  • 1. Data: 2004-09-02 07:15:42
    Temat: Dodatek na zagospodarowanie -wielkosc zwrotu
    Od: "morskibl" <m...@p...onet.pl>

    dostalam ww dodatek podpisujac umowe ze nie zwolnie sie/ lub z wlasnej winy
    nie zostane zwolniona przez 3 lata. Teraz nie przedluzono ze mna umowy po
    przepracowaniu 3 lat ale tylko 2,5 roku od momentu wyplacenia pieniedzy i
    podpisania umowy. Moje pytanie brzmi czy bede zwracala pieniazki w calosci czy
    tez sume proporcjonalna do dlugosci zatrudnienia? (w umowie nie ma ani slowa o
    wysokosci ewentualnego zwrotu)
    pozdr

  • 2. Data: 2004-09-02 08:39:58
    Temat: Re: Dodatek na zagospodarowanie -wielkosc zwrotu
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > dostalam ww dodatek podpisujac umowe ze nie zwolnie sie/ lub z wlasnej
    winy
    > nie zostane zwolniona przez 3 lata.
    Skoro w umowie przewidziano, jako przesłanki zwrotu pieniędzy tylko dwie
    sytuacje:
    1. Ty wypowiadasz umowę,
    2. pracodawca wypowiada umowę Tobie (z Twojej winy) czyli art. 52 lub 53 kp
    (ewentualnie jeszcze zwolnienie dyscyplinarne w oparciu o pragmatyki
    służbowe),
    to IMO pracodawca nie ma podstaw do żądania zwrotu pieniędzy w jakiejkolwiek
    wysokości, jeśli dokonuje wypowiedzenia "w trybie zwykłym" lub po prostu nie
    przedłużył z Tobą umowy o pracę.
    pozdr.
    K.

  • 3. Data: 2004-09-03 07:03:14
    Od: "morskibl" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wysokości, jeśli dokonuje wypowiedzenia "w trybie zwykłym" lub po prostu nie

    umowy ze mna nie przedluzono ale teraz dowiedzialam sie ze zada sie ode mnie
    zwrotu calosci sumy i to nawet natychmiastowo, podobno jedynie zwrocenie sie
    do Prezydenta Miasta Gdanska mogloby mi pomoc zmniejszyc sume (jako ze
    pracowalam w budzetowce) ale i tak jest orzekane odmownie jak sadze ... tyle
    powiedziano mi w pracy
    wiec wynika z tego ze fakt nie przedluzenia umowy jest rownoznaczny ze
    zwolnieniem mnie z mojej winy (bo ani ja sie nie zwalnialam ani nie zostalam
    zwolniona dyscyplinarnie). Czy to jest prawnie uzasadnione?

    dzieki za info
    postaram sie przeczytac ten artykul 52/53
    pozd

  • 4. Data: 2004-09-03 08:51:58
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    Witaj,
    a możesz mi podesłać na priv skan tej umowy?
    przeczytam, to będę mogła powiedzieć coś konkretnego.
    pozdr.
    Kaliope

  • 5. Data: 2004-09-03 10:02:50
    Od: "morskbl" <m...@p...onet.pl>

    > Witaj,
    > a możesz mi podesłać na priv skan tej umowy?
    > przeczytam, to będę mogła powiedzieć coś konkretnego.
    > pozdr.
    > Kaliope

    Witam
    niestety proby przeslania do Ciebie maila nie powiodly sie nie wiem czemu.

    Na podst art 61.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 przyznaja mi zasilek na
    zagospodarowanie w wysokosci ...
    Zdanie brzmi
    "Przyznany zasilek podlega zwrotowi , jezeli pani rozwiaze stosunek pracy albo
    zostanie zwolniony z pracy ze swojej winy przed uplywem trzech lat"

    to ze wielkosc zwrotu ulega zmniejszeniu proporcjonalnie do dlugosci
    zatrudnienia dowiedzialam sie wtedy niestety tylko ustnie
    pozdr

  • 6. Data: 2004-09-03 11:29:40
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Na podst art 61.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 przyznaja mi zasilek na
    > zagospodarowanie w wysokosci ...
    no to mamy jasność. Postanowienia umowne w tym przypadku nie mogą być
    sprzeczna z postanowieniami ustawy. A ustawa mówi: "zasiłek podlega
    zwrotowi, jeżeli nauczyciel nie przepracuje trzech lat w szkole." Zapis
    lakoniczny i nie uwarunkowany dodatkowymi obostrzeniami w postaci
    wypowiedzenia itp. Istotny jest wyłącznie fakt, że nie przepracujesz w
    szkole 3 lat, bez względu na przyczynę.
    Natomiast odnośnie wysokości kwoty podlegającej zwrotowi, to ustawa
    przewiduje: " W uzasadnionych przypadkach organ prowadzący szkołę może
    (czyli nie musi, ale może) zwolnić nauczyciela w całości lub w części od
    obowiązku zwrotu zasiłku"
    Pierwsza sprawa - brakuje w ustawie klauzuli o "proporcjonalności zwrotu"
    stosownie do okresu przepracowania. Natomiast sądzę, że należy bezzwłocznie
    pisać do Pana Prezydenta bardzo miłą i bardzo grzeczną prośbę o zwolnienie z
    całości zwrotu należnej kwoty z powodu trudnej sytuacji materialnej. Jeżeli
    jest taka możliwość - to jesteś gotowa odpracować ten rok w innej szkole,
    ponieważ nauczanie ....... itp, itd.
    przykro mi
    Kaliope

  • 7. Data: 2004-09-03 12:48:26
    Od: "morskibl" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > lakoniczny i nie uwarunkowany dodatkowymi obostrzeniami w postaci
    > wypowiedzenia itp. Istotny jest wyłącznie fakt, że nie przepracujesz w
    [ciach]

    rozumiem , trudno sie mowi :)
    pozdrawiam i dzieki za pomoc