  • 1. Data: 2003-10-29 22:03:18
    Temat: Rozliczenie C.O - kto ma zapłacić, ja czy poprzedni własciciel ?
    Od: "i...@w...pl" <i...@W...onet.pl>

    Witam . Sprawa jest taka. Kupilem mieszkanko.Prawnie tam jestem od czerwca
    tego roku zameldowany. Pytanie jest takie do kogo społdzielnia powinna
    kierowac sprawe za rozliczenie za C.O. Do mnie czy do poprzedniego
    włascicieila. Nadnienie że trzeba było dopłacic 750 zł. po rozliczeniu kosztów
    ogrzewania. Bo to ja mam na czynszu zaległość wynikającą z tego że poprzedni
    własciciel jak na razie nie zapłacij podanej kwoty. Czy spółdzielnia ma racje
    domagając się odemnie tych pieniędzy ?? Czy powinna raczej dochodzić tego od
    poprzedniego włąsciciela który przeciez korzystał z tego ciepła. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-10-30 09:06:49
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "i...@w...pl" <i...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tego od
    > poprzedniego włąsciciela który przeciez korzystał z tego ciepła.

    Koszty ogrzewania c.o. ciążą na mieszkaniu, nie na właścicielu.
    Tak więc spółdzielnia słusznie domaga się od Ciebie zwrotu.
    W Akcie Notarialnym powinieneś mieć zapisane, że ponosisz koszty związane
    z eksploatacją mieszkania od dnia jego przejęcia.
    Pozostaje Ci zapłacić spółdzielni i na drodze postępowania cywilnego
    domagać się zwrotu od poprzedniego właściciela.

    Piciuf

  • 3. Data: 2003-10-30 21:34:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A jakieś uzasadnienie tej dla mnie odkrywczej tezy? To mam rozumieć, że w
    księdze wieczystej zapisano wierzytelność z tytułu tego ciepła, no bo
    inaczej, to może się jeszcze okazać, że to mieszkanie jest obciążone
    kosztem budowy placu zabaw. I jak nabywca miałby ewentualnie zorientować
    się, jakie jeszcze zadłużenie ciąży na tym mieszkaniu.

    Moim zdaniem, jeśli rozliczenie dotyczy okresu grzewczego, w którym obecny
    właściciel nie był właścicielem mieszkania, to rozliczenia należy się
    domagać od ówczesnego właściciela. Jeśli zaś właściciele zmieniali się w
    okresach grzewczych, to dług ciąży na nich solidarnie, a ewentualnie
    później mogą dochodzić między sobą, w jakich proporcjach mają się
    podzielić kosztami.

    Koncepcja długu ciążącego na mieszkaniu jest karkołomna. Po prostu
    mieszkanie nie ma osobowości prawnej i nie może zaciągać zobowiązań.

  • 4. Data: 2003-10-30 23:15:23
    Od: "Marek" <d...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Piciuf" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozostaje Ci zapłacić spółdzielni i na drodze postępowania cywilnego
    > domagać się zwrotu od poprzedniego właściciela.

    Prawdopodobnie w spółdzielni jest regulamin rozliczania kosztów c.o. I
    należało sie zapoznać z nim przed kupnem mieszkanka. Gdyby faktycznie w
    akcie notarialnym był zapis że ponosi się koszty związane z eksploatacją od
    dnia przejęcia to bym nie płacił bo (domysł) chodzi o koszty ogrzewania w
    minionym sezonie grzewczym teraz dopiero rozliczone.
    Spółdzielnie zwykle ustalają że nabywca pokrywa zaległości - to zrozumiałe -
    tak jest wygodnie bo nabywca pod ręką.
    A zbywca może być na drugim końcu świata gdy będzie gotowe rozliczenie
    kosztów c.o. za miniony sezon grzewczy i wyjdzie że trzeba dopłacić.
    A mogło wyjść że jest zwrot :-)
    Marek