  • 1. Data: 2004-09-02 08:26:58
    Temat: Reklamacja w go-sport.
    Od: "pawelek 220v" <p...@f...invalid>

    W sklepie go-sport (bynajmniej to nie reklama) zakupilem w pazdzierniku
    ubieglego roku obuwie, jako potwierdzenie dokonania zakupu i jednoczesnie
    gwarancje otrzymalem wylacznie _PARAGON_ z kasy fiskalnej.
    Po pewnym okresie uzytkowania (ok styczen / luty) w przedniej czesci butow
    zaczela pekac skora, buty odlozylem i o nich zapomnialem.. a kupilem sobie
    nowe. Ostatnio zanioslem je do reklamacji, jednak zostala ona odrzucona
    m.in. z powodu takiego, ze: uszkodzenie powstalo dawno i co za tym idzie
    reklamacja nie moze byc uznana i drugi z najistotniejszych powodow to taki,
    ze buty byly uzytkowane niezgodnie z zaleceniami.... wiec mam pytanie...
    czy takie podejscie jest zgodne z prawem konsumenta?
    czy nie powinienem przy zakupie dostac informacji nt.prawidlowego
    uzytkowania wspomnianych butow?
    czy skoro nie dostalem informacji nt. uzytkowania wspomnianego towaru to czy
    w takim wypadku go-sport ma prawo odmowic naprawy, badz wymiany towaru na
    nowy?
    czy takie uszkodzenie jak popekana skora w butach na zgieciu w przedniej ich
    czesci moze byc traktowane jak wada ukryta?

    Nie ukrywam jestem zielony w tym temacie bo rzadko cokolwiek reklamuje
    dlatego ze zazwyczaj jestem zadowolony z zakupionego towaru.

    Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc.
    p.

  • 2. Data: 2004-09-02 08:42:25
    Temat: Re: Reklamacja w go-sport.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ch6lh0$mna$1@atlantis.news.tpi.pl>, pawelek 220v wrote:
> [...]
    > ze buty byly uzytkowane niezgodnie z zaleceniami.... wiec mam pytanie...
    > czy takie podejscie jest zgodne z prawem konsumenta?

    W świetle obowiązujących przepisów oświadczenie które nie definiuje
    obowiązków gwaranta nie jest gwarancją. Natomiast ochrona ustawowa z tyt.
    niezgodności z umową faktycznie mówi o tym, że masz dwa miesiące na
    powiadomienie sprzedawcy od momentu stwierdzenia usterki. Mogłeś ją co
    prawda dostrzec dopiero ostatnio, ale jakby doszło do rozprawy to różnie
    pewnie może ztym być.

    > czy nie powinienem przy zakupie dostac informacji nt.prawidlowego
    > uzytkowania wspomnianych butow?

    A na czym polegało owe nieprawidłowe uzytkowanie?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-09-02 13:40:03
    Od: "pawelek 220v" <p...@a...dot-pl>

> [...]
    > powiadomienie sprzedawcy od momentu stwierdzenia usterki. Mogłeś ją co
    > prawda dostrzec dopiero ostatnio, ale jakby doszło do rozprawy to różnie

    Moge zlozyc ponowna reklamacje z pismem przewodnim? Oni daja jakis swój
    formularz w ktorym zawiera sie najistotniejsze informacje, ale jak widac
    jest niewystarczajacy.
    Jezeli moge, to prosze (bede wdzieczny) o udzielenie informacji na podstawie
    jakich paragrafow z jakich ustaw moge ich meczyc i dreczyc. Dziekuje.

    > A na czym polegało owe nieprawidłowe uzytkowanie?

    Wg. rzeczoznawcy z firmy Go-Sport na braku sznurowania obuwia - co w
    rzeczywistosci nie mialo miejsca, a rzeczoznawca chyba nie ma podstaw na
    jakich moze to stwierdzic...
    > --
    > Marcin

    Dzieki, p.

  • 4. Data: 2004-09-02 16:02:18
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wg. rzeczoznawcy z firmy Go-Sport na braku sznurowania obuwia - co w
    > rzeczywistosci nie mialo miejsca, a rzeczoznawca chyba nie ma podstaw na
    > jakich moze to stwierdzic...

    czy byla dolaczona instruckja w ktorej bylo napisane ze trzeba i jak trzeba
    wizac?

    P.

  • 5. Data: 2004-09-03 01:23:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ch77r3$6th$1@atlantis.news.tpi.pl>, pawelek 220v wrote:
    > Moge zlozyc ponowna reklamacje z pismem przewodnim? Oni daja jakis swój
    > formularz w ktorym zawiera sie najistotniejsze informacje, ale jak widac
    > jest niewystarczajacy.

    Zawsze możesz.

    > Jezeli moge, to prosze (bede wdzieczny) o udzielenie informacji na podstawie
    > jakich paragrafow z jakich ustaw moge ich meczyc i dreczyc. Dziekuje.

    Na podstawie Dz. U. 141 poz. 1176, art. 8 u. 1 składam reklamację z tytułu
    niezgodnosci towaru z umową. Stwierdzone usterki obejmują:
    Występuję o doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę
    towaru na nowy (mozesz jeszcze domagać sie naprawy).

    Data, podpis, namiary na Ciebie.
    Koniecznie niech potwierdzą przyjęcie reklamacji na kopii zgłoszenia. Jak
    nie zechcą poslij im całość przesyłką za potwierdzeniem odbioru. Możesz
    ich tez wstepnie postraszyć Inspekcją Handlową, co powinno ich skłonic do
    potwierdzenie.

    Jeśli nie dostaniesz odpowiedzi w ciągu 14 dni (16tu max w praktyce) to
    uznali reklamację z mocy ustawy.

    A w ogóle to bądź świadomym konsumentem! i poczytaj
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
    Zresztą jak będziesz miał dalsze kłopoty to skontaktuj się z którymś z
    oddziałów FK, maja zapewne takich spraw na pęczki więc i spore
    doświadcznie. Działają Pro Bono Publico, czyli nieodpłatnie jakby co.

    MZ nie o ile nie wykracza ono poza ten zakres ktory przyjmuje sie za
    normalne uzytkowanie butów :)

    > Wg. rzeczoznawcy z firmy Go-Sport na braku sznurowania obuwia - co w
    > rzeczywistosci nie mialo miejsca, a rzeczoznawca chyba nie ma podstaw na
    > jakich moze to stwierdzic...

    No napisz tę reklamację jeszcze raz i niech się pogimnastykują.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-09-03 21:32:32
    Od: "pawelek 220v" <p...@f...invalid>

    > czy byla dolaczona instruckja w ktorej bylo napisane ze trzeba i jak
    trzeba
    > wizac?

    wlasnie nie :)

  • 7. Data: 2004-09-03 21:33:54
    Od: "pawelek 220v" <p...@f...invalid>

    > No napisz tę reklamację jeszcze raz i niech się pogimnastykują.

    zapewne to zrobie wlasnie w tym celu pisalem na grupe.... dziekuje.
    pozdrawiam,
    p.