  • 1. Data: 2003-10-29 21:17:35
    Temat: windykacja
    Od: "ren" <a...@p...pl>

    czesc
    a tak wlasciwie to na czym polega taka windykacja naleznosci i czym sie
    rozni od komornika? czy windykator ma szersze uprawnienia niz komornik? co
    to wlasciwie jest za organ wykonawczy i jaka ma moc prawna i egzekucyjna
    taki windykator?
    nie jestem prawnikiem a ostatnio tyle sie slyszy o roznych firmach
    windykacyjnych i stad moja ciekawosc. jeszcze jestem ciekawa jak one sie
    finansuja. czy podobnie jak komornik od wartosci kwoty?
    z gory dzieki za wyjasnienia
    pzdr
    ren

  • 2. Data: 2003-10-30 08:53:06
    Temat: Re: windykacja
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ren" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > windykacyjnych i stad moja ciekawosc. jeszcze jestem ciekawa jak one sie
    > finansuja. czy podobnie jak komornik od wartosci kwoty?

    Windykator nie ma żadnych uprawnień. Według prawa jest osoba prywatną, co
    oznacza, że moze prosić o zapłatę długu i nic więcej. Dlatego wiekszość z
    tych firm działa na zasadzie zastraszenia - wysyłają wezwania, na kolorowym
    papierze, grubą czcionką, straszą kosztami, wniesieniem sprawy do sądu itd.
    Jeżeli robią coś więcej - grożą dłużnikowi, zabierają majątek itd to łamią
    prawo.
    Niektóre firmy działają też jako wsparcie egzekucji komorniczej - ustalają
    położenie majątku dłuznika i wskazuja go komornikowi. Generalnie jednak
    nalezy pamiętać że ci windykatorzy
    MAJĄ PRAWO PROSIĆ O DOBROWOLNĄ SPŁATĘ DŁUGU i nic więcej.

  • 3. Data: 2003-10-30 19:41:29
    Od: "ren" <a...@p...pl>

    dzieki za rozjasnienie umyslu:)
    ale tak swoja droga to z czego zyja ci windykatorzy? w koncu nie wszyscy
    daja sie przez nich zastraszyc?
    pzdr
    ren

  • 4. Data: 2003-10-30 20:05:58
    Od: " Lugh" <l...@N...gazeta.pl>

    Rodrig von Falkenstein <r...@g...pl> napisał(a):

    > Dlatego wiekszość z tych firm działa na zasadzie zastraszenia - wysyłają
    > wezwania, na kolorowyma papierze, grubą czcionką, straszą kosztami,
    > wniesieniem sprawy do sądu itd.
    Czy to oznacza, że taki windykator nie może wnieść sprawy do sądu? Ponieważ
    tak wywnioskowałem z przytoczonego wyżej fragmentu. A jeśli faktycznie tak
    jest, to rzeczywiście dziwne, że ktoś się tym zajmuje, bo zajęcie może się
    okazać niedochodowe.

  • 5. Data: 2003-10-30 20:32:10
    Od: PN<p...@S...pl>

    Tak w ogole to wcale nie musza prosic.Moga od razu leciec do
    sądu.Tak więc argumenty o listach zwykłych i tym podobnych rzekomo
    ośmieszających ich rzeczach są w ogóle nieistotne.Gdyby firmy
    windykacyjne chciały to by w ogóle nie prosily o spłate.Mogą od razu
    lecieć do sądu (one lub jakieś tam współdziałające z nimi kancelarie)
    a tak bawią sie w proszenie o spłate bo wiedzą ze odpowiednie
    listy,pisane wielkimi literami DLUZNIK, czasem działają psychologicznie
    na dłużnika. Nie mają w ogóle obowiązku prosic o spłatę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info