  • 1. Data: 2004-09-02 08:15:30
    Temat: weksel
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    Jest taka sytuacja weksel jest in blanco na urzędowym druku, podpisany przez
    osobę, pieczątka tej osoby (działalność gospodarcza) natomiast w miejscu
    "płatny" jest wpisany bank tej osoby która podpisała weksle, czy to jest
    prawidłowe??

    pozdr
    galis

  • 2. Data: 2004-09-02 09:01:27
    Temat: Re: weksel
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Galis napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > osobę, pieczątka tej osoby (działalność gospodarcza) natomiast w miejscu
    > "płatny" jest wpisany bank tej osoby która podpisała weksle, czy to jest

    Prawidłowe. Art. 4 prawa wekslowego. A wgóle to pewnie jest weksel trasowany i
    trasatem jest właśnie ten bank.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-02 10:24:21
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    > Prawidłowe. Art. 4 prawa wekslowego. A wgóle to pewnie jest weksel
    trasowany i
    > trasatem jest właśnie ten bank.

    "Art. 4. Weksel może być płatny w miejscu zamieszkania osoby trzeciej, bądź
    w miejscowości, w której trasat ma miejsce zamieszkania, bądź w innej
    miejscowości. "

    co ma do tego art.4?

    bank i konto jest wpisane przez osobe podpisująca weksel, tylko ciekawe co
    na to ten bank powie?? bo ja nie wiem czy ten ktoś ma jakąś umowe z tym
    bankiem

    pozdr

    galis

  • 4. Data: 2004-09-04 07:13:24
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > osobę, pieczątka tej osoby (działalność gospodarcza) natomiast w miejscu
    > "płatny" jest wpisany bank tej osoby która podpisała weksle, czy to jest

    W tym przypadku bank wystawcy jest domicyliatem. Należy przedstawić mu weksel
    do inkasa (można to zrobić za pośrednictwem swojego banku). Niestety taka
    usługa kosztuje posiadacza weksla.

    Jeśli bank wystawcy nie będzie miał środków na wykup weksla (to wystawca jest
    zobowiązany je dostarczyć), to sporządzi odpowiednią adnotację na wekslu i
    zwróci go posiadaczowi oraz sporządzi protest, jeśli zajdzie taka potrzeba
    (obecność żyrantów i brak klauzuli 'bez protestu'). Na podstawie takiego weksla
    będzie można otrzymać nakaz zapłaty w sądzie.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl