  • 1. Data: 2003-10-29 21:11:30
    Temat: Najście wierzyciela na dzieci......
    Od: "Beata" <n...@W...pl>

    Do drzwi naszego sąsiada zapukał facet.Dzieci w wieku 11 i 10 lat otworzyły i
    powiedziały że taty nie ma w domu.Gość powiedział do dziecka ,że tatę zamknie
    policja i czy tata ma jakis samochód bo jak mu nie odda 550 zł to on mu
    zabierze.Dzieci wpadły w rozpacz ,zamknęły sie w mieszkaniu,nie odbierały
    telefonów,nie reagowały na dzwonek u drzwi.Jak wrócili rodzice(którzy również
    dzwonili ) to były schowane w szafie, w szoku.
    Oczywiscie sprawa należnych pienidzy nie budzi wątpliwości,ale czy mieszanie w
    to dzieci w ww wieku to nie przesada? Dziecko jak sie dowiedzialam nie chcialo
    pojsc do szkoły tylko zostać z ojcem i go "chronić".Ktoś poradził sąsiadowi
    zgłoszenie procederu na policję.Czy to słuszne? Czy jest jakiś paragraf?

    Beata

  • 2. Data: 2003-10-29 22:05:01
    Temat: Re: Najście wierzyciela na dzieci......
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Beata" <n...@W...pl> napisał w wiadomości

    > pojsc do szkoły tylko zostać z ojcem i go "chronić".Ktoś poradził
    sąsiadowi
    > zgłoszenie procederu na policję.Czy to słuszne? Czy jest jakiś paragraf?

    Słuszne, moim zdaniem. Ni ebędzie to łatwe, ale można postarać się zarzucić
    mu przestępstwo z art. 191 par 2 kodeksu karnego. Na pytanie, gdzie tu
    bezprawie od razu mówie - grożił a) zabraniem samochodu b) skierowaniem
    postępowania, choćnie było przestepstwa, co jest przestępstwem z art 234 kk.

    Ponownie zastrzegam, że sprawa nie będzie łatwa. Ja bym przyjął, że groźba
    jest oczyiwście skierowana do rodzica, a dzieci tylko pośrednio.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-10-29 22:23:39
    Od: "Beata" <n...@W...pl>

    Dzięki!Oczywiscie .Grozba była skierowana w stosunku do ojca.Jednak uważamy że
    mieszanie 10 letniego dziecka w rozrachunki jest co najmniej nietaktem,albo
    bezsilnością klienta.Rozmawiałam z sasiadami,dziecko cały czas jest przy ojcu w
    obawie ze przyjdzie po niego policja.Tak wogóle czy nachodzenie w prywatnym
    domu osoby prowadzącej działalnośc(to ten przypadek) przez osobę również z
    biznesu w sprawie płatności jest ok? Przecież jest poczta,firma....czy to nie
    aby zastraszanie?

    pozdr

  • 4. Data: 2003-10-30 06:09:14
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

> [...]
    > biznesu w sprawie płatności jest ok? Przecież jest poczta,firma....czy to

    za swoje zobowiazania osoba prowadzaca dzialalnosc odpowiada calym swoim
    majatkiem, wiec za dlugi wynikajace z dzialalnosci odpowiada jak za
    prywatne.
    p.
    W,

  • 5. Data: 2003-10-30 21:24:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uważam, że jeśli relacja dziecka po przekształceniu przez sąsiada i
    przetworzeniu przez Ciebie w post jest ścisła, to faktycznie facet trochę
    "przedobrzył", zwłaszcza co do formy. No ale z drugiej strony nie znamy
    podłoża jego zachowania. 550 złotych to nie jest jakaś ogromna kwota.
    Jeśli Twój sąsiad leci sobie z gościem w kulki, to facetowi mogły puścić
    nerwy. Zwłaszcza, gdy wie, że facet nie jest nędzarzem, albo facet wysyła
    do drzwi dzieci nawet, jak jest w domu.

    Natomiast ja tu nie znajduję elementów gróźb karalnych opisanych w
    kodeksie karnym. Jeśli tamten gość zrobił go w balona, to być może
    popełnił przestępstwo, a tym samym zarówno informacja o tym, że moze
    zostać zatrzymany przez policję, jak i że może mu zostać na poczet
    zadłużenia zabrany samochód sama w sobie kłamstwem nie jest i faktycznie
    może się ziścić. No ale czy koniecznie tę informację trzeba przekazywać
    przez 10-cio letnie dziecko?

  • 6. Data: 2003-10-31 22:08:39
    Od: "Beata" <n...@W...pl>

    Witam .
    Juz wyjaśniam(relacja sąsiada ) Sasiad X prowadzi sprzedaz hurtową drogich
    urządzen.Pan Y (wierzyciel ??) wpłacił zadatek na urządzenie (5%
    wartości).Przed podjęciem decyzji Y byl w biurze pana X trzy razy.Podjął
    decyzje,wpłacił zadatek .Urządzenie było zgodnie z umową pisaną do odbioru w
    terminie do 7 dni max.
    Po czterech dniach pan Y przyszedł i chciał wycofać zamówienie,bo gdzies
    zobaczył takie samo tansze o 220 zł.Urzadzenie zostało zamówione przez p.X a
    pienidze 80 % wart.wysłane przelewem.(widziałam dowód bankowy)Pan Y zarządał
    wpłaconych pieniędzy........itd.

    pozdr.bata

  • 7. Data: 2003-11-01 00:18:17
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

> [...]
    > zobaczył takie samo tansze o 220 zł.Urzadzenie zostało zamówione przez p.X
    > pienidze 80 % wart.wysłane przelewem.(widziałam dowód bankowy)Pan Y

    czyli pan y nie jest wierzycielem UROJONYM!
    p.
    W,

  • 8. Data: 2003-11-01 06:51:36
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Wirtualna" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > czyli pan y nie jest wierzycielem UROJONYM!
    przepraszam, bylo juz pozno

    mialo byc:
    nie jest wierzycielem,

    lub

    jest UROJONYM

    p.
    W,

  • 9. Data: 2003-11-01 14:21:04
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > zostać zatrzymany przez policję, jak i że może mu zostać na poczet
    > zadłużenia zabrany samochód

    Hmmm??? To ja tez mogę komuś zabrać samochód w zamian za długi??? Jakos tak
    zawsze myślałem, że od tego są sądy, a nie mafia...

    --
    Depi.

  • 10. Data: 2003-11-01 21:18:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>