  • 1. Data: 2007-05-10 20:21:54
    Temat: Wyrok, list polecony ??
    Od: "www.moldo.pl" <a...@p...pl>

    WITAM !!

    Mam pytanie w imieniu znajomego:

    Mój znajomy miał rozprawę z operatorem GSM Era o nie płacenie rachunków.
    Rozprawa sie odbyła bez jego udziału i zapadł wyrok, mało korzystny dla
    niego i wedle jego mniemania niesprawiedliwy, ale nie o to chodzi.
    Znajomy nie dostał wyroku w liście poleconym więc się nie mógł złożyć
    apelacji a wyrok się już uprawomocnił.
    Czy istnieje jakaś szansa podjęcia sprawy ?
    Czy sąd ma obowiązek wysłanie wyroku listem poleconym?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2007-05-10 20:37:40
    Temat: Re: Wyrok, list polecony ??
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    www.moldo.pl napisał(a):
    > Znajomy nie dostał wyroku w liście poleconym więc się nie mógł złożyć
    > apelacji a wyrok się już uprawomocnił.
    > Czy istnieje jakaś szansa podjęcia sprawy ?
    > Czy sąd ma obowiązek wysłanie wyroku listem poleconym?

    czasem ma
    ale zazwyczaj nie

    KG

  • 3. Data: 2007-05-10 20:58:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    www.moldo.pl wrote:

    > Mój znajomy miał rozprawę z operatorem GSM Era o nie płacenie rachunków.
    > Rozprawa sie odbyła bez jego udziału i zapadł wyrok, mało korzystny dla

    Dlaczego bez jego udziału?

    > niego i wedle jego mniemania niesprawiedliwy, ale nie o to chodzi.
    > Znajomy nie dostał wyroku w liście poleconym więc się nie mógł złożyć
    > apelacji a wyrok się już uprawomocnił.

    Jeśli był prawidłowo zawiadomiony, a na rozprawie się nie pojawił, to
    sam sobie nagrabił - sąd nie lubi lekceważenia, a skoro pozwany o
    rozprawie był powiadomiony, to miał możliwość dowiedzieć się o wyroku.
    Skoro z możliwości nie skorzystał - jego problem.

  • 4. Data: 2007-05-11 07:49:43
    Od: "Andrzej Neuman" <a...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Dlaczego bez jego udziału?
    Ponieważ stawiennictwo nie było obowiązkiem a co za tym idzie pracodawca
    nie wyraził zgody na urlop dla znajomego

> [...]
    > rozprawie był powiadomiony, to miał możliwość dowiedzieć się o wyroku.
    > Skoro z możliwości nie skorzystał - jego problem.
    Problem dla niego jest i dlatego się tutaj zwróciłem o pomoc, bo może jest
    szansa na wznowienie procesu mimo prawomocnego wyroku

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-05-11 09:09:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Neuman wrote:

    > Ponieważ stawiennictwo nie było obowiązkiem a co za tym idzie pracodawca
    > nie wyraził zgody na urlop dla znajomego

    Cóż...

    [ciach]

    > Problem dla niego jest i dlatego się tutaj zwróciłem o pomoc, bo może jest
    > szansa na wznowienie procesu mimo prawomocnego wyroku

    Zerowa. Skoro wiedział o rozprawie, mógł się o wyrok dopytywać w
    sekretariacie sądu.

  • 6. Data: 2007-05-11 14:06:10
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    www.moldo.pl pisze:
> [...]
    > apelacji a wyrok się już uprawomocnił.
    > Czy istnieje jakaś szansa podjęcia sprawy ?
    > Czy sąd ma obowiązek wysłanie wyroku listem poleconym?

    Sąd poza wyrokami zaocznymi, żadnych innych nie wysyła nikomu.
    Samemu trzeba tego pilnować, złozyc wniosek w terminie 7 dni od dnia
    ogłoszenia o uzasadnienie i po otrzymaniu wyroku z uzasadnieniem jest 14
    dni na wniesienie apelacji.
    I to wszystko co można i należy zrobic.

    Ewentualnie można wnieśc o przywrócenie terminu do złożenia takiego
    wniosku ale to musi być uzasadnione b.ważnymi względami i przyczynami
    braku mozliwości złożenia wniosku w terminie.
    To tylko tak w skrócie i ogólnie.

    Pozdrawiam
    Michał