  • 11. Data: 2017-05-09 11:16:05
    Temat: Re: Rondo w lewo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 11:05, szerszen pisze:

    > ?? A skąd Ci to przyszło do głowy?

    Bo zjeżdżasz z ronda w prawo.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-05-09 15:46:56
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 9 May 2017 11:16:05 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Bo zjeżdżasz z ronda w prawo.

    No i?
    Nadal nie wiem skąd wysnuł wniosek, że tego manewru nie sygnalizuję.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 13. Data: 2017-05-09 16:24:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 15:46, szerszen pisze:

    > No i?
    > Nadal nie wiem skąd wysnuł wniosek, że tego manewru nie sygnalizuję.

    Zatem jak jedziesz "prosto" przez rondo Dmowskiego środkowym pasem, to
    migasz na prawo?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-05-09 16:45:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2017 o 09:09, szerszen pisze:

    > Ale na "okrągłym/klasycznym" rondzie, twój nabliższy manewr zawsze będzie w prawo,
    niezależnie czy będzie to pierwszy, trzeci, czy piętnasty zjazd.

    I dlatego nie migam w lewo. Wydaje się zgodne ze zdrowym rozsądkiem.

    Shrek

  • 15. Data: 2017-05-09 16:50:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 16:45, Shrek pisze:

    > I dlatego nie migam w lewo. Wydaje się zgodne ze zdrowym rozsądkiem.

    Ale nie jest zgodne ze zdrowym rozsądkiem., to znaczy takim zachowaniem
    na drodze, aby maksymalnie ułatwić innym odczytywanie własnych zamiarów.

    Jeśli migasz w lewo, to inni mają pewność, że nie zjedziesz najbliższym
    zjazdem, tylko kolejnym.

    Jeśli nie migasz, to inni mogą się domyślać - albo zjedziesz najbliższym
    zjazdem (nie migając, bo uznasz, że jest "za prosto"), albo skręcisz w
    lewo.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-05-09 20:28:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2017 o 16:50, Liwiusz pisze:

> [...]
    > na drodze, aby maksymalnie ułatwić innym odczytywanie własnych zamiarów.
    >
    > Jeśli migasz w lewo, to inni mają pewność, że nie zjedziesz najbliższym

    A nieprawda - bo mają taką samą jakbym nie migał. A w sumie nawet
    mniejszą, bo skoro nie wie do czego służą kierunki, to cholera wie gdzie
    pojedzie. Zasada jest prosta - zjeżdzasz - prawy kierunek, nie zjeżdzasz
    bez kierunku.

    > Jeśli nie migasz, to inni mogą się domyślać - albo zjedziesz najbliższym
    > zjazdem (nie migając, bo uznasz, że jest "za prosto"),

    Skoro zakładamy, że ktoś nie umie używać kierunków to bądźmy
    konsekwentni - nie umie to nie umie i co by nie mrugał (lub nie mrugał)
    to nie wolno mu ufać. A jak zakładamy, że umie to niech miga prawidłowo,
    a nie na zasadzie "nie mrugam normalnie bo jakiś nienormalny tego nie
    zrozumie - więc mrugam nienormalnie to może załapie";) Na rondzie
    skręcając w lewo wykonujesz dwa manewry skrętu w prawo - skąd do diabła
    pomysł, żeby jeden z tych skrętów w prawo sygnalizować lewym kierunkiem
    a drugi prawym? Nie róbmy kurwy z logiki.

    > albo skręcisz w
    > lewo.

    Google "na rondzie w lewo";)

    Shrek.

  • 17. Data: 2017-05-09 20:47:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 20:28, Shrek pisze:

    > A nieprawda - bo mają taką samą jakbym nie migał. A w sumie nawet

    Nie dyskutuj z tym, bo to nie od ciebie zależy, tylko od innych, więc
    mało ważne jest, co ty sobie uważasz.

    > Skoro zakładamy, że ktoś nie umie używać kierunków to bądźmy

    Nie "nie umie", tylko używa ich w zwyczajowy, a nie ściśle formalny
    sposób, i bardziej "na chłopski rozum".

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-05-09 21:13:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2017 o 20:47, Liwiusz pisze:

    > Nie dyskutuj z tym, bo to nie od ciebie zależy, tylko od innych, więc
    > mało ważne jest, co ty sobie uważasz.

    Wiesz co - gdzieś mam, że ktoś uważa, że skręt w prawo mam sygnalizować
    lewym kierunkiem. Ja truskawki cukrem.

    > Nie "nie umie", tylko używa ich w zwyczajowy, a nie ściśle formalny
    > sposób, i bardziej "na chłopski rozum".

    Żeby manewr skrętu w prawo sygnalizować lewym kierunkiem, to musi być
    jakiś mocno "chłopski" ten rozum. Chyba po chłopskim bimbrze trzeba być,
    żeby na taki pomysł wpaść. Choć w sumie to jest kilka takich przypadków
    gdy miganie lewym jak jedziesz fizycznie w prawo ma sens. Ale ten do
    tych nijak nie należy.

    Shrek

  • 19. Data: 2017-05-09 21:15:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.05.2017 o 20:28, Shrek pisze:

    > A nieprawda - bo mają taką samą jakbym nie migał.
    Ja popieram Liwiusza.
    Rondo to jest jednak skrzyżowanie, chociaż specyficznego typu.
    Na "zwykłym" skrzyżowaniu jadę w lewo - migam w lewo, jadę w prawo -
    migam w prawo, jadę prosto - nie migam. Proste.
    Na rondzie nie wiadomo dlaczego taka logika nie obowiązuje, a szkoda, bo
    by ułatwiła życie. Cóż z tego, że jadę dookoła i, że każdy manewr będzie
    w w prawo?
    Wiem, że mogą być ronda z więcej, niż 4 zjazdami, ale też "zwykłe
    skrzyżowania też takie bywają, choćby, jak to:

    https://www.google.pl/maps/@50.1118583,19.0439581,3a
    ,75y,141.78h,90.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3TWGs_osdwmo
    wE-03RPeEA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl&authuser=0

    Można jechać prosto, lekko w lewo, całkiem w lewo oraz w prawo. Pytam
    się, jak sygnalizować na takim skrzyżowaniu? Lekko migać przy skręcie
    lekko w lewo? ;-)
    Jacek

  • 20. Data: 2017-05-09 21:24:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2017 o 21:15, Jacek pisze:

    > Ja popieram Liwiusza.
    > Rondo to jest jednak skrzyżowanie, chociaż specyficznego typu.

    I co z tego? Masz w pierwszym linku - fakt, że to skrzyżowanie nie ma
    nic do rzeczy. Manwery się sygnlizuje niezależnie od tego czy akurat6
    wykonujesz je na skrzyżowaniu poza nim. Z faktu że rondo jest
    skrzyżowaniem nic w sprawie kierunków nie wynika.

    Shrek