  • 1. Data: 2002-08-01 23:55:57
    Temat: Re:kupowanie i uzytkowanie pirackich kopii filmow
    Od: "Tadeusz Konopka" <l...@p...onet.pl>

    >Ok thx; jestem zobowi?zany i czekam na konkrety prawne :)

    Pytalem bo niestety ktos z mojej rodziny zostal przylapany w tamta
    niedziele na gieldzie jak kupowal takie pirackie plyty. Spisali go
    i zabrali plyty. Wczoraj dowiedzial sie ze grozi mu grzywna z Art.292
    czyli kupowanie, przyjmowanie i przechowywanie rzeczy pochodz?cych
    z przestepstwa.
    Czy ktos z grupowiczow wie jak wysoka moze byc taka grzywna ?

    pozdr. T.Konopka

  • 2. Data: 2002-08-02 00:06:00
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    Tadeusz Konopka wrote:
    [..]
    > Czy ktos z grupowiczow wie jak wysoka moze byc taka grzywna ?
    [..]

    Jeśli to były FILMY, a nie programy komputerowe, to nie grozi mu
    żadna grzywna bo nie jest to czyn z art. 292.
    Film NIE jest *rzeczą*.
    No chyba, że same *płytki* były kradzione...

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm

  • 3. Data: 2002-08-02 08:55:10
    Od: "Siralos- obcy" <s...@m...icpnet.pl>

    Uzytkownik "Tadeusz Konopka" <l...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    mailgate.org...

> [...]
    > i zabrali plyty. Wczoraj dowiedzial sie ze grozi mu grzywna z Art.292
    > czyli kupowanie, przyjmowanie i przechowywanie rzeczy pochodz?cych

    Pirackie oprogramowanie kupowal? Hmmm.... na to chyba sa paragrafy. Ale nie
    sadzilem ze na kupujacych tez. Co za swinstwo! To tak samo jakby karac osoby
    korzystajace z uslug agencji towarzyskich. No bo przeciez streczycielstwo i
    czerpanie zyskow z nierzadu jest karalne wiec (porownujac do sytuacji z
    gieldy jaka opisales) rownie dobrze mogliby karac kupujacych te uslugi....
    co oczywiscie nie ma miejsca. Wiec gdzie tutaj sprawiedliwosc i rownosc
    prawa?
    Jezeli to byly filmy divx to nie ma przepisow pozwalajacych na ukaranie
    kupujacego takie filmy. Zreszta wlasciwie jakim prawem chca go ukarac? A
    skad on mial niby wiedziec ze to byly kopie pirackie? przeciez pytal
    sprzedawce czy to legalne a sprzedawca powiedzial : "jasne". ;-) Wiec wina
    sprzedawcy a nie kupujacego. Kupujacy nie dzialal w zlej wierze. Niech mu
    ktos udowodni ze bylo inaczej. Moze isc w zaparte i sie odwolywac od
    wyroków.

    Czy gdy ktos kupi na gieldzie samochod ktory byl wczesniej ukradziony to czy
    poza konfiskata tego samochodu przez policje mozna go wsadzic za kratki albo
    obarczac dodatkowymi karami? przeciez sam padl ofiara oszustwa.

    --
    pozdrawiam
    Obcy

  • 4. Data: 2002-08-02 19:49:55
    Od: "Marcys" <m...@N...pl>

    Uzytkownik "Siralos- obcy" <s...@m...icpnet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    albo
    > obarczac dodatkowymi karami? przeciez sam padl ofiara oszustwa.

    Mozna wsadzic za kratki, gdy sie udowodni, ze wiedzial albo
    co najmniej mógl i powinien przypuszczac, ze samochód
    pochodzi z przestepstwa.

    W przypadku pirackich programów udowodnienie tego
    raczej nie nastrecza trudnosci.

  • 5. Data: 2002-08-04 00:14:38
    Od: "Moon" <r...@p...onet>

    Tadeusz Konopka wrote:
    Spisali go
    > i zabrali plyty. Wczoraj dowiedzial sie ze grozi mu grzywna z Art.292
    > czyli kupowanie, przyjmowanie i przechowywanie rzeczy pochodzących
    > z przestepstwa.

    Niech się po prostu nie przyznaje, że wiedział o ich 'trefności'.
    Może powiedzieć, że absolutnie nie zna się na programach, komputerach i
    informatyce i kupował to pierwszy raz w życiu na prezent dla kuzyna z
    zagranicy, etc. Nigdy nie udowodnią, że tak nie jest.
    moon

  • 6. Data: 2002-08-04 00:23:49
    Od: "Moon" <r...@p...onet>

    Astec SA wrote:

    > Jeśli to były FILMY, a nie programy komputerowe, to nie grozi mu
    > żadna grzywna bo nie jest to czyn z art. 292.
    > Film NIE jest *rzeczą*.

    nie ma co dyskutować o zakresie prawa rzeczowego bo tu chodzi o prawa
    autorskie, itp... to osobna dziedzina prawa cywilnego. A jeżeli chodzi o
    karne to nagrany cd pochodzi z przestępstwa, nie kupujesz pustego, tylko cd
    nagrany - w tym różnica.
    jeżeli sfotografujesz na zamówienie czyjeś tajemnice wojskowe to chociaż
    film jest twój, nie zwalnia to jego późniejszego nabywcy/odbiorcy od zarzutu
    łamania prawa i pójścia do puszki.
    disce puer latinae...
    moon

  • 7. Data: 2002-08-04 08:27:11
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Moon" <r...@p...onet> napisał w wiadomości
> [...]
    > informatyce i kupował to pierwszy raz w życiu na prezent dla kuzyna z
    > zagranicy, etc. Nigdy nie udowodnią, że tak nie jest.

    Świetna linia obrony.
    Zgodnie z tym złodziej może powiedzieć, że nie zna się na prawie
    karnym i nie wiedział, że kradzież jest karalna.
    "Nigdy nie udowodnią, że tak nie jest".

  • 8. Data: 2002-08-04 11:06:23
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org>

    Marcyś wrote:

    > Świetna linia obrony.
    > Zgodnie z tym złodziej może powiedzieć, że nie zna się na prawie
    > karnym i nie wiedział, że kradzież jest karalna.
    > "Nigdy nie udowodnią, że tak nie jest".

    To nie jest taka zwykla kradziez, bo okradzionemu
    nie ubywa przedmiotu, rozumiesz?

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach...-> news:pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    mQGiBD0DkpsRBADn2kyWlhttp://togada.blog.pl/1yh+0fgDW

  • 9. Data: 2002-08-04 12:01:26
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD"
    <a...@s...org> napisał w wiadomości

    > To nie jest taka zwykla kradziez, bo okradzionemu
    > nie ubywa przedmiotu, rozumiesz?

    Co za debilne. komunistyczne rozumowanie ( z przeproszeniem ... ). Co to ma
    za znaczenie ?
    To jego wlasnosc i on decyduje, czy chce to oddac sprzedac, a moze niech
    lezy i gnije ...
    Jak ktos ma sad i nie zbiera jablek, to mozesz wejsc i je brac ?

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2002-08-04 12:22:54
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Sun, 04 Aug 2002 11:06:23 +0000 w artykule
    <3...@v...ci.uw.edu.pl>
    Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org> napisano co
    następuje:

    > To nie jest taka zwykla kradziez, bo okradzionemu
    > nie ubywa przedmiotu, rozumiesz?

    O świeta naiwności, ubywa mu przecież z zysków. Zwykła ordynarna kradzież.
    Ciekawe jak to niektórzy bronią się nogami i rekami, przed piętnem
    złodzieja, wymyślając stada kalekich usprawiedliwień.

    --
    Marcin