  • 1. Data: 2016-03-18 21:29:56
    Temat: Intercyza a wspólne rozliczenie podatku
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

    Czy mając intercyzę da się rozliczyć wspólnie podatek za 2015 rok?
    Czy jest niebezpieczeństwo, że np. za 5 lat US przyczepi się, że
    rozliczaliśmy się z żoną razem a nie chcemy wspólnie odpowiadać np. za jej
    działalność gospodarczą albo moją? Albo jak ona zrobi upadłość konsumencką
    albo ja?

  • 2. Data: 2016-03-18 22:47:31
    Temat: Re: Intercyza a wspólne rozliczenie podatku
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/18/2016 3:29 PM, Sadir wrote:
    > Czy mając intercyzę da się rozliczyć wspólnie podatek za 2015 rok?

    Nie.

> [...]
    > rozliczaliśmy się z żoną razem a nie chcemy wspólnie odpowiadać np. za
    > jej działalność gospodarczą albo moją? Albo jak ona zrobi upadłość

    Jak się US kapnie to macie 100% gwaancji, ze trzeba bedzie rozliczyc sie
    jeszcze raz z odsetkami. Nie wiem na ile kodeks karnoskarbowy moze sie
    przyczepic za złożenie niezgodnego z prawdą oświadczenia,
    Bo wszak rozliczając się wspołnie właśnie oświadczacie, że macie do tego
    prawo.

    Pytanie kiedy się kapnie, bo po za notariuszem nikt o tym nie wie.
    W kazdym razie pytanie nie jest czy tylko kiedy sie kapnie.