  • 1. Data: 2003-11-26 09:57:46
    Temat: Rewizja w poszukiwaniu piratow
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak to jest z tym przeszukaniem domu. W lubuskiem jest akcja przeciw
    piractwu. Policja chodzi z nakazem prokuratora oraz gosciem z BSA i sprawdza
    po szafkach plyty i zawartosc kompa. Adresy ma podobno od dostawcow
    internetu.
    Jak to wlasciwie jest z tym nakazem, czy prokurator moze dac nakaz? czy aby
    on byl prawomocny musi go wydac Sad? Podobno tez musi byc uzasadnione
    podejrzenie co do tego, ze zostalo popelnione przestepstwo aby wydac taki
    nakaz? Moze sie myle, poprawcie mnie jezeli tak.
    Prosze bez komentarzy o tym ze nie powinienem uzywac nieorginalnego softu,
    ja po prostu nie lubie jak ktos obcy mi grzebie po szufladach i w szafkach z
    bielizna.

    Bartek

  • 2. Data: 2003-11-26 11:24:02
    Temat: Re: Rewizja w poszukiwaniu piratow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Najlepszym uzasadnieniem będzie, jak znajdą piracki soft.

  • 3. Data: 2003-11-26 11:55:23
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    > Najlepszym uzasadnieniem będzie, jak znajdą piracki soft.

    No tak ale aby go znależć muszą mieć podstawę do wejścia.
    Z art. 217kpk rozumiem, że aby przeszukać musi toczyć się postępowanie karne
    i do celów dowodowych tego postępowania jest prowadzona rewizja. Jeżeli więc
    policja przyjdzie i powie, że ma nakaz powiedzmy prokuratora, to sądzę po
    powyższym, że to nie wystarcza, jeżeli już nie toczy się konkretne
    postępowanie.

  • 4. Data: 2003-11-26 16:48:33
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bq1tlv$s8e$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
    > piractwu. Policja chodzi z nakazem prokuratora oraz gosciem z BSA i
    > sprawdza po szafkach plyty i zawartosc kompa. Adresy ma podobno od

    http://prawo.hoga.pl/prawo_komputerowe/prawo_komp_pr
    zesz.asp

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Prognoza pogody: będzie lało albo wiało."

  • 5. Data: 2003-11-26 17:38:08
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    Bylo pare postow wyzej
    polecam przestudiowac art 217 , 220 KPK

    w skrocie : moga wejsc do Ciebie z nakazem lub bez

    pozdr
    Lukasz

  • 6. Data: 2003-11-26 22:38:29
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    http://www.7thguard.net/news.php?id=3602

  • 7. Data: 2003-11-27 06:10:10
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> napisał
    w wiadomości news:bq3a1f$f1n$1@news.onet.pl

    > http://www.7thguard.net/news.php?id=3602

    Potwierdza się opinia iż złodzieje są najbardziej
    elastyczną "grupą zawodową". LOL

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    ...ostatnio ojciec przeczytał w pewnej ankiecie, że najwięcej wypadków

  • 8. Data: 2003-11-27 13:12:50
    Od: "Howk" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> napisał
    > w wiadomości news:bq3a1f$f1n$1@news.onet.pl

    > Potwierdza się opinia iż złodzieje są najbardziej
    > elastyczną "grupą zawodową". LOL

    a gdzie etyka zawodowa??? żeby złodziej złodzieja.... :))))

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-11-28 17:07:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nakaz prokuratora może zostać wydany tylko w toku toczącego się
    postępowania. Generalnie najczęściej postępowanie jest wszczynane na
    podstawie zawiadomienia i wniosku o ściganie od osoby uprawnionej. Nie ma
    czegoś takiego, że bez jakiegoś konkretnego rozpoznania lata się "na pałę"
    po mieszkaniach. To by mogło się bardzo smutnie skończyć, gdyby na
    przykład się okazało, że gość akurat komputer odniósł do serwisu przez
    przypadek.