    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja w go-sport.
    Date: Thu, 2 Sep 2004 16:42:25 +0800

    In article <ch6lh0$mna$1@atlantis.news.tpi.pl>, pawelek 220v wrote:
    > gwarancje otrzymalem wylacznie _PARAGON_ z kasy fiskalnej.
    > Po pewnym okresie uzytkowania (ok styczen / luty) w przedniej czesci butow
    > zaczela pekac skora, buty odlozylem i o nich zapomnialem.. a kupilem sobie
    > nowe. Ostatnio zanioslem je do reklamacji, jednak zostala ona odrzucona
    > m.in. z powodu takiego, ze: uszkodzenie powstalo dawno i co za tym idzie
    > reklamacja nie moze byc uznana i drugi z najistotniejszych powodow to taki,
    > ze buty byly uzytkowane niezgodnie z zaleceniami.... wiec mam pytanie...
    > czy takie podejscie jest zgodne z prawem konsumenta?

    W świetle obowiązujących przepisów oświadczenie które nie definiuje
    obowiązków gwaranta nie jest gwarancją. Natomiast ochrona ustawowa z tyt.
    niezgodności z umową faktycznie mówi o tym, że masz dwa miesiące na
    powiadomienie sprzedawcy od momentu stwierdzenia usterki. Mogłeś ją co
    prawda dostrzec dopiero ostatnio, ale jakby doszło do rozprawy to różnie
    pewnie może ztym być.

    > czy nie powinienem przy zakupie dostac informacji nt.prawidlowego
    > uzytkowania wspomnianych butow?

    A na czym polegało owe nieprawidłowe uzytkowanie?

    --
    Marcin