  • 1. Data: 2003-11-26 09:51:54
    Temat: Umowny zapis na Sąd , a właściwość? WAZNE!!!!
    Od: "Paweł " <o...@o...pl>

    Witam!!!
    Irytują mnie od jakiegos czasu takie oto pytania:
    Czy w umowie z klientem moge poddac sie jurysdykcji sądu wskazujac
    jednoznacznie wydzial tego sądu? np. Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII
    Wydział Gospodarczy?
    Co w takim wypadku jezeli wartośc przedmiotu sporu przekroczy właściwośc tego
    Sądu Rejonowego?
    Czy moge w umowie mieczy podmiotem gospodarczym a osoba fizyczna (nieprowadzaca
    dzalalnosci gospodarczej) upoddac sie jurysdykcji sadu gospodarczego?
    Wszystkim którzy chcieliby mi pomóc serdecznie dziekuję
    Paweł

  • 2. Data: 2003-11-26 11:26:53
    Temat: Re: Umowny zapis na Sąd , a właściwość? WAZNE!!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale tę jurysdykcję ustanawia się poprzez określenie miejsca. A więc pisze
    się, że właściwym będzie sąd właściwy dla Koziej Wólki. No przecież nie
    możesz wybierać wydziału sądu, bo one mają inne kompetencje. A jak sobie
    wpiszę w umowę, że sprawy związane z zakupem lodówki będzie rozpatrywał
    Wydział Rodzinny, albo zgoła Wydział Karny Sądu w Koziej Wólce, to niby ma
    to być dla sądu wiążące?

  • 3. Data: 2003-11-26 12:37:23
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > Wydział Rodzinny, albo zgoła Wydział Karny Sądu w Koziej Wólce, to niby ma

    ok dzieki za wyjasnienia , musze jednak powiedziec ze wiedzialem zapis w
    umowie "wlasciwym bedzie Sąd Rejonowy w gdansku" i wiem ze rzeczywiscie
    rozpatrywal on sprawe mimo ze wartosc przedmiotu sporu przekraczala jego
    wlasciwosc (ponad 30000 pln) , no wlasnie jak to z tym jest , wykluczam pomylke
    z mojej strony
    dzieki

  • 4. Data: 2003-11-28 17:12:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie umiem Ci odpowiedzieć na Twoje pytanie. Pół biedy, jeśli tylko
    wyznaczono sąd, w którym znajduje się odpowiedni wydział, a jakby go nie
    było? A jakbyś umową podporządkował na przykład sprawę z zakresu praw
    autorskich do sądu, który nie jest upoważniony do ich rozpatrywania? To,
    że w opisanym przez Ciebie wypadku sąd rozpatrzył sprawę, to nie znaczy,
    że tak ma być. Sąd też jest omylny.