  • 1. Data: 2008-05-15 07:16:18
    Temat: Rewiry komornicze
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Ostatnio wpadło mi w oko, że z szyldów kancelarii komorników zniknęły
    numery rewirów. Była jakaś zmiana w przepisach? Może zniesiono
    rejonizację?

  • 2. Data: 2008-05-15 07:51:59
    Temat: Re: Rewiry komornicze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Alek pisze:
    > Ostatnio wpadło mi w oko, że z szyldów kancelarii komorników zniknęły
    > numery rewirów. Była jakaś zmiana w przepisach? Może zniesiono rejonizację?

    Teraz rewirem komornika jest obszar całego sądu rejonowego, któremu
    komornik podlega i w tym rejonie może bez ograniczeń prowadzić
    egzekucję. Zatem jeśli przy danym sądzie działa kilku komorników, to
    można wybrać któregoś z nich.

    Ponadto wierzyciel może wybrać dowolnego innego komornika na terenie
    Polski, ale z pewnymi ograniczeniami (nie dotyczy np. egzekucji z
    ruchomości, jak również niektóre wydatki - np. koszty dojazdu komornika
    spoza rewiru - nie mogą być potem egzekwowane od dłużnika).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-15 07:53:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > ruchomości, jak również niektóre wydatki - np. koszty dojazdu komornika

    z NIEruchomości.