  • 141. Data: 2019-07-17 12:01:09
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 11:42, Wojtek pisze:

    > Rzeczywiście, od udowodnienia poprawności umowy byłby sąd. A jak to
    > sprawdzić - przez biegłego.

    Ja skupiłbym się raczej na skuteczności dostarczenia informacji, że
    wogóle toczy się jakaś sprawa przeciwko danej osobie. 2 podstawowe
    przeszkody to meldunek, który jest w dzisiejszych czasach anachronizmem
    oraz fikcja dostarczenia. Kazda niedostarczona przesyłka, powinna być
    wysyłana w inny sposób.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 142. Data: 2019-07-17 12:02:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 11:58, RadoslawF pisze:

    > Nie zainterweniujesz bo tak jak w przypadku staruszki której pani
    > w punkcie dopisała dwie umowy na 30 tysięcy nie dostaniesz informacji
    > z sądu a dopiero od komornika. Pani pisząc lewe umowy zmieniała adresy
    > żeby sprytne staruszki nie interweniowały.

    Już o tym pisałem - są dwa bezpieczniki (porównanie adresu doręczenia z
    adresem w pesel, oraz możliwość śledzenia swoich spraw przez internet i
    mailowa informacja o nowych czynnościach i sprawach), a będzie jeszcze
    trzeci bezpiecznik w postaci doręczeń przez komornika. Wydumujesz
    problemy, które stały się nieaktualne już jakiś czas temu.

    jw.

    --
    Liwiusz

  • 143. Data: 2019-07-17 12:03:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 11:59, Wojtek pisze:

    > Od badania podpisu można odstąpić, gdy dłużnik przyznaje, że to jego
    > podpis.

    A jeśli dłużnik nie przyznaje, ale i nie zaprzecza?

    --
    Liwiusz

  • 144. Data: 2019-07-17 12:03:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 11:03, Liwiusz pisze:

    > Innego sposobu nie ma, sąd nie jest duchem świętym, aby zgadywać, czy
    > podpis nie jest sfałszowany.

    Jest - skończyć z fikcją dostarczenia przesyłek. Przypomnę, że sposób w
    jaki sąd i urząd skarbowy dostarczają przesyłki jest abuzywny jeśli
    chodzi o wszystkie inne podmioty.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 145. Data: 2019-07-17 12:03:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:01, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > przeszkody to meldunek, który jest w dzisiejszych czasach anachronizmem
    > oraz fikcja dostarczenia. Kazda niedostarczona przesyłka, powinna być

    Niedługo będzie wysyłana w inny sposób - jeśli list będzie awizowany, to
    doręczeniem (jak i ustaleniem, czy adresat tam mieszka) będzie zajmował
    się komornik.

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2019-07-17 12:07:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 11:29, Kris pisze:

    > To że pismo idą "gdzieś w maliny" to większości przypadków niedbalstwo tych osób do
    których sąd korespondencję kieruje
    > Niestety ale warto zadbać aby organa Państwowe miały nasz aktualny adres do
    korespondencji

    Problem w tym, że jedynym takim jest meldunek, który jest upierdliwy

    > Druga sprawa że ludziska nie dbają o swoje sprawy
    > Żona swego czasu obsługiwała korespondencję pocztową w tym błównie sądowa i
    komornicza. Mimo poprawnych avizowań większość tej korespondencji nie była odbierana
    > Albo częsta sytuacja że ludziska odmawiali odbioru korespondencji z sądu czy od
    komornika
    > Wyobraź Sobie sytuacje ze pożyczyłeś mi kasę, ja nie oddaję wiec kierujesz sprawę
    do sądu. Ja olewam korespondencję sądową, nie odbieram jej, zmieniam adres nie podaję
    nowego
    > Jak wg Ciebie problem rozwiązać?

    dostarczając inaczej niż za pomocą poczty listy nie odebrane , a
    poprawnie awizowane. Jeśli wina braku odbioru leży po stronie, do której
    korespondencja była kierowana, obciążyc ją kosztami innego doręczenia i
    tyle.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 147. Data: 2019-07-17 12:07:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:03, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jest -  skończyć z fikcją dostarczenia przesyłek.

    Już lada moment fikcji nie będzie.
    W samej fikcji nie było nic złego, pod warunkiem, że adres był poprawny.

    > Przypomnę, że sposób w
    > jaki sąd i urząd skarbowy dostarczają przesyłki jest abuzywny jeśli
    > chodzi o wszystkie inne podmioty.

    Ależ nie, jest w kc. przepis o oświadczeniach woli, które wywołują
    skutek nie tylko w razie doręczenia oświadczenia drugiej stronie, ale i
    w sytuacji, kiedy adresat nie zapoznał się, ale "mógł się zapoznać".

    --
    Liwiusz

  • 148. Data: 2019-07-17 12:11:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:03, Liwiusz pisze:

    > Niedługo będzie wysyłana w inny sposób - jeśli list będzie awizowany, to
    > doręczeniem (jak i ustaleniem, czy adresat tam mieszka) będzie zajmował
    > się komornik.

    I bardzo dobrze, szkoda, że do tego doszli dopiero teraz. Druga kwestia
    likwidacja meldunku, bo jest on obnsolete w czasach, gdy ludzie mają
    więcej niż jeden dom, zmieniają miejsce zamieszkania w miarę często itd.
    Do tego winien być adres korespondencji zgłaszany przez obywatela, albo
    w urzędzie albo przez jakiś epuap.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 149. Data: 2019-07-17 12:11:49
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:03, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2019-07-17 o 11:59, Wojtek pisze:

    > A jeśli dłużnik nie przyznaje, ale i nie zaprzecza?

    To ekspertyza.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 150. Data: 2019-07-17 12:12:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:11, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > więcej niż jeden dom, zmieniają miejsce zamieszkania w miarę często itd.
    > Do tego winien być adres korespondencji zgłaszany przez obywatela, albo

    Meldunek to tylko nazwa, może pozostać, tylko aby rzeczywiście można
    było się meldować bez konieczności wykazywania się tytułem prawnym do
    lokalu - tylko na podstawie oświadczenia o zamieszkiwaniu.

    --
    Liwiusz