  • 11. Data: 2009-03-16 09:10:48
    Temat: Re: Rzekomy brak zwrotu książek do biblioteki- przedawnianie?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    news:gpjs7l$q8t$1@news.onet.pl...

> [...]
    > - zobowiązanie nie istnieje, a "zaksięgowanie" książek na koncie
    > pytającego zostało zrobione przez pomyłkę.
    >
    > Obydwa ww. przypadki nie są przestępstwem.
    >
    > Aby skazać ich za wyłudzenie, należałoby znaleźć dowody, że ktoś celowo
    > sfałszował ewidencję wypożyczonych książek, aby wyłudzić nienależną opłatę
    > i żaden z dwóch wyżej wymienionych przypadków nie miał miejsca. Jest to
    > raczej niemożliwe.
    >
    > Można zatem sprawę rozwiązać kulturalnie: napisać, że nie poczuwa się do
    > obowiązku zapłaty za niezwrócone książki i czekać na ewentualną sprawę

    Zapewniam Cie, ze postraszenie policją dziala w wiekszosci przypadkow, i o
    wiele szybciej rozwiazuje problem, niz czekanie na sprawe sadowa. Mialem
    kiedys przypadek w hipermarkecie. Kupilem nagrywarke DVD, ktora okazala sie
    wadliwa. Wymienilem cztery, i wszystkie byly wadliwe. Pozniej sie okazalo,
    ze producent (a za nim hipermarket) nie zwraca kasy. Ze beda mi tak te
    nagrywarki wymieniac do usranej smierci, az mi sie znudzi. Ale jak w
    hipermarkecie w koncu zrobilem awanture, kazalem sobie zawolac kierownika
    dzialu, i postraszylem oskrzeniem o wyludzenie, to nie minelo piec minut, i
    pieniadze mialem w rece.

  • 12. Data: 2009-03-16 09:33:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    Ajgor pisze:

> [...]
    > dzialu, i postraszylem oskrzeniem o wyludzenie, to nie minelo piec minut, i

    Tylko że taka postawa nie ma nic wspólnego ze strachem, raczej z tzw.
    świętym spokojem. :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-03-16 14:04:37
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości news:gpl6cj$j0p$1@news.onet.pl...

    > Tylko że taka postawa nie ma nic wspólnego ze strachem, raczej z tzw.
    > świętym spokojem. :)

    A kto powiedzial, ze ma miec ze strachem? W calym tym wątku chodzi o swiety
    spokoj :)
    Liczy sie efekt, a nie strach.

  • 14. Data: 2009-03-16 15:54:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ajgor pisze:

    > A kto powiedzial, ze ma miec ze strachem? W calym tym wątku chodzi o swiety
    > spokoj :)
    > Liczy sie efekt, a nie strach.

    Przypuszczam, że gdybyś zagroził oddaniem stolca na posadzkę, to
    również oddaliby Ci pieniądze. Tylko czy jest to rada godna tej grupy?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-03-16 16:38:45
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Przypuszczam, że gdybyś zagroził oddaniem stolca na posadzkę, to również
    > oddaliby Ci pieniądze. Tylko czy jest to rada godna tej grupy?

    To jest twoja nadinterpretacja. Nie wkladaj swoich slow w moje usta i nie
    oskarzaj mnie o to, co sam powiedziales.

  • 16. Data: 2009-03-16 20:19:10
    Od: Kasper <j...@g...com>

    On 15 Mar, 11:30, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > Kasper pisze:

    [cut]

    > Generalnie tak, aczkolwiek należy o niej pamiętać, żeby przypadkiem nie
    > przegapić jakiegoś wezwania z sądu.

    Dzięki, poczułem się uspokojony ;)

  • 17. Data: 2009-03-16 20:33:59
    Od: Kasper <j...@g...com>

    On 15 Mar, 12:03, kuba <j...@g...com> wrote:

    > Oczywiście biblioteka będzie musiała udowodnić, że to Ty pożyczyłeś
    > książki, jeśli będzie chciała czegokolwiek dochodzić.
    > W kwestiach regulaminowo-finansowych:
    > Poczytaj sobie ustawę o bibliotekach, a w szczególności rozdział 3,
    > jeśli biblioteka jest prywatna, to ma większą swobodę przy kształtowaniu
    > przepisów regulaminu.

    Dzięki za info, googlełem trochę, ale na tą ustawę nie trafiłem. Może
    się kiedyś przydać. W jej myśl biblioteka podpada pod definicję
    biblioteki naukowej i z całą pewnością nie jest prywatna :).

    > Jeśli chodzi o roszenie o zwrot książki, to przedawnia się ono po 10
    > latach. Roszczenie o zapłatę kary - jako, że pewnie jest naliczone
    > okresowo - przedawnia się po 3 latach od dnia naliczenia. W rezultacie,
    > do zapłaty będzie tylko kara z ostatnich 3 lat.

    Też dzięki, w razie czego może się przydać.

    Pozdrawiam!