  • 21. Data: 2016-02-11 16:16:04
    Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/11/2016 2:28 AM, RadoslawF wrote:

    > Okłamanie nabywcy że kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny kiedy
    > w rzeczywistości sprzedali mu laptopa z dyskiem klasycznym, kieszeń
    > i dysk SSD który sami włożyli do laptopa a dysk z laptopa włożyli
    > do obudowy zewnętrznej.

    Wszyscy cię oszukują
    rozejrzyj sie dookoła.
    Mowili, że sprzedają cie laptopa Lenovo kiedy w tym samym czasie wzięli
    kawałek plastiku od jednego chinczyka, kawałek elektroniki od drugiego,
    spakowali to wszystko jedno w drugie, skrecili srubkami i wmawiają, że
    firmowe.

    Ale średniowiecze.

  • 22. Data: 2016-02-11 17:59:06
    Od: "Tom L." <p...@g...com>

    X-com ?

  • 23. Data: 2016-02-11 18:08:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-11 o 17:59, Tom L. pisze:
    > X-com ?

    Byłeś blisko, to X-kom
    przez k, jak .....
    Jacek

  • 24. Data: 2016-02-11 19:11:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 11.02.2016 o 18:08, Jacek pisze:

    > Byłeś blisko, to X-kom
    > przez k, jak .....
    > Jacek

    No to tym bardziej uważam, że warto spróbować zaapelować do rozumu.
    Jak dotąd miałem u nich bardzo pozytywne wrażenia, zwłaszcza z obsługi.
    Dlatego można by zaryzykować stwierdzenie, że opinia powinna mieć dla
    nich na tyle duże znaczenie, żeby "upierdliwego" klienta potraktować
    rozsądnie. Pewnie w 99% przypadków klient grzecznie i bez dyskusji
    wykonuje polecenia, niezależnie od tego że to sklep jest dla klienta a
    nie odwrotnie...

    W każdym razie - ja bym tak zrobił. Parę razy już się przekonałem, że
    internetowy pręgierz ma swoją moc...
    A jeżeli nie pomoże, to przynajmniej sobie ulżysz i będziesz mógł sam
    sobie powiedzieć, że próbowałeś walczyć z imbecylizmem :D

  • 25. Data: 2016-02-11 21:06:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-11 o 13:45, sundayman pisze:

    > Będę twierdził, że skoro ktoś nie rozumie co jest rozsądne a co
    > kretyńskie - niezależnie od tego co kto napisał na jakimś papierze -
    > jest debilem.

    Przyjmuje twoją krytykę.

    > To uczucie, która dla ciebie mam, to chyba współczucie.
    > Ale jeszcze większa dla tych, którzy się z tobą muszą spotykać.

    Jak rozumiem merytoryczne argumenty się skończyły.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2016-02-11 23:42:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 09:28:19 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    > I teraz chcąc reklamować u producenta dysk z laptopa (będący aktualnie
    > w obudowie zewnętrznej) trzeba go do tego laptopa włożyć i wysłać

    A to sorry, bo dla mnie to zadna roznica, gdyby ktos nawet napisal, ze SSD jest
    osobno, to bym prosil o zalozenie do laptopa, bo leniwy jestem ;)
    No coz, jesli sie kupuje "zestaw" to nalezy sie liczyc, ze przy ewentualnej naprawie
    moga chciec komplet. Np. przy laptopie jesli padnie zasilacz to rowniez moga chciec
    wszystko, bo nie musza wierzyc uzytkownikowi..., moglo np. gniazdo ladowania zrobic
    jakies zwarcie. Domyslam sie, ze autor nie kupowal laptopa i zewn. dysku osobno,
    tylko "zestaw", to teraz niech cierpi ;)

    WS

  • 27. Data: 2016-02-12 10:07:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Byłeś blisko, to X-kom

    W ww. kiedyś zakupiłem laptopa przez internet. Z powodów ode mnie
    niezależnych (stany magazynowe w tymże sklepie) i tego że musiał być
    sprowadzony z innego oddziału (miasta), po zapłacie z góry (za wysyłkę)
    przy zakupie zostałem poinformowany że muszę go sobie odebrać jednak w
    oddziale. Na miejscu wywiązała się dyskusja, że jednak nie odbieram
    towaru zakupionego przez internet, a kupuje go właśnie teraz.
    Wcześniejszą zapłatę sprzedawca nazwał zaliczką.

    Podziękowałem i nie odebrałem. A mailem i pocztą zażądałem zwrotu
    gotówki na podstawie przysługujących wtedy 10 dni.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2016-02-12 14:20:20
    Od: "Tom L." <p...@g...com>

    > Byłeś blisko, to X-kom
    > przez k, jak .....
    > Jacek

    kurwa ?

  • 29. Data: 2016-02-12 17:09:56
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Feb 2016, RadoslawF wrote:

> [...]
    > w rzeczywistości sprzedali mu laptopa z dyskiem klasycznym, kieszeń
    > i dysk SSD który sami włożyli do laptopa a dysk z laptopa włożyli

    "witek" doskonale podsumował ten pogląd ;), ale dla porządku
    poinformuję Cię, że takie coś to PRODUKCJA.
    I tego typu produkcja (o której piszesz wyżej) jest bardzo
    trudna do zablokowania, wszak nawet jeśli nabyte dobra są
    chronione np. prawem patentowym, to przecież nabyto "składniki"
    które są oryginalne i basta (chyba jedynym przypadkiem, kiedy
    prawo chroni "integralność" jest prawo autorskie, wiec nie
    dotyczy to przerabiana oryginalnych obrazów lub książek
    metodą wycinania z nich kawałków i sklejania w inne).

    > I teraz chcąc reklamować u producenta dysk z laptopa (będący aktualnie
    > w obudowie zewnętrznej) trzeba go do tego laptopa włożyć i wysłać
    > do serwisu kompletny laptop.

    Przecież PRODUCENTEM tak przerobionego zestawu jest serwis
    tego sklepu, który dokonał przeróbek.
    To, że NIEKIEDY można zrobić tak, żeby zwrócić się
    z reklamacją do producenta części lub "półwyrobu pierwotnego"
    jest raczej dobrą wolą tego producenta (np. producenta
    dysku, który nie wnika czy to jest egzemplarz z serii
    "do sprzedaży detalicznej" czy z serii "do produkcji
    komputerów" - a *mógłby*! - i przyjmuje reklamacje
    jak leci), a nie obowiązkiem wynikłym z prawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2016-02-12 17:19:06
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Feb 2016, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > internet, a kupuje go właśnie teraz. Wcześniejszą zapłatę sprzedawca nazwał

    No i jest tu trudność - jaka była *umowa*.
    Wg prawa możliwe było zarówno zawarcie umowy zobowiązującej do sprzedaży
    (jak w oddziale będzie dysk, a Pan tam będzie z pieniędzmi, to go
    sprzedamy) jak i samej sprzedaży.
    Żeby nie było - ostatnio spotkałem się "z drugiej ręki" (osoby która
    próbowała kupić telefon komórkowy) z opisem przypadku, kiedy możliwa
    była wyłącznie pierwsza opcja. Nie jest oczywiste, że samo uzgodnienie
    kwoty jest ofertą sprzedaży :(, trzeba mieć na to "kwit".

    > Podziękowałem i nie odebrałem. A mailem i pocztą zażądałem zwrotu gotówki na
    > podstawie przysługujących wtedy 10 dni.

    Prawo działa obosiecznie i "kara" za zaprezentowanie odmiennego
    stanowiska wygląda na zasadną :)

    pzdr, Gotfryd