  • 1. Data: 2004-04-20 07:19:44
    Temat: Rezygnacja z zarządu w stowarzyszeniu -
    Od: hocus <n...@d...pll>

    Witam!

    Prosiłbym bardzo o pilną poradę w następującej sprawie. Jestem prezesem
    w stowarzyszeniu, mam przed sobą jeszcze 1,5 roku kadencji. Mam jednak
    zamiar złożyć rezygnację ze swojego stanowiska. W związku z niemożnością
    współpracy ze skarbnikiem i ogólnie nieprzyjemnym obrotem spraw w
    stowarzyszeniu nie chcę w tym dalej brać udziału.
    I tu moje pytanie: walne zebranie musi chyba udzielić ustępującemu
    członkowi zarządu absolutorium. Czy to absolutorium powinno być
    udzielone zarządowi jako całości? Czy jego członkom indywidualnie?
    W statucie nie mamy żadnych szczegółowych regulacji na ten temat.
    Jeśli absolutorium dotyczy całego zarządu i nie zostanie udzielone - co
    to w praktyce oznacza? Nie powinno chyba być takiej możliwości, by np. z
    powodu nierzetelnego podejścia jednego z członków zarządu pozostałych
    członków "uwięzić" na stanowiskach. W szczególności że chodzi tu o pracę
    w trybie wolontariatu.

    Będę bardzo wdzięczny za naświetlenie tematu.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-04-20 07:28:15
    Temat: Re: Rezygnacja z zarządu w stowarzyszeniu -
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    W związku z niemożnością
> [...]
    > W statucie nie mamy żadnych szczegółowych regulacji na ten temat.
    > Jeśli absolutorium dotyczy całego zarządu i nie zostanie udzielone - co
    Walne aebranie czlonkow wcale nie musi udzielic absolutorium zarzadowi.
    Regula jest, ze absolutorium udziela sie (lub nie) calemu zarzadowi, ale
    mozliwe jest tez glosowanie nad udzieleniem go kazdem z osobna. Decyduje o
    tym praktyka przyjeta w danym stowarzyszeniu, lub jeszcze lepiej, zapis w
    statucie. Jesli absolutorium dotyczy calego zarzadu i nie jest udzielone,
    oznacza to odwoalnie calego skladu zarzadu.
    JG