  • 1. Data: 2004-09-17 11:41:31
    Temat: Rozdział majątku po ślubie - jak organizacyjnie?
    Od: tan <a...@a...invalid>

    Witam :)
    Mam pytanie o intercyze. Nie chodzi mi o to co to jest,
    z czym się to je itd. W sieci jest wiele informacji na
    ten temat i trochę juz o tym poczytałem.
    Mam natomiast tylko pytanie jak wygląda ustalanie
    intercyzy z punktu widzenia dziłań czysto operacyjnych,
    organizacyjnych, wykonawczych,...? (tego nie mogłem
    znaleźć ;) )

    Czy to jest tak, że:
    - dwoje ludzi przychodzi do dowolnego notariusza,
    - mówią "chcemy podpisać intercyzę",
    - notariusz wyciąga lub drukuje odpowiedni "papierek"
    - "klienci" płacą 400PLN i wychodzą z kopiami
    "papierka".
    - Całość trwa nie dłużej niż wizyta u lekarza;)

    Czy też wymaga to innych, bardziej "zaawansowanych"
    działań (spisywania ustaleń przy jednej wizycie,
    podpisywania przy drugiej, jakiś dziwnych opłat
    skarbowych, jakiś rejestracji w urzędach itp.)

    Jeszcze jeden warunek: Intercyza jest spisywana
    _po_ślubie_ - przez małżeństwo, a nie przed ślubem.
    Nie wiem czy ma to znaczenie jeżeli chodzi o
    działania organizacyjne.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

    Pozdrawiam.
    --