  • 251. Data: 2019-07-19 14:31:57
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d31b5c7$0$523$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-07-19 o 14:14, J.F. pisze:

    >Wzywa powoda do podania adresu, jeśli nie uzna awizacji za
    >doręczenie.

    Zaraz zaraz ... przeciez wielokrotnie podkreslales, ze sad powinien
    sprawdzic w PESEL adres zameldowania.

    A powod ... sad mu nie wyslal (kopii ?) nakazu jednoczesnie z
    wyslaniem pozwanemu ?

    zowe

    >Nijak się ma, e-sąd nie działa w nakazowym.

    Teraz, czy dawniej tez ?

    A te wszystkie dawniejsze sprawy z falszywym/nieaktualnym adresem to o
    co chodzilo ?
    Nie byl nakaz, tylko rozprawa zaoczna przed e-sadem ?

    J.

  • 252. Data: 2019-07-19 17:35:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I to jest bardzo dobre pytanie.
    Pewnie rzekomo dlatego, że sąd nie powinien reprezentować jednej strony.
    No ale jak sprawdza termin przedawnienia czy bazę adresową Pesel, to jednak
    reprezentuje.

    e-Sąd był wylobbowany po to, żeby lobbyści mogli wnieść 100 tys. niesłusznych i
    nienależnych powództw, od których sprzeciwy złoży ok
    1 tys. pozwanych.
    A każdą ustawę się kupi, pieniądz to pieniądz.

    -----

  • 253. Data: 2019-07-19 17:35:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od kiedy?

    -----

  • 254. Data: 2019-07-19 19:11:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 14:31, J.F. pisze:
> [...]
    > sprawdzic w PESEL adres zameldowania.
    >
    > A powod ... sad mu nie wyslal (kopii ?) nakazu jednoczesnie z wyslaniem

    Myślałem, że w twoim założeniu dochodzi do wysłania nie pod adres
    meldunkowy.

    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Post%C4%99powanie_naka
    zowe

    > Teraz, czy dawniej tez ?

    Nigdy nie działał w nakazowym.

    > A te wszystkie dawniejsze sprawy z falszywym/nieaktualnym adresem to o
    > co chodzilo ?
    > Nie byl nakaz, tylko rozprawa zaoczna przed e-sadem ?

    Był nakaz, ale nie w postępowaniu nakazowym.

    --
    Liwiusz

  • 255. Data: 2019-07-19 19:12:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 17:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > Od kiedy?
    >

    > -----

    Od zawsze.

    --
    Liwiusz

  • 256. Data: 2019-07-19 19:30:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2019-07-19 o 14:31, J.F. pisze:

    >Myślałem, że w twoim założeniu dochodzi do wysłania nie pod adres
    >meldunkowy.

    No dokladnie tak - sad wysyla wydaje nakaz i wysyla pod adres z
    wniosku.
    Po miesiacu przychodzi wrotka, ze awizowano podwojnie i nikt nie
    odebral.

    A w jakim ?

    J.

  • 257. Data: 2019-07-19 20:21:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przeskakujesz z trybu odrębnego upominawczego i/lub uproszczonego, który kończy się
    nakazem zapłaty (jak najbardziej wydawanym przez
    e-referendarzy) do nakazowego, co jest w ogóle innym postępowaniem.
    O nakazowym sensu stricte to dla ludności raczej nie mówimy i tu nie mieszamy, bo
    zaraz wejdziemy na śliski (skądinąd bardzo
    ciekawy) temat adresu przedsiębiorcy.

    -----

  • 258. Data: 2019-07-20 00:58:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 19:30, J.F. pisze:

    > A w jakim ?

    Upominawczym.

    --
    Liwiusz

  • 259. Data: 2019-07-20 01:00:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 20:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przeskakujesz z trybu odrębnego upominawczego i/lub uproszczonego, który
    > kończy się nakazem zapłaty (jak najbardziej wydawanym przez
    > e-referendarzy) do nakazowego, co jest w ogóle innym postępowaniem.

    Nic nie przeskakuje. Ktoś tu wcześniej wkleił wymogi postępowania
    nakazowego (obecność dokumentu) i dopytywał się jak się te wymogi mają
    do e-sadu - no tak się mają, że e-sąd w nakazowym nie działa i nie działał.

    > O nakazowym sensu stricte to dla ludności raczej nie mówimy i tu nie
    > mieszamy, bo zaraz wejdziemy na śliski (skądinąd bardzo ciekawy) temat
    > adresu przedsiębiorcy.

    Skoro nie mówimy, to trzeba było nie wklejać przepisów o postępowaniu
    nakazowym i wywodzenia z tego jakichś zarzutów do e-sądu :)

    --
    Liwiusz

  • 260. Data: 2019-07-23 02:47:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > 1. To nie zawsze zadziała.
    > 2. To nie tak działa - nie chodzi o stwierdzenie, czy podpis jest
    > podobny do tych, które wcześniej naniósł badany, tylko czy pochodzi z
    > ręki badanego. Ktoś mógłby specjalnie podpisać się inaczej, niż to
    > zwykle robi, co nie może ochronić go przed odpowiedzialnością. Ponadto
    > przy każdej dyskusji o podpisach zawsze pojawia się wysyp
    > półanalfabetów, chwalących się, że oni to się dwa razy tak samo nie
    > umieją podpisać.

    No rozumiem. Z drugiej strony pobieranie (przy jakiejś tam urzedowej
    okazji) większej próbki to tez już by było jakby przegiecie. Choc z
    trzeciej strony, tak tez można widzieć pobieranie danych biometrycznych
    (przy paszporcie) - ale to już nie jest zdaje się wymysł czysto krajowy.

    --
    Marcin