  • 21. Data: 2017-05-09 23:28:34
    Temat: Re: Rondo w lewo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 21:13, Shrek pisze:

    > Wiesz co - gdzieś mam, że ktoś uważa, że skręt w prawo mam sygnalizować
    > lewym kierunkiem. Ja truskawki cukrem.

    I to jest twój problem. To tak jakby ktoś mówił "Shrek do dupek", a ty
    byś odpowiadał "nie, nieprawda". Tyle że to nie od twojego zdania
    zależy, czy ktoś cię uważa za dupka, czy nie.

    > Żeby manewr skrętu w prawo sygnalizować lewym kierunkiem, to musi być

    Jak już będzie zjężdżał, to zasygnalizuje prawym, póki jeździ po rondzie
    w kółeczku w lewo, sygnalizuje lewym.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2017-05-10 01:04:05
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Jeśli nie migasz, to inni mogą się domyślać - albo zjedziesz najbliższym
    > zjazdem (nie migając, bo uznasz, że jest "za prosto"),

    Skoro zakładamy, że ktoś nie umie używać kierunków to bądźmy
    konsekwentni - nie umie to nie umie i co by nie mrugał (lub nie mrugał)
    to nie wolno mu ufać. A jak zakładamy, że umie to niech miga prawidłowo,
    a nie na zasadzie "nie mrugam normalnie bo jakiś nienormalny tego nie
    zrozumie - więc mrugam nienormalnie to może załapie";) Na rondzie
    skręcając w lewo wykonujesz dwa manewry skrętu w prawo - skąd do diabła
    pomysł, żeby jeden z tych skrętów w prawo sygnalizować lewym kierunkiem
    a drugi prawym? Nie róbmy kurwy z logiki.
    ---
    To mamy oba sygnalizować miganiem w prawo ?

  • 23. Data: 2017-05-10 06:25:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2017 o 23:28, Liwiusz pisze:

    > I to jest twój problem. To tak jakby ktoś mówił "Shrek do dupek", a ty
    > byś odpowiadał "nie, nieprawda". Tyle że to nie od twojego zdania
    > zależy, czy ktoś cię uważa za dupka, czy nie.

    Jak na razie to dwa sądy powiedziały, że się w lewo na rondzie nie miga,
    a Liwiusz wie lepiej i uprawia wycieczki osobiste.

    > Jak już będzie zjężdżał, to zasygnalizuje prawym, póki jeździ po rondzie
    > w kółeczku w lewo, sygnalizuje lewym.

    A nawet sobie mrugaj (ale nie wymagaj od innych). Clue to jest to, że
    wymagacie migania w lewo _jeszcze_ przed wjazdem na rondo - czyli
    migacie w lewo, jedziecie w prawo. Rzeczywiście "chłopski rozum"

    Shrek

  • 24. Data: 2017-05-10 08:26:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 9 May 2017 20:47:26 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie dyskutuj z tym, bo to nie od ciebie zależy, tylko od innych, więc
    > mało ważne jest, co ty sobie uważasz.

    Ale tu się logika kłania, a nie to co mniej kumaci sobie wyobrażają.

    A logika na "okrągłym rondzie" mówi, że możesz wykonać jedynie dwie rzeczy, poruszać
    się po obwiedni, lub z niej zjechać. Zjazd jest zawsze w prawo. Zatem używasz prawego
    kierunku jak opuszczaz takie rondo, albo nie używasz go, jeśli poruszasz się po
    obwiedni, nie ma 3 manewru, który można sygnalizować lewym kierunkiem, poza zmianą
    pasa.

    > Nie "nie umie", tylko używa ich w zwyczajowy, a nie ściśle formalny
    > sposób, i bardziej "na chłopski rozum".

    A jak rondo będzie duże i będzie miało 7 zjazdów, z czego 4 po przekroczeniu 180
    stopni jego obwodu, to co według Ciebie będą sygnalizować tym lewym miganiem?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 25. Data: 2017-05-10 08:29:57
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 9 May 2017 21:15:50 +0200
    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Na rondzie nie wiadomo dlaczego taka logika nie obowiązuje, a szkoda, bo
    > by ułatwiła życie.

    Ale wytłumacz mi tak prosto, co i komu ma ułatwić Twoje miganie w lewo.

    Mi jadącemu za Tobą, czy mi wjeżdzającemu którymś tam znazdem. No wytłumacz mi to bo
    za cholerę jakoś tego sobie nie wyobrażam, co ma to komuś ułatwić?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 26. Data: 2017-05-10 08:36:12
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 9 May 2017 16:24:46 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Zatem jak jedziesz "prosto" przez rondo Dmowskiego środkowym pasem, to
    > migasz na prawo?

    A od kiedy to Rondo Dmowskiego jest "okrągłym/klasycznym" rondem?
    Wiesz Ty na co odpowiadasz, czy próbujesz na siłę przeforsować swoją tezę?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 27. Data: 2017-05-10 08:40:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-10 o 08:29, szerszen pisze:

> [...]
    bo za cholerę jakoś tego sobie nie wyobrażam, co ma to komuś ułatwić?

    Tobie, wjeżdżającemu z wjazdu, w który skręcający w lewo nie zjeżdża -
    wiesz, że musi poczekać z wjazdem.

    Tobie, jadącemu lewym pasem i chcącym zjechać w prawo - wiesz, że że
    musisz ustąpić pierwszeństwa temu z prawej jadącemu dalej po obwodzie ronda.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2017-05-10 08:42:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-10 o 08:36, szerszen pisze:

    > A od kiedy to Rondo Dmowskiego jest "okrągłym/klasycznym" rondem?
    > Wiesz Ty na co odpowiadasz, czy próbujesz na siłę przeforsować swoją tezę?

    Przepisy nie czynią tu różnicy.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-05-10 08:49:31
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 10 May 2017 08:40:50 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Tobie, wjeżdżającemu z wjazdu, w który skręcający w lewo nie zjeżdża -
    > wiesz, że musi poczekać z wjazdem.

    Poważnie?
    A niby w czym ma mi to pomóc, przecież jeśli tym lewym migać nie będzie i prawym
    migać nie będzie, to będzie znaczyło że jedzie dalej, więc lewy jest niepotrzebny, bo
    brak migacza oznacza jego dalsze poruszanie się po obwiedni. Amen.

    > Tobie, jadącemu lewym pasem i chcącym zjechać w prawo - wiesz, że że
    > musisz ustąpić pierwszeństwa temu z prawej jadącemu dalej po obwodzie ronda.

    Po pierwsze jak jedzie auto równolegle z Tobą, to dość ciężko dostrzec lewy migacz,
    który jest poniżej dolnej krawędzi pola widzenia, o ile nie ma ich na lusterkach, po
    drugie, bardziej to dla mnie oznaczałoby że chce wjechać na mój pas.
    Ostatnia sprawa, że jeśli tak bardzo chcesz przyrównywać "klasyczne/okrągłe" rondo do
    zwykłego skrzyżowania, to ten debil powinien jechać wewnętrznym pasem, bo jak
    nakazuje PoRD w lewo skręcamy z lewego pasa, a nie z prawego.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 30. Data: 2017-05-10 08:50:52
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 10 May 2017 08:42:07 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Przepisy nie czynią tu różnicy.

    No popatrz, przynajmniej tu sie zgadzamy, więc skoro o przepisach mowa, to teraz
    popatrz na wymalowane pasy na obwiedni, może wreszcie zrozumiesz o co chodzi.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń