  • 1. Data: 2004-09-02 08:42:40
    Temat: część spadku ujawnona po 6 miesiącach od przyjęcia spadku
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Witam

    Mam następujący problem.

    Stałem się spadkobiercą.

    Wiedziałem, że w spadku jest małe mieszkanie - z informacji od rodziny
    spadkodawcy dowiedziałem się, że w spadku nic więcej nie ma.

    Spadek przyjąłem, zapłaciłem podatki itp.

    Teraz dowiaduję się, że jest jeszcze ziemia - ok 1,5 ha
    A być może jest tego jeszcze więcej, ale rodzina nie chce mi o tym
    powiedzieć.

    Sprawa wyszła dlatego, że użytkują owe 1,5 ha i nie mogą załatwić pewnych
    formalności ze względu na brak właściciela - najchętniej chcieliby, aby tą
    ziemię oddać.

    Ja oczywiście jestem skłonny to zrobić, ale nie chcę co 3 miesiące
    dowiadywać się o nowej działce - chcę to załatwić raz a dobrze.

    Moje pytanie brzmi:

    1. czy jeśli w sądzę zadeklarowałem, że nie ma w spadku nic poza
    mieszkaniem, a teraz okazuje się, że jednak jest ziemia (chyba część rolna
    również), to muszę ponownie zgłosić się do sądu ?

    2. czy są jakieś "urzędowe" metody poszukiwania składników spadku (chodzi
    głównie o grunty i nieruchomości)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-09-02 15:11:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > 1. czy jeśli w sądzę zadeklarowałem, że nie ma w spadku nic poza
    > mieszkaniem, a teraz okazuje się, że jednak jest ziemia (chyba część rolna
    > również), to muszę ponownie zgłosić się do sądu ?

    W postanowieniu o nabyciu spadku sąd określa udziały w ułamkach. Tak więc
    niezależnie co tam napisałeś, to w takiej samej części jesteś tego
    właścicielem.

  • 3. Data: 2004-09-02 18:40:07
    Od: "Aga" <p...@w...poczta.onet.pl>

    witam!
    wniosek o stwierdzenie nabycia spadku po określonej osobie składa się do
    sądu tylko raz, więc jeżeli masz już postanowienie sądu że Ty nabyłeś
    spadek, to drugi raz nie musisz do sądu iść. w postanowieniu sąd nie wylicza
    ani nie sprawdza co wchodzi w skład spadku, stwierdza tylko że Ty nabyłeś
    spadek, więc to do Ciebie należy sprawa ustalenia co odziedziczyłeś.
    jeżeli chodzi o ziemię to najlepiej pójść z postanowieniem sądu do Starostwa
    do wydziału geodezji i tam powinni sprawdzić, czy spadkodawca miał działki.
    A do Urzędu Skarbowego możesz zgłosić się jeszcze raz, gdy już będziesz
    wiedzieć o istnieniu innych składników masy spadkowej.