  • 1. Data: 2004-08-08 17:57:04
    Temat: Rozwiązanie umowy najmu
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam

    Czy mozna rozwiazac umowe najmu bez zadnych konsekwencji?
    Kilka zdan wyjasnienia: Podpisalam umowe najmu 5 dni temu, ktora obowiazywac
    mialaby dopiero od 1 pazdziernika do 30 czerwca (na jeden rok akademicki chcieli
    studenci). Nie bralam zadnych zaliczek, zadatkow, kaucji. Umowilismy sie, ze
    skontaktuja sie pod koniec wrzesnia i umowimy na spisanie licznikow i
    przekazanie kluczy.
    Dzis na rodzinnej imprezie dowiedzialam sie, ze moj daleki kuzyn wybiera sie tu
    na studia i szuka mieszkania do wynajecia. Podobno z rodzina to najlepiej na
    zdjeciu sie wychodzi, ale ja jednak wole wynajac jemu niz obcym.

    Czy zawarta umowe mozna bezproblemowo rozwiazac?

    I jeszdze jedno pytanie. Czy zawarta umowa uzyczenia rodzi skutki podatkowe?

    Dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-08-08 18:53:01
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy najmu
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <g...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > zdjeciu sie wychodzi, ale ja jednak wole wynajac jemu niz obcym.
    >
    > Czy zawarta umowe mozna bezproblemowo rozwiazac?

    Jeśli nie w drodze porozumienia stron, to z zachowaniem terminów
    umownych lub w przypadku ich braku - z zachowaniem terminów ustawowych.
    A te zależą od tego, w jaki sposób umówiono się na płatności. Polecam
    art. 659 KC i dalsze. Tam są odpowiedzi na wszystkie Twoje wątpliwości.

    Zasadniczo jeśli studentom pomysł zrobienia ich w bambuko się nie
    spodoba, to prędko ich nie wygonisz, a przed tym 1 października, to w
    ogóle wątpię. Jeśli będziesz miała szczęście, to IMHO DOKŁADNIE z dniem
    1 października.

    > I jeszdze jedno pytanie. Czy zawarta umowa uzyczenia rodzi skutki podatkowe?

    Tak, i to w dodatku i użyczający i biorący w używanie muszą odprowadzić
    podatek od 'rynkowego czynszu'. No, chyba, że to bliska rodzina, ale
    daleki kuzyn raczej się nie kwalifikuje.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie