eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja dysku zewnętrznego. › Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!testfeeder.ecn
    gs.de!81.171.118.64.MISMATCH!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 12 Feb 2016 17:09:56 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
    In-Reply-To: <n9hgn2$9h7$1@node2.news.atman.pl>
    Message-ID: <alpine.WNT.2.20.1602121702180.1124@virtual>
    References: <n9chd8$gg7$1@node2.news.atman.pl> <n9fv7s$hpt$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@g...com>
    <n9hgn2$9h7$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: Alpine 2.20 (WNT 67 2015-01-07) Hamster/2.1.0.11
    X-X-Sender: NULL@virtual
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    Lines: 41
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1455294976 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 83.15.167.123:64869
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2772
    X-Received-Body-CRC: 3713830631
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:754113
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 11 Feb 2016, RadoslawF wrote:

    > W dniu 2016-02-11 o 09:07, WS pisze:
    >
    > > > Swego czasu część nieuczciwych sprzedawców robiła coś takiego.
    > > > Wykręcała dysk z laptopa i wsadzała do kieszeni (którą oferowali jako
    > > > bonus), a
    > > > w miejsce fabrycznego wstawiali większy, szybszy itp.
    > >
    > > A co w tym jest nieuczciwego?
    > >
    > Okłamanie nabywcy że kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny kiedy
    > w rzeczywistości sprzedali mu laptopa z dyskiem klasycznym, kieszeń
    > i dysk SSD który sami włożyli do laptopa a dysk z laptopa włożyli
    > do obudowy zewnętrznej.

    "witek" doskonale podsumował ten pogląd ;), ale dla porządku
    poinformuję Cię, że takie coś to PRODUKCJA.
    I tego typu produkcja (o której piszesz wyżej) jest bardzo
    trudna do zablokowania, wszak nawet jeśli nabyte dobra są
    chronione np. prawem patentowym, to przecież nabyto "składniki"
    które są oryginalne i basta (chyba jedynym przypadkiem, kiedy
    prawo chroni "integralność" jest prawo autorskie, wiec nie
    dotyczy to przerabiana oryginalnych obrazów lub książek
    metodą wycinania z nich kawałków i sklejania w inne).

    > I teraz chcąc reklamować u producenta dysk z laptopa (będący aktualnie
    > w obudowie zewnętrznej) trzeba go do tego laptopa włożyć i wysłać
    > do serwisu kompletny laptop.

    Przecież PRODUCENTEM tak przerobionego zestawu jest serwis
    tego sklepu, który dokonał przeróbek.
    To, że NIEKIEDY można zrobić tak, żeby zwrócić się
    z reklamacją do producenta części lub "półwyrobu pierwotnego"
    jest raczej dobrą wolą tego producenta (np. producenta
    dysku, który nie wnika czy to jest egzemplarz z serii
    "do sprzedaży detalicznej" czy z serii "do produkcji
    komputerów" - a *mógłby*! - i przyjmuje reklamacje
    jak leci), a nie obowiązkiem wynikłym z prawa.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1