  • 1. Data: 2016-03-19 17:12:41
    Temat: Reklamacja, kto rozpatruje
    Od: Kris <k...@g...com>

    Zakupiony został w sklepie stacjonarnym pewnej sieci sieci handlowej pewien sprzęt.
    Sieć ta ma rownież sklep internetowy oraz strone internetową.
    Poprzez zakładkę "kontakt" na stronie firmy zgłosiłem reklamacje domagając się
    wymiany sprzętu ew zwrotu gotówki.
    Dostałem odpowiedż że reklamację powinienem złożyć w sklepie stacjnarnym
    Wg mnie złożyłem reklamacje prawidłowo i czekm 14 dni na odpowiedż. Jeśli nie
    odpowiedzą to znaczy że powinni uzna moje roszczenie i wymienic sprzęt ew zwrócić
    gotówkę. Czy mm rację czy jednk zgłaszać jak radzą pisemnie do stacjonarnego sklepu/

  • 2. Data: 2016-03-19 18:57:25
    Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-03-16 o 17:12, Kris pisze:
> [...]
    > wymienic sprzęt ew zwrócić gotówkę. Czy mm rację czy jednk zgłaszać
    > jak radzą pisemnie do stacjonarnego sklepu/

    Pewny jesteś, że sklep stacjonarny i internetowy, to te same podmioty
    gospodarcze?

  • 3. Data: 2016-03-19 19:44:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > nie odpowiedzą to znaczy że powinni uzna moje roszczenie i wymienic
    > sprzęt ew zwrócić gotówkę. Czy mm rację czy jednk zgłaszać jak radzą

    Chyba troche za mało danych ale co do zasady jak kupiłes w stacjonarnym to
    chyba tma powinienes reklamowac.
    Piszesz, ze złozyłes reklamacje pisemnie (na jakiej podstawie - gwarancja
    czy uprawnienia ustawowe?). Czy reklamacja nie wymagała dostarczenia
    zakupionego towaru?

  • 4. Data: 2016-03-19 19:52:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 18:57:27 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Pewny jesteś, że sklep stacjonarny i internetowy, to te same podmioty
    > gospodarcze?
    Tak

  • 5. Data: 2016-03-19 19:55:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 19:44:14 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Chyba troche za mało danych ale co do zasady jak kupiłes w stacjonarnym to
    > chyba tma powinienes reklamowac.
    Może nieprecyzyjnie opisałem- kupiłem w sklepie a reklamacje wysłałem via net zamiast
    np Pocztą Polska. Przez formuarz kontaktowy na stronie internetowej firmy.

    > Piszesz, ze złozyłes reklamacje pisemnie (na jakiej podstawie - gwarancja
    > czy uprawnienia ustawowe?).
    Upranienia...

  • 6. Data: 2016-03-21 09:09:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I to wydaje się być podstawowym pytaniem: kieszonkowy odtwarzacz czy lodówka?

    -----

  • 7. Data: 2016-03-21 11:51:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 09:09:56 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > I to wydaje się być podstawowym pytaniem: kieszonkowy odtwarzacz >czy lodówka?
    Bez znaczenia
    Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że przedmiot został dostarczony do sklepu
    stacjonarnego.
    Reklamacje została złożona poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej
    firmy,
    Jedyna odpowiedź jaką dostałem to taka że mam pisemną reklamacje złożyć do sklepu
    gdzie był kupiony towar
    Wg mnie nie jest to odpowiedź na moja reklamację i jeśli minie 14dni i nie dostanę
    żadnej innej odpowiedzi uznam że moje żądanie(wymiana towaru) zostało zaakceptowane
    Czy mam rację?

  • 8. Data: 2016-03-21 12:13:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-21 o 11:51, Kris pisze:
> [...]
    żadnej innej odpowiedzi uznam że moje żądanie(wymiana towaru) zostało zaakceptowane

    Nie.

    Art. 56(12). § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi,
    jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca
    oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w
    umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-03-21 12:14:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-21 o 12:13, Liwiusz pisze:

> [...]
    > oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w
    > umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.

    * 561(2)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-03-21 12:29:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 12:14:05 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    > oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w
    > umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
    Pisałem przecież że "rzecz" jest do "miejsca" dostarczona.
    Tu sporu nie ma. Pytanie dotyczy tego wystarczy że zgłosiłem roszczenie przez
    formularz kontaktowy sklepu, czy musze jeszcze pisemnie składać w sklepie
    "stacjonarnym"