    From: "Marcin P." <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwód czy unieważnienie ?
    Date: Fri, 11 May 2007 09:21:57 +0200

    Użytkownik "Marek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f212n0$fap$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam !
    >
    > Mam problem , po latach okazało się iż małżeństwo nasze jest pomyłką z tego
    > względu iż żona stwierdziła zgodne TAK pomimo braku zgody rodziców i wbrew
    > istniejącego ich sprzeciwu na nasze małżeństwo. Prawdopodobnie nawet
    > zakazała swoim rodzicom pod groźbą, wyrażania otwarcie swoich poglądów przed
    > i podczas ślubu. O wszystkim się dowiedziałem po ślubie kiedy to nagle
    > teściowie i szwagier zrodzili do mnie wielkie pretensje podczas ,których
    > wymienili powyższe świadectwa.

    Unieważnienie małżeństwa to droga długa i trudna.
    UWAGA:
    To, że rodzice coś mieli do waszego związku przed ślubem, to żaden dowód dla
    Kościoła.
    Za chwilę zgłoszą się do Ciebie prawnicy od prawa kanonicznego. Proś o referencje
    i pytaj o metody, jakimi chcą Ci pomóc.
    Z moich doświadczeń wynika, że pomóc mogą silne koneksje z władzami Kościoła,
    najlepiej rodzinne,
    Proces unieważniena małżeństwa przed sądem kościelnym jest zwykle bardzo długi (3
    lata... i nie widać końca)
    i nie licz na to, że się uda (bez wsparcia...). U mnie na razie zima... pierwsza
    instancja do tyłu.
    Musiz porozmawiać z kimś, kto to przeszedł z pozytywnym rezultatem.

    > Dlatego też myślę wystąpić do Sądu Biskupiego o stwierdzenie nieważności
    > małżeństwa jednak wcześniej muszę wystąpić do Sądu Świeckiego tylko teraz
    > nie wiem czy tutaj mam występować o rozwód czy o unieważnienie ?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin