  • 1. Data: 2007-05-11 06:28:46
    Temat: Rozwód czy unieważnienie ?
    Od: "Marek" <d...@p...onet.pl>

    Witam !

    Mam problem , po latach okazało się iż małżeństwo nasze jest pomyłką z tego
    względu iż żona stwierdziła zgodne TAK pomimo braku zgody rodziców i wbrew
    istniejącego ich sprzeciwu na nasze małżeństwo. Prawdopodobnie nawet
    zakazała swoim rodzicom pod groźbą, wyrażania otwarcie swoich poglądów przed
    i podczas ślubu. O wszystkim się dowiedziałem po ślubie kiedy to nagle
    teściowie i szwagier zrodzili do mnie wielkie pretensje podczas ,których
    wymienili powyższe świadectwa.
    Dlatego też myślę wystąpić do Sądu Biskupiego o stwierdzenie nieważności
    małżeństwa jednak wcześniej muszę wystąpić do Sądu Świeckiego tylko teraz
    nie wiem czy tutaj mam występować o rozwód czy o unieważnienie ?
    Proszę o pomoc z góry dziękuję !
    Pozdrawiam!
    Marek Rzeszów

  • 2. Data: 2007-05-11 06:50:46
    Temat: Re: Rozwód czy unieważnienie ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2007 08:28:46 +0200, Marek napisał(a):

    > Mam problem , po latach okazało się iż małżeństwo nasze jest pomyłką z
    > tego względu iż żona stwierdziła zgodne TAK pomimo braku zgody rodziców

    Czy mógłbyś przetłumaczyć na język polski wyrażenie "stwierdziła zgodne
    TAK"? Bo nie wiem po jakiemu to jest i co to znaczy.

> [...]
    > kiedy to nagle teściowie i szwagier zrodzili do mnie wielkie pretensje
    > podczas ,których wymienili powyższe świadectwa. Dlatego też myślę

    Podobnie proszę o przetłumaczenie na polski wyrażenia "wymienili powyższe
    świadectwa".

    > wystąpić do Sądu Biskupiego o stwierdzenie nieważności małżeństwa jednak
    > wcześniej muszę wystąpić do Sądu Świeckiego tylko teraz nie wiem czy
    > tutaj mam występować o rozwód czy o unieważnienie ?

    Ostatnie zdania też wymagają tłumaczenia na język polski?

    Próbując odpowiedzieć muszę zadać jescze tylko dwa pytania:
    1. Od kiedy to wymagana jest zgoda rodziców na ślub?
    2. Czy wy macie po 10 lat?

  • 3. Data: 2007-05-11 06:56:06
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Czy mógłbyś przetłumaczyć na język polski wyrażenie "stwierdziła zgodne
    > TAK"? Bo nie wiem po jakiemu to jest i co to znaczy.

    moze to jakis panszczyzniany chlop, ze szlachcianka sie zenic chcial,
    matula i tatula kumaci byli , sie poznali :>

    > Podobnie proszę o przetłumaczenie na polski wyrażenia "wymienili powyższe
    > świadectwa".

    zapewne otrzymal na pismie z pergaminu zalakowanego woskiem :>

    > Próbując odpowiedzieć muszę zadać jescze tylko dwa pytania:
    > 1. Od kiedy to wymagana jest zgoda rodziców na ślub?

    1.b Mnie interesuje, jak mozna rozwodzic sie z kobieta, ktora probowala
    kryc dupe nieakceptowanemu slubnemu. Powody braku akceptacji to juz
    inna sprawa :) Oczywiscie mam na mysli konkretna sytuacje, opisana
    w taki a nie inny, charakterystyczny sposob :>

    > 2. Czy wy macie po 10 lat?

    2.b Chyba zaczynam szlachciance wspolczuc :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2007-05-11 07:07:53
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Nie chcę się nabijać jak poprzednicy i poważnie doradzę - najpierw spróbujcie pójść
    do jakiejs poradni, na początek
    możecie zacząć tam, gdzie braliście nauki przedmałżeńskie.
    Sa też prywatne poradnie, ale to kosztowne byłoby.
    JaC

  • 5. Data: 2007-05-11 07:16:59
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    To ja sie podlacze...

    Mialem upierdliwa sasiadke (-panie Slawku, musimy porozmawiac, - pani
    Janino, chwilowo nie mam nic do przekaania mieszkancom blizszej i dalszej
    okolicy).

    W wielkim skrocie - wredna a baba, ktora w dobrej (niestety) wierze lazila
    po dzielnicy i rozpowszechniala swoje wersje roznych wydazen. Pomawiajac
    przy okazji kilka osob (niezwiazanych ze mna, bylem tylko swiadkiem jak to
    robila).

    I teraz pytanie/zadagnienie: isc do sadu cywilnego z taka osoba nie ma
    sensu, ale jakby ja pozwac przed sad biskupi za uporczywe lamanie
    przykazania "nie mow falszywego swiadectwa ..."?

    Nie chodzi o to, zeby bylo taniej...

    Jakie procedury i jakie sznase?

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/

  • 6. Data: 2007-05-11 07:21:57
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i podczas ślubu. O wszystkim się dowiedziałem po ślubie kiedy to nagle
    > teściowie i szwagier zrodzili do mnie wielkie pretensje podczas ,których

    Unieważnienie małżeństwa to droga długa i trudna.
    UWAGA:
    To, że rodzice coś mieli do waszego związku przed ślubem, to żaden dowód dla
    Kościoła.
    Za chwilę zgłoszą się do Ciebie prawnicy od prawa kanonicznego. Proś o referencje
    i pytaj o metody, jakimi chcą Ci pomóc.
    Z moich doświadczeń wynika, że pomóc mogą silne koneksje z władzami Kościoła,
    najlepiej rodzinne,
    Proces unieważniena małżeństwa przed sądem kościelnym jest zwykle bardzo długi (3
    lata... i nie widać końca)
    i nie licz na to, że się uda (bez wsparcia...). U mnie na razie zima... pierwsza
    instancja do tyłu.
    Musiz porozmawiać z kimś, kto to przeszedł z pozytywnym rezultatem.

    > Dlatego też myślę wystąpić do Sądu Biskupiego o stwierdzenie nieważności
    > małżeństwa jednak wcześniej muszę wystąpić do Sądu Świeckiego tylko teraz
    > nie wiem czy tutaj mam występować o rozwód czy o unieważnienie ?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-05-11 08:04:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    a ty sie zeniles z nia czy z jej rodzina?
    i dlaczego chcesz teraz to uniewazniac?

  • 8. Data: 2007-05-11 09:24:44
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > małżeństwa jednak wcześniej muszę wystąpić do Sądu Świeckiego tylko teraz
    > nie wiem czy tutaj mam występować o rozwód czy o unieważnienie ?

    Moim zdaniem: brak podstaw. Co innego gdyby było odwrotnie tzn. rodzice
    ją zmuszali do małżeństwa...

    Czy to, że zataiła przed tobą, że rodzice nie aprobują jej związku może
    być podstawą unieważnienia? Wątpię: wertowałem kiedyś przepisy prawa
    kanonicznego, pamiętam też tzw. "wywiad" z proboszczem, który wypełniał
    dość długi kewstionariusz składających się z pytań, mających na celu
    sprawdzenie istnienia przeszkód kanonicznych: tam było tylko pytanie
    o to, czy rodzina, bliscy, ktokolwiek wywiera nacisk na zawarcie ślubu,
    a nie czy się sprzeciwia :)

    Tyle teoretyzowania prawnego, teraz moje prywatne zdanie: przysięgałeś
    być z nią w szczęsciu i nieszczęściu: ona dla ciebie zaryzykowała
    otwarty konflikt z bliskimi, a ty się próbujesz teraz wymigiwać?
    Są gorsze nieszczęścia niż kiepskie układy z rodziną teściów!

    Ale to już twój wybór: możliwe że uda ci się uzyskać unieważnienie, ale
    ze względu na... twoją niedojrzałość do małżeństwa :(

    R.

  • 9. Data: 2007-05-11 09:57:34
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    > Ale to już twój wybór: możliwe że uda ci się uzyskać unieważnienie, ale
    > ze względu na... twoją niedojrzałość do małżeństwa :(
    Tak. To moze by dobra podstawa do unieażnienia. Mówię SERIO!.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-05-11 10:10:37
    Od: "Marek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin P." <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze względu na... twoją niedojrzałość do małżeństwa :(
    Tak. To moze by dobra podstawa do unieażnienia. Mówię SERIO!.

    :) Tylko z drzwiami zamknietymi w postaci zakazu wstępowania w kolejny
    związek małżeński :) tak to się może zakończy??? :)