  • 1. Data: 2002-08-02 07:18:21
    Temat: Rozdzielnosc majatkowa
    Od: He(R)Sk <s...@p...onet.pl>

    1. wg KRiO powinna miec forme aktu notarialnego

    Pytanie - czy do notariusza udaja sie dwie osoby
    (maz i zona) czyu tez wystarczy tylko osoba "zainteresowana" ?

    2.w zwiazku z 1. - co zrobic jezeli jedno z malzonkow
    "nie zyczy sobie" rozdzielnosci ? zostaje droga sadowa ?

    3. jak to wszystko zlatwic i jak dlugo to trwa ?

    kolezanka jest w przyslowiowej kropce...

  • 2. Data: 2002-08-02 16:34:35
    Temat: Re: Rozdzielnosc majatkowa
    Od: "MAGISTER" <w...@p...fm>

    > 1. wg KRiO powinna miec forme aktu notarialnego
    >
    > Pytanie - czy do notariusza udaja sie dwie osoby
    > (maz i zona) czyu tez wystarczy tylko osoba "zainteresowana" ?

    jest to umowa- wiec musza byc 2 osoby do tego , niestety...

    > 2.w zwiazku z 1. - co zrobic jezeli jedno z malzonkow
    > "nie zyczy sobie" rozdzielnosci ? zostaje droga sadowa ?
    tak,
    Art. 52. § 1. Z waznych powodów kazdy z malzonków moze zadac zniesienia
    przez sad wspólnosci majatkowej zarówno ustawowej, jak i umownej.

    § 2. Wspólnosc majatkowa ustaje z dniem oznaczonym w wyroku, który ja znosi.

    pozdrawiam
    marcin

  • 3. Data: 2002-08-02 19:57:35
    Temat: Odp: Rozdzielnosc majatkowa
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik MAGISTER <w...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aiemcu$6ao$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > przez sad wspólnosci majatkowej zarówno ustawowej, jak i umownej.
    >
    > § 2. Wspólnosc majatkowa ustaje z dniem oznaczonym w wyroku, który ja

    czas trwania nieokreślony ... ministerstwo położyło szczególny nacisk na te
    sprawy z uwagi na kombinacje jakie miały miejsce odn pobieranych
    kredytów...urzędu skarbowego ... wszystkie sądy są uczulone na tego typu
    sprawy...

  • 4. Data: 2002-08-03 11:54:02
    Od: "MAGISTER" <w...@p...fm>

> [...]
    > sprawy z uwagi na kombinacje jakie miały miejsce odn pobieranych
    > kredytów...urzędu skarbowego ... wszystkie sądy są uczulone na tego typu

    hej
    ja sie domysleam ze w sadach im sie nie chce, ze te sprawy sa nudne itp...
    ale taki argiment?
    przeciez jest kupa przepisaow w KRiO ktore zabezpieczaja wierzycieli na
    skutek takich wlasnie numerow z rozdzielnoscia...wiec w czym problem w
    sadach???
    pozdrawiam marcin

  • 5. Data: 2002-08-03 18:40:03
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik MAGISTER <w...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aigl39$hho$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > przeciez jest kupa przepisaow w KRiO ktore zabezpieczaja wierzycieli na
    > skutek takich wlasnie numerow z rozdzielnoscia...wiec w czym problem w

    a w tym,że małżonkowie niekiedy stwarzają fikcje :-) niby to mają tysiące
    powodów ku temu by zniesc wspolnosc bo komornik ściga a wiadomo Tobie,że
    takie zniesienie niekiedy można dokonac z datą wcześniejszą ...

    Pozdrowienia Sandra