  • 1. Data: 2003-10-29 23:46:03
    Temat: Polisa posagowa
    Od: "luki" <l...@n...gda.pl>

    Witam, kiedys tutaj radziłem sie na temat polis posagowych, poszedłm do sadu
    no i wygrałem oczywiscie, 8700 zł ale ostanio zapukał listonosz ze przyniósł
    mi 3000 zł z pzu. Następnego dnia dostałem swistek z PZU. Nawiazujac do
    wyroku ..... z dnia... przeslana zostala panu kwota 3000 , jest to
    niekwestionowana kwota swiadczenia..... Odebranie przesłanej kwoty nie
    zamyka dalszego postepowania sadowego.
    dalej cos tam o depozycie..... Ostatecznego rozliczenia dokonamy po
    uprawomocnieniu sie wyroku.

    Kase oczywiscie odebrałem ale czy to znaczy ze PZU ma zamiar wniesc apelacje
    ? Jezeli wniosa apelacje to czy jest duze prawdopodobienstwo ze sad
    apelacyjny obnizy sasadzona kwote ??

    Bede wdzieczny za jakies info

    pozdrawiam luki_c
    l...@n...gda.pl

  • 2. Data: 2003-10-30 07:44:46
    Temat: Re: Polisa posagowa
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    luki <l...@n...gda.pl> napisał(a):

> [...]
    > Kase oczywiscie odebrałem ale czy to znaczy ze PZU ma zamiar wniesc apelacje
    > ? Jezeli wniosa apelacje to czy jest duze prawdopodobienstwo ze sad

    Sąd okręgowy rozopoznając apelację, raczj nie powinien obniżyć, ponieważ
    można założyć, że sąd rejonowy orzekł wg linii orzeczniczej SO, czyli
    dokładnie tak, jak rozstrzyga te sprawy jego SO.
    Przesłąnie części pieniędzy po wyroku SR jest raczej stałą praktyką PZU Na
    Życie S.A.,

    pzdr

    marek radwański

  • 3. Data: 2003-11-03 19:20:36
    Od: Kamila<K...@i...pl>

    Witam! Mam pytanie, gdyz jestem w podobnej sytuacji: kiedy zostala
    zawarta Twoja polisa, jaka byla suma ubezpieczenia i w jaki sposob
    obliczyles waloryzacje?
    Z gory dziekuje.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedz (pilne!).

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-11-04 08:36:33
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Kamila<K...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > obliczyles waloryzacje?
    > Z gory dziekuje.
    > Pozdrawiam i czekam na odpowiedz (pilne!).

    To, jaką kwotę sąd zasądzi zależy od linii orzeczniczej danego sądu
    okręgowego. Mogę napisać jak to wygląda w okręgu SO w Poznaniu.

    Kwotę, na jaką umówiły się strony (czyli nie nominalną sumę ubezpieczenia, a
    tą wyższą kwotę z pierwszej strony polisy) dzieli się przez średnie
    miesięczne wynagrodzenie z roku zawarcia polisy . Otrzymaną n-krotność mnoży
    się przez obecne średnie miesięczne
    wynagrodzenie ogłaszane przez Prezesa GUS (ale netto, a nie brutto). Tak
    otrzymaną kwotę dzieli się przez dwa - sąd zasądza na Twoją
    rzecz takąż połowę.

    pzdr

    marek radwański