  • 1. Data: 2002-01-28 08:46:56
    Temat: Re: SOFTWARE
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 28 Jan 2002, sky wrote:

    > Chciałem się dowiedzieć, czy na oprgramowanie pochodzące sprzed 1995 trzeba
    > mieć licencję?

    Tak.

    > Czy są prawne regulaje?

    Była amnestia, ale skreślono ją nowelą ustawy w lipcu 2000.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 2. Data: 2002-01-28 08:49:11
    Temat: SOFTWARE
    Od: "sky" <s...@p...com>

    Witam!
    Chciałem się dowiedzieć, czy na oprgramowanie pochodzące sprzed 1995 trzeba
    mieć licencję?
    Czy są prawne regulaje?
    Sky

  • 3. Data: 2002-01-29 02:31:43
    Od: szadok <s...@N...terramail.pl>

    Użyszkodnik Gwidon S. Naskrent zeznaje:

    > Tak.
    > Była amnestia, ale skreślono ją nowelą ustawy w lipcu 2000.

    A można cofnąć coś co już dostałem (amnestia)?
    Wybaczcie, jeśli pierdzielnąłem jakiś nonsens, ale jest chyba coś
    takiego?(i czemu w tym przypadku ma to nie działać)?

    pozdrawiam,
    szadok
    --
    usuń NIESPAMUJ przy odpowiedzi na priv
    http://czestochowa.inds.pl

  • 4. Data: 2002-01-29 08:53:57
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 29 Jan 2002, szadok wrote:

    > A można cofnąć coś co już dostałem (amnestia)?

    Nic nie dostałeś. Programy objęte kiedyś "amnestią" stanowiły wyjątek, to
    znaczy wyłączona została bezprawność ich używania. Nie oznaczało to jednak
    automatycznego zawarcia umowy licencyjnej z autorem, jedynie niemożność
    wszczęcia postępowania karnego (lub umorzenie jeśli je prowadzono w dniu
    wejścia w życie ustawy).

    Najwidoczniej komisja kodyfikacyjna doszła do wniosku że w 2000 nikt już
    takich starych programów nie będzie używał (ale to OT...)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting
    "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light Fantastic]

  • 5. Data: 2002-01-30 17:55:28
    Od: Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash <w...@k...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...
    > (...) jedynie niemożność
    > wszczęcia postępowania karnego (lub umorzenie jeśli je prowadzono w dniu
    > wejścia w życie ustawy).

    OK. W takim razie może też trochę OT, ale nie mogę się powstrzymać. W
    przypadku większości przestępstw występuje jednak coś takiego, jak
    przedawnienie. Jeśli użycie programu bez licencji potraktować jako kradzież,
    to również jest chyba jakiś okres przedawnienia. Czy zatem używanie
    programów sprzed 1995 roku bez licencji już się nie przedawniło jako
    przestępstwo (względnie kiedy może takiemu przedawnieniu ulec)?

    Pzdr,

    --
    +--- Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash ---+
    |--- w...@k...pl (preferowane/primary) ---|

  • 6. Data: 2002-01-30 19:35:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash wrote:

> [...]
    > programów sprzed 1995 roku bez licencji już się nie przedawniło jako
    > przestępstwo (względnie kiedy może takiemu przedawnieniu ulec)?

    Tak, ale termin przedawnienia zaczął biec dopiero od uchylenia przepisu
    ustawy który uniemożliwiał ściganie (art. 104 KK) - wynosi on 5 lat (10 w
    przypadku czynów zagrożonych karą powyżej 3 lat, jak paserstwo w celach
    zarobkowych). Problem pojawia się jeśli potraktować takie używanie jako
    przestępstwo ciągłe, wtedy termin zacznyna biec od zaprzestania jego
    popełniania.