    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja zużytego produktu
    Date: Fri, 25 Aug 2017 11:37:20 +0200

    W dniu 2017-08-25 o 11:32, asuszek pisze:
> [...]
    od nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na te
    filtry odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą
    włókninę). W listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w
    czerwcu 2016 także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był
    poproszony o odesłanie tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24
    sierpnia 2017 r. odesłał te filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego
    zrobić wcześniej, filtry są mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk
    zostały/ wyglądają na wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca
    wymianę filtrów co kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła
    weoksploatować dane filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy
    nigdy żadnej reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście
    do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za
    porady.

    > Wg naszej oceny produkt był zgodny z umową, klasa filtracji została zachowana, mamy
    certyfikaty na materiał filtracyjny, wymiary filtrów zostały zachowane. Tak jak
    wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3 lata i nigdy nie było
    reklamacji na ten wyrób.

    Jeśli filtr jest zgodny z umową, to można reklamację odrzucić. Ponadto
    fakt, że klient odsyła zużyte filtry przeczy temu, że są one niepasujące
    do centrali. To pewnie jakiś pieniacz, który wykorzystuje waszą słabość.

    --
    Liwiusz