ustalic ? :-)

    A propos - kredyt maly, to procent duzy, bo przy malym kredycie i
    duzym adwokat sie musi tyle samo narobic :-)
    ... chyba ze przy malym bank pojdzie na ugode, a przy duzym bedzie
    przeciagal sprawe.

    J.

  • 7. Data: 2020-08-05 19:03:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.08.2020 o 15:31, J.F. pisze:

    > Reprezentowanie klienta bez wynagrodzenia jest ponizej godnosci :-)

    Żele przeczytałem. Myślałem, że masz na myśli, że nieetycznie jest brać
    za przegraną;)

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-08-05 19:17:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-08-05 o 18:34, J.F. pisze:
> [...]
    > :-)
    >
    > A ten "twoj zysk" to jak zamierzales ustalic ? :-)

    Nie musi być dokładnie.

    Można porównać kwotę do zapłaty bez wyroku i z wyrokiem.

    Pewna kancelaria stworzyła nawet kalkulator z obliczeniami jak przez
    ostatnie 12 lat płaciłem.
    musieli podać kursy na każdy miesiąc...

    Tutaj można przyjąć obecny kurs.

    TRUDNE?

    Przypominam że ta kancelaria podała dokładne stawki za I i II instancję,
    za stawiennictwo za...

    Ten procent to dodatkowy a nie jedyny jej zysk.

    Ale oni chcą od KWOTY KREDYTU.

    Dlaczego nie od mojego stanu majątkowego? ;-)

    > A propos - kredyt maly, to procent duzy, bo przy malym kredycie i duzym
    > adwokat sie musi tyle samo narobic  :-)

    No właśnie. Dlaczego chcą jeszcze procent ;-)

    Albo stawka godzinowa czy za usługę albo motywacyjny zapis o procencie z
    "wygranej"

    Chcą zjeść ciastko i mieć ciastko? ;-)

    ba ze przy malym bank pojdzie na ugode, a przy duzym bedzie
    > przeciagal sprawe.

    A to już wróżenie z fusów

    Chociaż 90% wyroków w ostatnim czasie jest na korzyść frankowiczów.

    Liczę na wzrost konkurencji i spadek cen ;-)

  • 9. Data: 2020-08-05 19:27:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    > :-)

    >Nie musi być dokładnie.

    Dla ciebie moze i nie musi, adwokat pewnie chcialby wiedziec dokladnie
    ile mu sie nalezec bedzie :-)

    >Można porównać kwotę do zapłaty bez wyroku i z wyrokiem.

    troche glupio, biorac pod uwage ze raty rozlozone w czasie i z
    odsetkami.

    Ale ... kredyt frankowy czy indeksowany - jak chcesz ustalic ile
    zaplacisz bez wyroku, nie znajac kursu franka w przyszlosci ? :-)

    >Przypominam że ta kancelaria podała dokładne stawki za I i II
    >instancję, za stawiennictwo za...
    >Ten procent to dodatkowy a nie jedyny jej zysk.
    >Ale oni chcą od KWOTY KREDYTU.

    A kredyt w PLN czy w CHF ? Jak w CHF to po jakim kursie :-P

    >No właśnie. Dlaczego chcą jeszcze procent ;-)

    Zeby miec motywacje do dobrej pracy :-P

    >Albo stawka godzinowa czy za usługę albo motywacyjny zapis o
    >procencie z "wygranej"
    >Chcą zjeść ciastko i mieć ciastko? ;-)

    Nie wiesz co slyszy klient po procesie ?
    -wygralismy,
    albo
    -przegral pan

    >A to już wróżenie z fusów

    Dla adwokata z doswiadczeniem - moze nie takie duze.

    J.

  • 10. Data: 2020-08-05 23:06:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-08-05 o 19:27, J.F. pisze:

    > Dla ciebie moze i nie musi, adwokat pewnie chcialby wiedziec dokladnie
    > ile mu sie nalezec bedzie :-)

    Profesjonalista potrafi w miarę dokładnie wycenić robotę/czas

    Codziennie robię takie wyceny ;-)

    > troche glupio, biorac pod uwage ze raty rozlozone w czasie i z odsetkami.

    Głupio? No to niech się trzyma stawki godzinowej. Bo przecież sąd może
    unieważnić albo przewalutować.

    I będzie głupio ;-)

    > Ale ... kredyt frankowy czy indeksowany - jak chcesz ustalic ile
    > zaplacisz bez wyroku, nie znajac kursu franka w przyszlosci ? :-)

    Jak to jak? "Panie to stabilna waluta. musiałaby wybuchnąć wojna a wtedy
    i w złotówkach byłby DRAMAT"

    Kojarzysz? ;-)

    > A kredyt w PLN czy w CHF ? Jak w CHF to po jakim kursie :-P

    Indeksowany czyli mówimy o złotówkach.

    > Zeby miec motywacje do dobrej pracy :-P

    Dobre ;-)

    > Nie wiesz co slyszy klient po procesie ?
    > -wygralismy,
    > albo
    > -przegral pan

    To oczywiste ale UE powinna uregulować kwestie honorariów.
    A przynajmniej sposób ich wyliczania.

    UE się do tego nadaja. UE to UMIE ;-)

    > Dla adwokata z doswiadczeniem - moze nie takie duze.

    Czyli dobry adwokat umie wycenić "robotę" i nie musi się asekurowac
    procentem od sumy udzielonego kredytu ;-)