  • 1. Data: 2002-01-28 08:44:47
    Temat: Alimenty
    Od: "Person" <p...@p...com>

    Witam!
    Mam taki problem:
    Mąż zarabia ok. 2 tys. miesięcznie (brutto) i płaci na dziecko z pierwszego
    małżenstwa alimenty w wysokości 500 zł miesięcznie.
    Ja jestem do maja na bezrobociu.
    Sami mamy dziecko (ośmiomiesięczne).
    Czy ja mogę wystąpić do sądu o zmniejszenie alimentów?
    Ewentualnie, co zrobić, jeśli była żona zechce jeszcze podwyżki?
    Czy są jakieś szczegółowe przepisy dotyczące wysokości ustalanych przez sąd
    alimentów?

    Monika

  • 2. Data: 2002-02-04 08:08:40
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Czy ja mogę wystąpić do sądu o zmniejszenie alimentów?

    Pani nie, ale mąż może.

    > Ewentualnie, co zrobić, jeśli była żona zechce jeszcze podwyżki?

    Mąż może się temu sprzeiwić wskazując że jest zobowiązany do łożenia również
    na Panią i na Państwa dziecko.

    > Czy są jakieś szczegółowe przepisy dotyczące wysokości ustalanych przez
    sąd
    > alimentów?

    Szczegółowych nie ma.

    Marcin.