  • 31. Data: 2008-08-14 08:01:15
    Temat: Re: Rejestracja samochodu c.d.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2008, T...@s...in.the.world wrote:

    > Ale to 'zaproszenie do urzedu' przyszlo tydzien po tym jak samochod
    > zostal zarejestrowany.

    I w tym problem.

    > Widzimisie urzednika skutkowalo strata czasu, zdrowia i nerwow
    > zaintersowanych osob.

    Rozumiem, ale jak również rozumiem, za to nie ma kary i nie stanowi
    to naruszenie przepisów administracyjnych, skoro petent DOBROWOLNIE
    je poniósł. A przecież MÓGŁ ODMÓWIĆ...
    Urzędnik poprosił, tak zupełnie prywatnie, o podrzucenie mu (zupełnie
    zbędnych z p. widzenia prawa) "papierów", petent się przychylił
    i przyniósł.
    To że petent się irytował jest sprawą uboczną ;)

    > Nie rozumiem.

    A to, że prawo zasadniczo dzieli się na trzy regiony, różniące się
    zasadami/trybem postępowania, czyli prawo karne, administracyjne
    i cywilne to wiesz?
    Pytam, bo potocznie częste jest ich mylenie i np. nazywanie
    "mandatem" opłaty za jazdę bez biletu...

    Tak długo, jak długo urzędnik ODMAWIAŁ wykonania nakazanej prawem
    czynności której niewykonanie mogło "przynieść szkodę", poprzez odmowę
    wykonania jej na piśmie, tak długo POPEŁNIAŁ PRZESTĘPSTWO.
    Z tych samych powodów naruszał przepisy administracyjne.

    I teraz mamy stan taki:
    - nie ma dowodu, że w przeszłości urzędnik naruszył przepisy
    administracyjne, dowodem byłaby pisemna odmowa sprzeczna z przepisami,
    naruszeniem przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego
    (taka ustawa) byłaby również odmowa stwierdzenia pismem swojej
    decyzji (że nie przyjmie wniosku)
    - nie ma dowodu że popełnił przestępstwo, popełniłby je odmawiając
    wydania pisemnej decyzji - lub pisemnego potwierdzenia
    pisemnej decyzji, ale owo przestępstwo ma miejsce tylko
    tak długo, jak długo ODMAWIA!

    Teraz już NIE ODMAWIA.
    Więc nie ma przestępstwa.
    Dowodu, że w przeszłości odmówił, też nie ma.
    Procedurę rejestracji wykonał, więc przepisów administracyjnych JUŻ
    nie narusza.

    Pan się czepia, panie Titus ;)

    Jeszcze raz i powoli: DOSKONALE ROZUMIEM, że jesteś zirytowany
    itede. Sądzę, że jak większość grupowiczów.

    Cały problem z tym, że skoro dopuściłeś do tego, że urzędnik JUŻ
    ZROBIŁ to co miał zrobić, to jest "prawie w porządku".
    Do tego nie masz żadnych dowodów, że naruszył przepisy.

    > Pismo zostalo przez szefa podpisane.

    Które, albo: "o jakiej treści" pismo?
    Nakazujące "załatwienie" papierów z US czy wręcz przeciwnie?

    Bo jak masz na myśli *Twoją* skargę na urzędnika, to po prostu
    szef wypełnił swoją powinność, każdy urzędnik MUSI potwierdzić
    wpływ pisma w postępowaniu adminsitracyjnym, nawet jakby to pismo
    było "od czapy".
    Żadnym wniosków co z tego wyniknie z tego wyciągać nie można.
    Z odpowiedzi zaś wynika, że wyniknie... "nic".

    > Wlasnie 'przykladnego ukarania'.

    Nie rozumiesz ironii? W wojsku urlop był dość pożądaną *nagrodą* :)
    Nie wiemy, czy urzędnik to sam wymyślił, czy przypadkiem nie było
    tak, że "szef mu kazał".
    Sądzisz, że w tym drugim przypadku go ukarze?
    Ironia dotyczyła możliwego scenariusza, w którym zostnie ukarany
    ustnym upomnieniem bez wpisania do akt (o którym zostaniesz powiadomiony)
    plus "karną" premią ;) (o której się nie dowiesz)

    > Zeby nastepnym razem urzednik nie gral
    > Boga i kolejny petent nie musial latac za papierkami, ktore nikomu poza
    > tm urzednikiem potrzebne nie sa.

    Doceniam, niewątpliwie KAŻDE zamieszanie związane z "prawem
    powielaczowym" (a raczej jego zwalczaniem) ma ten plus, że może je
    ograniczyć - może i Twoje pisma dają chociaż tyle, że ktoś się chwilę
    zastanowi i następnego znowu nie "wyśle do US".
    Ale tylko "może".

    Jeśli Twoim zamiarem było *skuteczne* ukaranie (bądź tylko
    "ukaranie", poprzez zmusznie do wydania oświadczenie na piśmie
    że ich postępowanie było BEZPRAWNE) czy to urzędnika czy urzędu,
    to mogłeś to wyegzekwować TYLKO na drodze pisemnej i TYLKO
    tak długo, jak długo ODMAWIALI wykonania obowiązku!

    Teraz przyjęli jak najprawidłowszą (dla nich :)) linię obrony:
    "no przecież my z chęcią zarejestrujemy/zarejestrowaliśmy".
    I nic nie zrobisz - przecież to JEST PRAWDA!
    Prawda? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2008-08-16 14:11:32
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1...@p...pl>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > I co z tego? Odpowiedzieć muszą. Urzędasa, który zawalił sprawę
    > przepytać też. Przyjdzie odpowiedź odmowna - trzeba się odwołać do
    > wyższego organu - i ta sama kołomyjka w urzędzie od nowa.

    A co bedzie wyzszym organem?
    Ja na razie jest to na poziomie Starostwo Powiatowe, Kierownik Wydzialu
    Transportu.

    Pozdrav
    TA

  • 33. Data: 2008-08-16 15:22:59
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Użytkownik wrote:

    > A co bedzie wyzszym organem?
    > Ja na razie jest to na poziomie Starostwo Powiatowe, Kierownik
    > Wydzialu Transportu.

    SKO*, o Wszechwiedzacy ;P

    * nie chodzi mi o Szkolna Kase Oszczednosci

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl