  • 1. Data: 2003-11-25 21:37:37
    Temat: Darowizna - ile?
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Witam

    Wlasnie kupilem dzialke rolna... ale nie mam pokrycia. Zamierzam od dziadka,
    babci i drugiej babci wziąc darowizne na łaczna sume 80 000 zl. Jaka w tym
    przypadku bedzie wysokosc podatku? Jak rozlozyc ta sume aby za duzo nie
    stracic. A moze warto jeszcze poprosic o darowizne rodzenstwo?
    Prosze o rade tych ktorzy nieco wiecej sie znaja na tych przepisach prawnych
    ode mnie :-)
    Na zgloszenie darowizny mam dwa tygodnie dlatego mam jeszcze troszke czasu
    aby znalesc jak najlepsze rozwiazanie.

    Pozdrawiam i licze na pomoc
    Adam

  • 2. Data: 2003-11-26 06:55:53
    Temat: Re: Darowizna - ile?
    Od: "JanKO" <J...@n...pl>

> [...]
    > ode mnie :-)
    > Na zgloszenie darowizny mam dwa tygodnie dlatego mam jeszcze troszke czasu

    Może lepiej będzie jak tą kwotę dziatkowie Ci "porzyczą" a w spadku zapiszą?
    Po kilku (dziesięciu) latach kwota ta już nie będzie miała takiej wartości.

  • 3. Data: 2003-11-28 07:18:53
    Od: "/mr/" <m...@p...fm>

    A jak wyglada sprawa, w przypadku darowizny od innych czlonkow rodziny
    (ciocia, wujek, mama, tata). ?
    /mr/