  • 11. Data: 2004-05-27 16:46:42
    Temat: Re: Rowerzysta na przejsciu dla pieszych
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn wrote:

    > Ale tu jest problem z przejezdzaniem przejsciem dla pieszych - nie
    > zauwazyles?

    Przejazdy dla rowerzystów to rzecz stosunkowo nowa - niektórzy nie
    rozróżniają i IMHO warto się na wszelki wypadek zapytać. Tak na wszelki
    wypadek.

  • 12. Data: 2004-05-27 19:12:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 27. maja 2004 11:59 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Liwiusz:

    > Rowerszysta na przejeździe dla rowerów ma pierszeństwo, obojętnie z
    > której
    > strony by nadjechał, podobnie jak pieszy na przejściu dla pieszych
    > (przecież nie ustępujemy tylko tym z prawej strony!)
    >
    > Kodeks drogowy:
    > Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    > rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    > pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    Na! Co nie oznacza, że moze wejść sobie ot tak w dowolnej chwili, choćby
    przed maskę, prawdaż?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2004-05-28 10:37:22
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Ale tu jest problem z przejezdzaniem przejsciem dla pieszych - nie
    > zauwazyles?

    Zauważyłem, że pierwotnie w tym wątku rowerzysta wjechał na przejście dla
    pieszych. Ale przeczytaj sobie jeszcze raz powyższe cytaty, a zobaczysz, że w
    tym "subwątku" dyskutowaliśmy o tym, czy rowerzysta przy wjeździe na ścieżke
    dla rowerów ma pierszeństwo tylko wtedy, jeśli znajduje się z prawej strony
    samochodu.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 14. Data: 2004-05-28 10:39:03
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Na! Co nie oznacza, że moze wejść sobie ot tak w dowolnej chwili, choćby
    > przed maskę, prawdaż?

    Nie o tym była dyskusja. Ktoś napisał, że na przejeździe dla rowerzystów
    ustępuje się pierszeństwa jednośladom nadjeżdżającym tylko z prawej strony, co
    jest nieprawdą.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl